راه های تشخیص پارچه با کیفیت

راه های تشخیص پارچه با کیفیت

مقدمه

برای همه ی ما پیش آمده است که هنگام خرید پارچه و یا لباس دچار تردید شویم که آیا جنس پارچه خوب است یا نه؟ برای تشخیص جنس پارچه راه های زیادی هست که باید آنها را بدانید. پارچه ها اگر مرغوب نباشند ممکن است دچار آب رفت ، پوسیدگی ، پس دادن رنگ و… شوند. به هر حال چه بخواهید پارچه برای دوخت لباس بخرید و یا لباس آماده بخرید اینکه تشخیص دهید کیفیت پارچه خوب است ، مهم است. در این وضعیت اقتصادی که همه چیز قیمت گزافی دارد نباید خرید اشتباهی انجام دهید. این مقاله به شما کمک میکند هزینه های زیادی برای خرید پارچه و لباس بی کیفیت ندهید. با ما همراه باشید تا این نکات را به شما هم آموزش دهیم.

ترفندهای تشخیص پارچه مرغوب

پارچه ها انواع مختلفی دارند که هر کدام اسم مشخصی دارند به طور کلی به چند دسته تقسیم میشوند. پارچه های مخمل ، پارچه نخی ، پارچه چرم ، پارچه حریر و… که هر کدام از این دسته پارچه خود به انواع مختلفی تقسیم میشود. مثلا پارچه کرپ در انواع مختلف پاراچه کرپ بوردا و… تولید وعرضه میشود. با ما همراه باشید تا در ادامه ترفندهایی مهم در انتخاب پارچه را به شما آموزش دهیم.

  1. مچاله کردن

یک یاز بهترین راه ها این است که قسمتی از لباس یا پارچه را در دستان خود مشت کنید و برای چند ثانیه مچاله کنید. اگر سریع به حالت اولیه برگشت و چروک نشد یعنی مقدار نخ پنبه استفاده شده در آن کم است . برای یک سری از لباس ها این پارچه ها بهتر است . مثلا برای لباس مجلسی پارچه ای بخرید که چروک نشوند و سریع به حالت اولیه بازگردند. اما برای یک سری لباس ها که مخصوص فصل تابستان هستند از پارچه های نخ پنبه که چروک میشوند استفاده کنید. این پارچه ها خیلی خنک هستند.

  1. سوزاندن پارچه

این روش فقط برای خرید پارچه کاربرد داردچون ما نمیتوانیم لباس را بسوزانیم تا تشخیص دهیم پارچه آن خوب است یا نه. با سوزاندن تکه ای از پارچه و یا چند نخ از پارچه متوجه میشود جنس آن مرغوب است یا نه. پارچه های نخ پنبه سریع نمیسوزند.

اگر پارچه ها از نخ پنبه باشند بعد از سوزاندن مثل کاغذ و چوب یک خاکستر از آنها باقی میماند در غیر این صورت شاهد پیچش و ذوب شدن پارچه خواهید بود.

  1. استفاده از نور

پارچه و یا لباس را مقابل نور بگیرید اگر نور به راحتی عبور کرد یعنی پارچه موغوب نیست و بهتر است این نوع لباس یا پارچه را نخرید. اما در موارد مانند خرید پارچه تور ، حریر و چرم و… کاربرد ندارد و تنها برای تعدادی از پارچه ها میتوان از این ترفند استفاده کرد.

  1. حالت کشسانی پارچه

قسمتی از پارچه یا لباس را بین دو دست قرار دهید و در جهت های مخالف بکشید و بعد از چند ثانیه رها کنید اگر به حالت اولیه بازگشت پارچه خوب است ولی اگر به همان حالت ماند یعنی پارچه با کیفیتی نیست. و از خرید آن صرف نظر کنید.

خرید پارچه مرغوب از نساجی در اصفهان

منسوجات مبین افتخار دارد با عرضه مرغوبترین محصولات نساجی و مناسبترین مشاوره خرید انواع پارچه یکی از گروههای مناسب برای خدمات درصنعت نساجی باشد. از طریق راه های گفته شده میتوانید تشخیص دهید پارچه های موجود در این فروشگاه دارای مرغوبیت بالای هستند. برای خرید محصولات شرکت کسا و سیب از لینک های ارئه شده استفاده کنید. تنوع پارچه و قیمت مناسب همراه با کیفیت بالا از ویژگی های محصولات فروشگاه منسوجات مبین در اصفهان میباشد.

نتیجه

به طور کلی انتخاب و خرید پارچه کار سختی نیست تنها بادی به یک سری نکات توجه کنید ما در این مقاله تعدادی از ترفندها را به شما آموزش دادیم اما اگر میخواهید خرید مطمئنی داشته باشید میتوانید بدون استفاده از این ترفندها از یک فروشگاه معتبر مانند منسوجات مبین به صورت آنلاین و حضوری خرید کنید. خریدی مطمئن و خیالی راحت از کیفیت بالا و قیمت مناسب پارچه ها. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید سپاسگذاریم . امیدواریم این اطلاعات به شما در خرید پارچه کمک کرده باشد.

نظر خود را بنویسید

avatar