چه زمانی باید مبلمان را تعویض کرد؟

چه زمانی باید مبلمان را تعویض کرد؟

مقدمه

تا به حال در طول زندگی چند بار مبلمان خود را تغییر دادید؟ طبق گزارش هایی که شده است یک مبل خوب معمولا ۷ تا ۱۵ سال عمر می کند، اما شاهد این هستیم که بسیاری از مردم در کمتر از پنج سال مبلمان خود را تغییر می دهند، به نظر شما علت آن چیست ؟ اگر قصد خرید مبل دارید، می توانید از فروشگاه مبل ارزان اصفهان دیدن کرده و مبل مد نظر خود را خریداری کنید. بسیار مهم است در زمان سفارش انواع مبلمان، سبکی از مبل را انتخاب کنید که مطابق با دکوراسیون ساختمان های شما باشد. با انتخاب بهترین طرح و مدل مبلمان می توانید علاوه بر زیباتر دیده شدن فضای داخلی ساختمان های خود، باعث شوید تا فضای داخل خانه شما بزرگتر دیده شود. در شرایطی که قصد تعویض مبل دارید می توانید از طرح تعویض مبل اصفهان که توسط برخی از مراکز فروش مبلمان برای مشتریان ارائه می شود، استفاده کنید. توجه به این نکته الزامی می باشد که برای افزایش میزان ماندگاری و استحکام مبلمان خود، بهتر است مبل مد نظر خود را از بهترین مراکز فروش مبل خریداری کنید. در این مقاله ما قصد داریم اطلاعاتی در زمینه نشانه های تعویض مبل، توضیح دهیم.

نشانه های تعویض مبل

نشانه های تعویض مبل

  1. هماهنگ نبودن با دکوراسیون

قدیمی به نظر رسیدن یا به اصطلاح از مد افتادن یکی از نشانه های واضحی است که نشان می دهد، مبلمان خود را باید تغیر دهید. در شرایطی که مدت زمان طولانی است از مبلمان خود استفاده می کنید و طرح مبل شما دیگر با دکوراسیون منزل هماهنگی ندارد، بهتر است آن ها را تعویض کنید. طرح و مدل مبلمان و دکوراسیون ساختمان ها نشان دهنده شخصیت شما است. از این جهت می توانید با انتخاب بهترین سبک مبلمان مطابق با دکوراسیون ساختمان های خود، زیبایی منزل خود را دوچندان کنید.

  1. راحت نبودن

اگر مبل شما لکه دار و شکسته نشده، به این معنی نیست که از داخل فرسوده نشده است. مبلمان ها در گذر زمان و استفاده مداوم از آن ها، کیفیت خود را از دست داده و نیاز به تعمیر خواهند داشت. اغلب فوم های مبلمان پس از گذشت ۲ الی ۳ سال نیاز به تعمیر دارند. راحت نبودن مبلمان یکی از مهمترین نشانه های تعویض مبل است.

  1. قاب بی کیفیت

اگر هنگام نشستن بر روی مبل خود صدای جیر جیر می شنوید، احتمالا علت آن یک قاب بی کیفیت است. برای خرید مبلمان حتما به نوع قاب و جنس به کار رفته در قاب توجه کنید.  امروزه شاهد استفاده کمتر از قاب های فلزی هستیم، چرا که تولید این سبک از مبلمان نیاز به ماشین آلات تخصصی تری دارد. این نوع از قاب ها دوام بالاتری نسبت به چوب سخت دارند اما برای کسانی که وزن بالایی دارند و به طور مداوم از مبل استفاده می کنند، گزینه ی مناسبی نمی باشد. بسیاری از مبل هایی که ماندگاری بسیار خوبی داشتند از چوب سخت ساخته شده اند. عمر این مبلمان آنقدر طولانی می شود که می توانید آن را پس از سال ها در گوشه فروشگاه های عتیقه فروشی هم ببینید.بلوط، افرا، گردو، بامبو و گیلاس چند نمونه از پر استفاده ترین چوب هایی هستند که در صنعت مبلمان استفاده می شوند.

نشانه های تعویض مبل

  1. پارچه نامناسب

گاهی ممکن است به علت جنس پارچه نامرغوب، پس از مدتی دچار جوش و حتی خارش روی پوست خود شوید.در شرایطی نیز که مبلمان در معرض نور خورشید است، پارچه مبل کمرنگ می شود. خراب شدن پارچه های مبلمان از نشانه های تعویض مبل است، در چنین شرایطی بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به تعمیر آن ها بکنید.

  1. ترک برداشتن یا پوسته پوسته شدن چوب مبل

اگر چوب مبل آسیبی دیده باشد، نمی تون از آن ها استفاده کرد. در برخی موارد ممکن است میزان آسیب هایی که به سطح چوب وارد شده اند به گونه ای باشد که تنها با رنگ کردن بتوان آن را بازسازی کرد و دیگر نیاز به تعمیر آن ها نباشد.

  1. اجاره نشین بودن

بسیاری از افراد به دنبال مبلی هستند که در جابه جایی منزل اذیتشان نکند. در زمان اسباب کشی، شاهد مشکلاتی برای جابجایی مبلمان سنگین خود خواهید بود. از این جهت بهتر است مبلمان سبک را با ابعاد استاندار انتخاب و خریداری کنید.

مبل های دیگری که برای جابه جایی منزل ممکن است برای شما مشکلاتی را ایجاد کنند، مبل های منبت کاری شده است، چرا که در هنگام جابه جایی ممکن است ضربه بخورد و قسمتی از آن کنده شود.

  1. رنگ

یکی از دلایل تعویض مبل، رنگ آن است چرا که رنگ های روشن برای کسانی که به تازگی صاحب فرزند شدند، مناسب نیست. انتخاب مبلمانی با روکش های رنگ بسیار جیغ ممکن است در گذر زمان باعث شود تا شما از آن ها خسته شده باشید و قصد داشته باشید تا آن ها را تعویض کنید. در صورت جابجایی منزل خود نیز ممکن است رنگ مبل با فضای محیط ساختمان هماهنگی نداشته باشد. مبلمانی با رنگ های تیره اغلب باعث کوچکتر دیده شدن فضای محیط می شود.

انتخاب رنگ مبل به فضای خانه بستگی دارد. با انتخاب مبلمانی با رنگ های روشن، می توانید فضای خانه ی خود را دلبازتر کنید. با توجه به شخصیتی که دارید رنگ مبل خود را انتخاب کنید، می دانید که رنگ های گرم شادی بخش هستند و رنگ های سرد آرامش بخش و …، بنابراین انتخاب رنگ به روحیه شما وابسته است.

رنگ مبلمان

  1. از دست دادن فرم و حالت کوسن ها و نشیمنگاه مبل

استفاده مکرر از کوسن ها، پشتی ها و حتی نشیمنگاه باعث می شود مبل شما قبل از اینکه عمر مفید خود را طی کرده باشد، حالت ارگونومی خود را از دست بدهد. البته شما می توانید با ابر و اسفنج هایی که در بازار وجود دارد، مبل خود را بازسازی کنید. البته این روش بیشتر برای مبل های راحتی کارساز است.

جمع بندی نهایی

تمام این مواردی که ذکر کردیم در کنار هم می توانند یک ذهنیت جامعی در انتخاب صحیح مبلمان به شما بدهد. در این محتوا سعی کردیم در ارتباط با نشانه های تعویض مبل و دلایل تعمیرات آن توضیح دهیم. اگر شما از جمله کسانی هستید که مبل خود را مناسب دکوراسیون خود نمی بینید یا این که آسیب های جزئی به مبلمانتان وارد شده است، می توانید از بهترین فروشگاه مبل راحتی اصفهان، مبلمان مد نظر خود را خریداری کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar