چگونه عمر مبل را افزایش دهیم؟

چگونه عمر مبل را افزایش دهیم؟

مبلمان منزل جزو وسایلی است که شما به طور روزمره از آن ها استفاده می کنید و یکی از اسباب پرکاربرد در خانه‌ ی همه افراد محسوب می‌شود. پس برای خرید مبلمان نکته ‌ای که بسیار حائز اهمیت است عمر مفیدی است که شما می توانید از مبل خود استفاده کنید.

عمر طولانی داشتن مبلمان بستگی به جنس و کیفیت و نوع پارچه به کار رفته در مبل دارد و علاوه بر این نکات پس از خرید مبلمان هم باید موارد مراقبت و نگهداری از مبلمان را رعایت کنیم تا مبلمان منزل ما عمر طولانی تری داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم شما را راهنمایی کنیم و نکاتی را به شما بگوییم که با رعایت آن ها بتوانید عمر مبلمان خود را افزایش دهید و از آن ‌ها مراقبت کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از مبلمان خود استفاده کنید. از شما می خواهم در ادامه این مطلب من را همراهی کنید تا راه های نگهداری از مبلمان خود را یاد بگیریم.

نکات مراقبت از مبلمان منزل

مراقبت از مبل شما بستگی به نوع و سبک مبل و مکان استفاده از آن دارد که بیشتر یا کمتر استفاده می شود. به طور کلی مبلمان راحتی نشیمن خیلی بیشتر از مبلمان کلاسیک سلطنتی, یا مبل استیل اصفهان که برای مهمان استفاده می شود کارایی دارد و استفاده می‌شود. پس باید یاد بگیریم که از هر نوع مبل خود چطور نگهداری کنیم.

لم دادن روی مبل

معمولاً همه ما وقتی خسته از جایی برمی گردیم و یا قصد فیلم دیدن داریم روی مبلمان راحتی جلوی تلویزیون می دهیم و این کار چند ساعت طول میکشد. که این نشستن و لم دادن برای ساعات زیاد روی یک قسمت مبل ممکن است باعث افتادگی و تغییر شکل اسفنج مبل شما شود. پس حتما پس از چند ساعت از جای خود را روی مبل جابجا کنید.

مراقبت در برابر نور مستقیم

جای قرار گیری مبلمان منزل شما هم تاثیر بسزایی در عمر مفید مبلمان دارد. خانه هایی که نورگیر هستند و در مجاورت نور مستقیم آفتاب قرار دارند بهتر است که مبلمان را جلوی پنجره ها و پرتوی مستقیم نور قرار ندهند.

نور مستقیم خورشید باعث پوسیدگی مبلمان شما میشود و رنگ آن را کدر می‌کند. همچنین باعث تغییر رنگ و ترک خوردن پارچه مبل هم می شود.

پس به شما توصیه می شود اگر مبلمانتان را روبروی پنجره و یا در مجاورت نور خورشید قرار می دهید سعی کنید از پرده های ضخیم استفاده کنید یا با پارچه های ضخیم روی مبلمان را بپوشانید تا نور مستقیم به آن ها آسیب نزند.

گرد و غبار روی مبلمان

کثیف شدن و خاک گرفتن مبلمان یکی دیگر از عواملی است که باید در برابر آن از مبل خود مراقبت کنیم. اگر جایی زندگی می کنید که در معرض گرد و غبار است بهتر است در و پنجره منزل را کمتر باز بگذارید تا خاک پارچه مبل نشیند و یا به طور هفتگی با جاروبرقی پارچه مبل خود را جارو کنید تا گرد و غبار به تار و پود پارچه مبل نفوذ نکند و باعث کدر شدن آن نشود و بتوانید مدت طولانی تری از مبلمان خود با همان کیفیت روز اول استفاده کنید.

مبلمان کنار بخاری و شومینه

یکی از کارهایی که عمر مبل شما را بسیار کوتاه می‌کند و آن را به نابودی می کشاند قرار دادن مبل کنار بخاری و شومینه است. چون حرارتی که بخاری و شوفاژ دارد باعث خرابی پارچه مبل میشود و همچنین باعث باز شدن چوب مبل از هم می‌شود و می‌تواند چرم مبل شما را تکه تکه کند. پس حتماً مبلمان خود را حداقل ۲ متر دورتر از بخاری و شومینه خود قرار دهید.

شامپو و دستمال کشیدن روی مبل

راه مراقبت دیگری که در طول عمر مبل شما تاثیر بسیاری دارد تمیز کردن مبلمان با شامپو فرش است. حتما نیاز نیست منتظره مناسبت خاص و یا عید بمانید تا مبل ها را تمیز کنید هر چند وقت یکبار که احساس کردید مبلمان شما کدر شده است زمان مناسبی است تا با شامپو فرش آن ها را تمیز کنید.

برای این کار بهتر است یک پیمانه شامپو فرش را با نیم لیتر آب گرم مخلوط کنید و با دستمال تمیز روی مبل بکشید. اما اگر جنس مبلمان شما از چرم است باید زودتر از حالت عادی و حتی هر دو هفته یک بار اقدام به تمیز کردن آن بکنید.

بهتر است که مبلمان چرم را با دستمال تمیز نمدار تمیز کنید و بعد از کشیدن دستمال نمدار با دستمالی خشک نم آن را خشک کنید تا چرم مبل خیس نماند و خراب نشود.

کشیده شدن مبل روی زمین

در زمان اسباب کشی و جابجایی مبلمان پیش می آید که به علت سنگینی مبل و یا دقت نکردن به شیوه حمل و نقل آن ها باعث لب پریدگی مبل می شود. اگر مبلمان کلاسیک و مبلمانی با پایه چوبی دارید بهتر است هرگز آن را روی زمین هل دهید و روی زمین نکشید چون این کار باعث لب پر شدن پایه های مبل شما می شود و علاوه بر از دست رفتن زیبایی مبل باعث لق شدن مبل نیز می‌شود.

استفاده از بخارشو

کاری که معمولا برای تمیز کردن مبلمان انجام می دهند اما ممکن است به ما آسیب بزند استفاده از بخارشو است. برای استفاده کردن از بخارشو روی مبلمان حتماً باید نکاتی را در نظر بگیرید.

اول اینکه باید پارچه مبل شما در برابر بخار مقاوم باشد تا با کشیدن بخارشو دچار خوردگی یا پارگی نشود و نکته مهم دیگر این است که باید درجه و مقدار بخاری که می خواهید به مبل بدهید را تنظیم کنید تا با بخار زیاد دچار پوسیدگی مبل نشوید.

چون اگر مقدار بخار وارد شده به مبل زیاد باشد باعث نم و خیسی بیش از حد مبل می‌شود و این نم وارد لایه های داخلی مبل میشود و به مرور زمان مبل را دچار پوسیدگی می کند.

اهمیت ندادن به لکه ها

نکته ا‌ی که از عمر زیاد مبل شما جلوگیری می کند اهمیت ندادن به لکه های ریز روی مبل است. بهتر است اگر مبل کثیف میشود و چیزی روی آن می ریزد در سریع ترین زمان ممکن آن را از بین ببریم چون ماندن لک ها و کهنه شدن آن ها باعث میشود دیگر آن لکه از بین نرود و مبل را از شکل و قیافه بیندازد و شما با این کار جلوه مبل خود را تا حد زیادی خراب میکنید.

سخن آخر در این مقاله آموختیم که چه عواملی باعث میشود عمر مبلمان زیاد شود و چطور از مبلمان خود مراقبت کنیم که عمر مفید آن ها را افزایش دهیم.

من به شما پیشنهاد می کنم اگر در اصفهان زندگی می کنید و قصد خرید مبل قسطی اصفهان را دارید که دارای کیفیتی منحصر به فرد باشد می توانید از مبل پردیس مبل قسطی اصفهان را خریداری کنید که با بیش از ۱۰ سال سابقه در این زمینه انتخاب مناسبی برای خرید مبلمان و لوازم چوبی با کیفیت بالا است که با کادری مجرب می‌توانند بهترین مشاوره را در این زمینه به شما بدهند. از شما تشکر می کنم که تا پایان این مقاله با من همراه بودید تا با این موارد کاربردی و مفید آشنا شویم.

نظر خود را بنویسید

avatar