مقایسه دو پرچمدار سونی و سامسونگ؛ Xperia XZ در مقابل Galaxy S7 Edge

مقایسه دو پرچمدار سونی و سامسونگ؛ Xperia XZ در مقابل Galaxy S7 Edge

گوشی هوشمند سونی Xperia XZ جدیدترین گوشی هوشمند سطح بالایی است که همین چند روز پیش در نمایشگاه IFA 2016 از آن رونمایی شد. Xperia XZ در لباسی جدید از جنس آلمینیوم براق با دوربینی فوق العاده و سیستم جدید که باعث افزایش عمر باتری می شود، نظر همه دنبال کنندگان تکنولوژی را به خودش جلب کرده است.

در مقابل این سوگولی سونی، پرچمدار سامسونگ با نام گلکسی اس ۷ اج یکی از رقابای سرسخت آن به حساب می آید. گلکسی اس ۷ اج سامسونگ با انحنای گوشه های صفحه نمایشش ظاهری بسیار زیبا برای خودش رقم زده است.

امروز در دیجی شو قصد مقایسه این دو پیشتاز بازار گوشی های هوشمند را داریم. ابتدا نگاهی اجمالی به جدول زیر و مشخصات این دو گوشی بیندازید تا تک تک ویژگی های این دو گوشی هوشمند را با یکدیگر مقایسه کنیم.

Xperia XZ در مقابل Galaxy S7 Edge

s7vsxz

مقایسه طراحی Galaxy S7 Edge و Xperia XZ

سونی مسیر جدیدی را برای طراحی پرچمدار جدیدش انتخاب کرده است. این اولین گوشی از سری گوشی های سونی است که در آن از فلز براق استفاده شده است. از طرفی بدنه شیشه ای گلکسی اس ۷ اج بسیار زیبا و دلربا است اما متاسفانه چربی و اثر انگشت را به خودش جذب می کند.

روی کاغذ، از نظر ضخامت تفاوت اندکی بین دو گوشی احساس می شود. اما با دست گرفتن هر دو گوشی، گلکسی اس ۷ اج به دلیل ارگونومی بهترش، راحت تر در دست جای می گیرد و احساس بهتری را منتقل می کند.  هر دو گوشی از استاندارد IP68 بهره می برند به این معنی که می توانید آنها را زیر باران یا زیر آب نیز استفاده کنید.

Xperia XZ در مقابل Galaxy S7 Edge

 

مقایسه عملکرد و رابط کاربری Galaxy S7 Edge و Xperia XZ

با اینکه هر دو گوشی به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز هستند، اما تفاوت اندکی در عملکرد دو گوشی مشاهده می شود. نمیخواهیم قضاوت زود هنگام داشته باشیم و برای تشخیص اینکه کدام یک عملکرد بهتری دارند لازم است چند روز با هر دو گوشی کار شود. ولی تجربه کار چند ساعته با هر دو گوشی نشان داد تا Xperia XZ رابط روان تر و سریعتری نسبت به رقیبش دارد. رابط کاربری سامسونگ کمی سنگین به نظر می رسد و با اختلاف کمی از گوشی جدید سونی عقب می ماند.

در قسمت تایپ کردن و کیبرد هر دو گوشی خوب عمل می کنند، اما کیبرد سامسونگ دلنشین تر است و سرعت آن بصورت محسوس از Xperia XZ بیشتر و رضایت بخش تر می باشد.

حسگر اثر انگشت هر دو گوشی واقعا سریع، دقیق و نزدیک به هم عمل می کنند. به محض اینکه انگشتتان را روی حسگر اثر انگشت بگذارید قفل گوشی باز می شود. اما جایگیری حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۷ اج بهتر و راحت تر می باشد.

Xperia XZ در مقابل Galaxy S7 Edge

مقایسه دوربین Galaxy S7 Edge و Xperia XZ

دسترسی به دوربین در گوشی گلکسی اس ۷ اج بسیار راحت تر از Xperia XZ است. در مقایسه کیفیت عکس های گرفته شده با هر دو گوشی باید بگوییم کیفیت هر دو بسیار عالی و نزدیک بهم هستند، در تصویر زیر عکس سمت راست با گوشی گلکسی اس ۷ اج و عکس سمت چپ با گوشی Xperia XZ ثبت شده است. در قسمت فیلمبرداری هر دو گوشی فیلم هایی با کیفیت ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه می گیرند. سونی در گوشی Xperia XZ خیلی به لرزشگیر نرم افزاری گوشی پرداخته است و در مقابل گلکسی اس۷ اج فیلم هایی با لرزش کمتر را ثبت کرد.

مقایسه باتری Galaxy S7 Edge و Xperia XZ

آزمایش و مقایسه باتری در گوشی ها زمان زیادی می خواهد به همین دلیل در مقایسه کوتاه مدتی که داشتیم سخت است تا بگوییم کدام گوشی در باتری برتری دارد. سونی صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی و باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که باتری قابل تعویض نیست.

سونی از عمر باتری این گوشی حرفی را نزده اما سیستم جدیدی در این گوشی قرار داده تا زمانی که گوشی شما زمان زیادی به شارژ می ماند، برای اینکه در طولانی مدت به باتری آسیب وارد نشود، هنگامی که شارژ به ۹۰ درصد می رسد سرعت شارژ کردن کاهش می یابد.

در مقابل باتری قرار گرفته در گلکسی اس۷ اج که به فناوری شارژ سریع نیز مجهز است و در این چند ماه عرضه شده عملکرد خوبی را داشته است. اما مقایسه باتری این دو گوشی بماند برای زمانی که Xperia XZ عرضه شود و بتوانیم چند روز از آن کار بکشیم.

Xperia XZ در مقابل Galaxy S7 Edge

جمع بندی

قطعا قیمت هر دو گوشی فاکتوری مهم برای خریداران است. گلکسی اس ۷ اج با قیمتی ۶۰۰ دلاری در بازار در دسترس است در حالی که Xperia XZ با قیمت حدودی ۶۵۰ تا ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

از نظر ظاهری و جنس بدنه، با دو گوشی کاملا متفاوت روبرو هستیم. Xperia XZ با بدنه ای فلزی و براق که حس یک گوشی لوکس را به خوبی به کاربر منتقل می کند در مقابل گلکسی اس ۷ اج که بدنه آن از جنس شیشه است و متاسفانه چربی را به خودش جذب میکند. دوربین گلکسی اس ۷ سریعتر عمل می کند و صفحه نمایش آن فوق العاده است و دیگر نقطه قوت آن باتری با عمر رضایت بخش می باشد. تنها مشکلی که سامسونگ را میتواند از Xperia XZ عقب بیندازد رابط کاربری و عملکرد روزانه این گوشی است.

در کل با اینکه چندین ماه از عرضه گوشی گلکسی اس ۷ اج می گذرد این گوشی در رقابت ها هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

منبع: phonearena.com


 

37
نظر خود را بنویسید

avatar
21 Comment threads
16 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
30 Comment authors
علیرضامحمدasefhomanali Recent comment authors
Ehsan
مهمان
Ehsan

به نظر من Sony بهتره من خودم Z5 دارم و با Galaxy S6 مقایسه کردم هم روانتر بود هم دوربین در بیشتر موارد بهتر بود به جز در شب با فلش ولی بدون فلش گوشی من حتی نویز کمتری داشت اصلا از دوربین سامسونگ خوشم نمیاد تنها خوبیه دوربینش ثبت جزعیات خوب هس اما اصلا دقت رنگ و فوکوس و لرزشگیر سونی رو نداره

مهمان
مهمان
مهمان

فقط سوووووووووووونی

مهدی
مهمان
مهدی

سامسونگ بسیار بهتر است

دانا
مهمان
دانا

سونی مخترع تکنولوژی است.سامسونگ مقلد تکنولوژی.اصلا آوردن نام تامسونگ کنار سونی زشته.

محمد
مهمان
محمد

عشقه xz

SAJJAD
مهمان
SAJJAD

خوشم اومد روی سامسونگو زمین کوبیدی. فقط سونی Sony

فردین تسو
مهمان
فردین تسو

چی پیگی، سمسونگ از هر لحاظ از سونی بهتره.
باتری سونی ۲۹۰۰MA هست در حالی که مال اس هفت ادج ۳۶۰۰MA هست. صفحه نمایش سونی LCD هست در حالی که مال اسهفت سوپر آمولد هست. رزولیشنش هم از سونی ایکس زد بالا تره. از نظر زیبایی هم خب معلومه اس هفت خیلی لوکس تر و خوش دست تره. اس هفت از رام ۴GB برخورداره ولی ایکس زد ۳GB. در کل سامسونگ اس هفت خیلییی بهتره. در ضمن قیمتش هم خیلی ارزون تره.

Mehdi
مهمان
Mehdi

داداش سرعت گوشی به رام بیشتر نیس به رابط کاربری روون تر و سبک تره ک سونی کاملا ب اس ۷ سره میتونی بری مقایسه هاشونو تو همه سایتا ببینی

ali
مهمان
ali

انقد بدم میاد مردم الکی و بدون اطلاعات میان نظر میدن سامسونگ بهتر از سونیه
داداش من رم ۴ گیگ دلیل بر برتری سامسونگ نیس
سامسونگ فقط تا ۱ ماه گوشی خوبیه بعد از یه ماه کاراییش نصف میشه
میتونم برات ۱۰ تا دلیل بیارم سونی بهتره

KING
مهمان
KING

فقط سامسونگ سونی XZ خیلی کند واسه کسایی که در بازی وعملکرد خوب در بازی ها هستند سامسونگ بهتره

Amir8466
مهمان
Amir8466

عمو لطفا شما برو بنچمارک هردوی گوشیو مقایسه کن ببین کدوم تو این قسمت بهتر اجرا میکنه تازه نوت ۷ که با xz یک ماه فاصله داره بازم کم آورد

بی طرف
مهمان
بی طرف

داداش ظاهرا تو روی هوا حرف میزنی برو تو آپارات مقایسشونو ببین فقط تو باز ردن دوربین سونی یکم عقب تره و گرنه ایس زد خیلی سر تر از اس ۷ اج هستش . موفق باشین خدانگهدار

بی طرف
مهمان
بی طرف

برو تو آپارات مقایسشون و ببین بعد بیا نظر بده . تو از سونی هیچی نمیدنی و فقط گول صفحه نمایش سامسونگ رو میخوری من خودم اکسپریا زد دارم منتظرم ایکس زد بیاد برم بخرمش بس که سونی گوشیاش سگ جونه ….پرچمت بالاس سونی جون

HOMAYOUN
مهمان
HOMAYOUN

فقط سونی داداشایی کە میگن دوربین سامسونگ یادتون نرە مال s7از برنامە سونی استفادە کردە بعدشم لنزهای دوربین ایفون هم از سونیە خوب ناگفتە نمونە کە بگم سوونی هیولاست امکان ندارە تو هیچ گیم و برنامەای کم بیارە only sony xperia

Soheil
مهمان
Soheil

نکته خیلی مهم رو فراموش کردید که نگفتید..و تنها دلیلی بود که گذاشت سونی xzرو انتخاب کنم و اون اینکه اگه فقط یک بار گوشی از دستتون بیفته مطمئنأ این گوشی سامسونگs7 هست که بیشتر صدمه میخوره… احتمالأ صدمه ی جدی وشاید م دیگه نتونید ازش استفاده کنید..
برتری بارز و مهم سونیxz مقاومتش هست..

دانا
مهمان
دانا

دقیقا همین اتفاق برای من و برادرم افتاد.من z5 و اون s6. از دستش گوشیها افتاد روی سرامیک.z5 سونی خط هم بر نداشت ولی سامسونگ شیش و صفحه نمایشش خرد شد.خدا شاهده ۷۶۰ تومن دادیم یک ماه هم توی نوبت بود تا صفحه نمایشگر از کره بیاد.آنجا فهمیدم تفاوت جنس ژاپنی سخت جون چیه.همین سونی اگر oled میشد زیر ۵میلیون قیمت نمیخورد.

مهدی
مهمان
مهدی

من خودم سونی دارم و ازش خیلی هم راضی هستم خیلی هم از دستم افتاده ولی چیزیش نشده دوربینش هم حرف نداره ولی به نظر من س۷ هم گوشیه بدی نیس هر دو گپشی عالی و زیابا هست

جاوید
مهمان
جاوید

سلام.من z5 . وxz و اینکs7 دارم
باهمشون ارتباط برقرارکردم به عبارتی چالش عکس فیلم و بازی..جالبه بدونید بی تعارف s7بیشتر چسبیدوازهرلحاظ جالبتر وقشنگتر بودو خوبه بدونید وقتی کسی گوشی sرومبینه دستت.. ذوق میکنه..درصورتی که xzخیلی ها فکر میکردن گوشی معمولیه..یک جورایی قیافش ضعیفه…در عوضs7جالبه..حرفی برای گفتن داره
فعلن از خریدs7رازیم..باتشکر

محمد
مهمان
محمد

سلام همین که حضرت عالی (رازی) هستید پرده از همه موارد بر میداره

asef
مهمان
asef

ههههه

SHAYAN
مهمان
SHAYAN

من قبلاً سامسونگ باز بودم ولی پس از افتضاحی که سامسونگ تو نوت ۷ بالا آورد گوشیمو که نوت ۵ بود و مشکلات خاص خودشو داشت(مثل باتری خالی کردن بیخود،وقتی زیاد باهاش کار میکردم صفحه نمایش انگار چسبناک میشد و کمی گیر میکرد این آخرام که ریستارت میکرد بیجهت، کیبوردش قاطی میکرد و وقتی میخواستم یه حرفی رو تایپ کنم حرف کناری رو تایپ میکرد تا اینکه دو ماه پیش ردش کردم رفت و برای اولین بار رفتم با XZ کار کردم خوشم اومد ازش الان دو ماهه دارمش کوچکترین ایرادی ندیدم احساس میکنم از یه ماشین قراضه (نوت۵)پیاده شدم… بیشتر

فردین تسو
مهمان
فردین تسو

من حودم نوت ۵ دارم. هیچ کدوم از مشکلاتی که شما گفتی رو نداره. احتمالا از ی نمایندگی غیر معتبر خریدی. بیخودی به سری نوت های سامسونگ گیر نده. فبلت های نوت غول اند. در ضمن سامسونگ نسخه اصلاح شده نوت ۷ رو روانه بازار کرده و بزودی به ایران هم میاد.

Javad
مهمان
Javad

دروغه که دوربین سامسونگ از دوربین سونی بهتره چون خود سامسونگ دوربیناشو از سونی می‌شود میخره بعدشم کی گفته من سونی کیفیت صفحه نمایشش ۱۰۸۰در۱۹۲۰ پیکسل هست از اونجایی کن من اطلاع دارم این گوشی کیفیت صفحه نمایشش ۴K هستش