مقایسه دوربین: آیفون ۷، آیفون ۶اس، گلکسی اس ۷ اج، الجی G5 و سونی Xperia XZ

مقایسه دوربین: آیفون ۷، آیفون ۶اس، گلکسی اس ۷ اج، الجی G5 و سونی Xperia XZ

دوربین گوشی های هوشمند به یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین قابلیت های آنها در تصمیم گیری خرید کاربران تبدیل شده اند. رقابت بر سر دوربین گوشی های امروزی آنقدر نزدیک شده که تشخیص برتری آنها کاری دشوار است. در این مطلب در دیجی شو قصد بررسی و مقایسه دوربین بهترین گوشی های هوشمند را داریم. از زمانی که آیفون ۷ با آن همه سروصدایش پیرامون دوربینش معرفی شد، مقایسه ای اینچنین واضح را شاهد نبودیم.

در این مقایسه پرچمدارانی از اپل، سامسونگ، الجی و سونی حضور دارند. گلکسی اس۷ اج و الجی G5 که چندین ماه است برتری دوربین گوشی های هوشمند را در دست دارند در کنار پرچمدار جدید سونی با نام Xperia XZ در این رقابت قرار دارند. همچنین آیفون ۶اس نیز در این مقایسه قرار گرفته تا شاهد تفاوت آن با آیفون ۷ باشیم.

ابتدا نگاهی اجمالی بر اعداد و ارقام و مشخصات دوربین گوشی ها روی کاغذ بیندازیم.

spex

مشخصاتی که در بالا مشاهده می کنید برتری گوشی سونی Xperia XZ را با دوربین ۲۳ مگاپیکسلی اش نشان می دهد. اما به خوبی می دانید که رقابت بین دوربین گوشی های هوشمند هیچ گاه با اعداد و ارقام مشخص نمی شوند و لزوما برتری عددی نشان دهنده دوربین بهتر نیست. پس بیایید به مقایسه تصاویر گرفته شده با هر گوشی بپردازیم. در این مقایسه در ۳ صحنه با شرایطی نوری متفاوت با هر گوشی عکس برداری شده است. حجم تصاویر برای بارگذاری بهتر کاهش یافته اند.

صحنه ۱: عمارتی زیبا

scene-1-winner

تصویر ثبت شده با گلکسی اس ۷ اج

در این صحنه، تصاویر گرفته شده با گلکسی اس ۷ اج نسبت به باقی رقبا رنگ های زنده تر و روشن تر دارد. همچنین گوشی های آیفون ۷ و الجی G5 نیز تصاویری عالی ثبت کرده اند که در مقایسه با گلکسی اس ۷ اج در رتبه دوم قرار می گیرند. در تصاویر گرفته شده با آیفون ۷ و الجی G5 رنگ ها به اندازه تصویر گلکسی اس ۷ اج زنده نیستند اما سایه های سبز را نسبت به گلکسی اس ۷ طبیعی تر ثبت کرده اند. تصاویر گرفته شده با آیفون ۶ اس و Xperia XZ نسبت به رقبایشان کمی ضعیف تر هستند و مخصوصا در قسمت هایی که سایه وجود دارد تصویر مرده به نظر می رسد.

۱۰۰-zoom1

برای بزرگنمایی هر تصویر روی آن کلیک کنید.

۱۱۱


صحنه ۲: گلهای رنگی از نزدیک

scene-2-winner

تصویر ثبت شده با آیفون ۷

شاید دوربین گلکسی اس ۷ اج خوب باشد اما در همه شرایط عالی عمل نمی کند. مثالش در این تصویر می باشد که دوربین گلکسی اس ۷ اج نتوانسته به خوبی میزان درست روشنایی تصویر را ثبت کند و رنگ هایی غیر طبیعی را نشان می دهد. تصویر ثبت شده با Xperia XZ سونی هم مشکلی مشابه را دارد. اگر از نظر کنتراست تصاویر را مقایسه کنیم، آیفون و الجی در این تصویر بهترین هستند. با این حال تصاویر گرفته شده با آیفون ۶اس و آیفون ۷ نزدیکترین رنگ ها را نسبت به رنگ واقعی صحنه ثبت کرده اند.

۱۰۰-zoom2

برای بزرگنمایی هر تصویر روی آن کلیک کنید.

۲scorfe


صحنه ۳: پلی میان جنگل

scene-3-winner

تصویر ثبت شده با الجی G5

در این صحنه الجی G5 به خوبی خودش را از رقابیش متمایز می کند. در این صحنه، در تصویر گرفته شده با الجی G5، تصویر واضح تر از رقابیش است و جزئیات را به خوبی نشان می دهد. حتی در تصویر زوم شده زیر هم جزئیات در تصویر ثبت شده با الجی G5 مشخص می باشد. وجه تمایز دیگر الجی G5 در این صحنه رنگ ها هستند که نه رنگبندی خیلی سردی دارد نه خیلی گرم.

اگر در این صحنه به تصاویر گرفته شده با دیگر گوشی ها نگاه کنیم، تصویر کم نظیر گلکسی اس ۷ اج قابل انکار نیست. گلکسی اس ۷ در این صحنه تصویری شفاف و رنگ هایی بسیار خوب را ثبت کرده است. گوشی های اپل نیز در این صحنه تصاویری خوب ثبت کرده اند اما در مقایسه با رقبایشان کمی ضعیف تر به نظر می رسند. سونی Xperia XZ در این صحنه هم خوب عمل نکرده و در تصویر ثبت شده با Xperia XZ مشاهده نویزهای زیادی می شود.

۱۰۰-zoom

برای بزرگنمایی هر تصویر روی آن کلیک کنید.

۳۳


نظر خود را بنویسید

avatar