۵ برنامه برای داشتن یک ارائه کنفرانس عالی

۵ برنامه برای داشتن یک ارائه کنفرانس عالی

شما روبروی تعداد زیادی ایستاده و خودتان را برای ارائه آماده می کنید. این می تواند اولین صحبت شما برای عموم باشد و تجربه زیادی کسب کنید. ایستادن پشت تریبون می تواند شما را کمی عصبی کند. آماده سازی خوب و اسلاید های خوب می تواند اعتماد به نفس لازم برای ایستادن جلوی دیگران را به شما بدهد و شما می توانید به کمک آن بهترین عملکردتان را داشته باشید.

این لحظات می تواند برای راه اندازی یک کار جدید، فروش یک محصول یا صحبت در یک همایش باشد. خوشبختانه اپلیکیشن هایی وجود دارد که شما می توانید به نحو احسن از آنها استفاده کنید. برنامه های ارائه می تواند به شما اعتماد به نفس بدهد، کسب و کار شما فروش بهتری داشته و چه بسا تبدیل به یک تجربه خوب برای شما می شود. در اینجا ما ۵ برنامه که به کاهش استرس شما برای صحبت در عموم کمک خواهد کرد معرفی می کنیم.

۱- Prompster

یک برنامه بصری فوق العاده که متراکم نکردن متن جشمان مخاطبین را به خود جلب می کند. شما می توانید جزئیات بیشتری به اسلاید ها اضافه کنید تا چیزی را فراموش نکنید و اعتماد به نفس لازم را داشته باشید. اینکه شما تمام مدت به اسلاید ها نگاه کرده و پشتتان به مخاطبان باشد کمی خطرناک است. Prompster  یه شما کمک می کند تا مطابتان را بوی موبایل یا تبلتتان داشته باشید و حتی اگر شما عصبی باشید و خطوط را اشتباه بگیرید. حتی شما دیگر نیاز به کارت و خلاصه نویسی ندارید.

dldl


۲- Pro-Metronome

به طور معمول شما در ابتدا یا انتهای ارائه به علت عجله یا تحریفات کمی عصبی هستید. این امر باعث می شود که شما با عجله پیش برید که به مذاق شنونده ها خوش نمی آید. اگرچه این اپلیکیشن برای موسیقیدان ها طراحی شده است، اما به شما کمک می کند که با ثابت نگه داشتن ریتم، تمرین صحبت کردن انجام دهید. عجله نکردن نه تنها به آرام بودن شما کمک می کند، برای مخاطبین نیز قابل قبول تر می باشد. نرم افزار  Pro-Metronome مجهز به سیستمی است که وقتی شما آن را در جیب خود می گذارید شروع به لرزش می کند و این به شما کمک می کند که محاسبه کنید که کدام بخش از ارائه تان هستید.

dldl


Public Speaking for Cardboard -3

شما ممکن است بتوانید ارائه خودتان را تمرین کنید، اما شما در تلاش هستید که شرایطی مانند شرایط واقعی را برای خودتان ترسیم کنید. اگرچه شما قابلیت دیدن چهره به چهره مردم را ندارید، این برنامه واقعیت مجازی به شما کمک خواهد کرد که بیشتر در حال و هوای شرایط واقعی سخنرانی قرار بگیرید. شما می توانید اسلایدتان را روی صفحه نمایش مجازیتان ارائه داده و می توانید با مخاطبان مجازیتان به بحث و گفت و گو بپردازید. این برنامه یک گزینه گرانقیمت برای کنترل اعصابتان به نظر می رسد اما شما می توانید با یک تلفن هوشمند و یک هدست ارزان قیمت گوگل این برنامه را راه اندازی کنید.

dl


Ummo -4

ما می توانیم با استفاده از کلمات گوناگون کمتر در صحبتمان سکوت کنیم. استفاده بیش از کلماتی چون “خوب”،”ممممم” و کلمات این چنینی می تواند به اعتبار شما لطمه بزند. مسئله بزرگ این است که وقفه های طبیعی در سخنرانی شما طوری طبیعی به نظر می رسند که شما متوجه آن نمی شوید. برنامه Ummo می توانند مانند یک مربی فن بیان به شما کمک کرده تا تمرین سخنرانی کنید. این برنامه سخنرانی شما را ثبت کرده و وقتی که شما از کلمات پر کننده استفاده می کنید آنها را برجسته می کند. این ایده به شما کمک می کند که کنترل بیشتری روی سخنرانیتان داشته باشید و متوجه شوید چه زمانی از کلمات پرکننده استفاده می کنید.

dl


Presentation Clock -5

این موضوع واضح است، امروزه مردم کمتر و کمتر از ساعت مچی استفاده می کنند و بسیار خوب است که شما بتوانید بفهمید چه مدت از سخنرانیتان سپری شده است. Presentation Clock به شما کمک می کند که متوجه شوید چقدر زمان دارید. طراحی ساده این برنامه طوری است که نه مزاحم شما می شود و نیاز است که آن را لحظه به لحظه پیگیری کنید. شمارش معکوس این برنامه نیز طوری تنظیم می شود که با تغییر رنگ به رنگ های زرد و قرمز درباره وقت به شما هشدار می دهد.

dldl

منبع: lifehack.org


 

نظر خود را بنویسید

avatar