بررسی شایعاتی که تاکنون درباره طراحی و مشخصات LG G6 می دانیم

بررسی شایعاتی که تاکنون درباره طراحی و مشخصات LG G6 می دانیم

با پایان سال ۲۰۱۶، شایعات درباره گوشی های هوشمند به طور معمول منتشر می شود و حالا بهترین زمانی برای بررسی اطلاعات درباره پرچمداران سال آینده است و خواندن آن برای شما لذت بخش می باشد. ما قصد داریم که به جانشین گوشی مدولار موفق G5 بپردازیم. تاکنون شایعات زیادی درباره LG G6 منتشر نشده است.

برخی گزارشات نشانگر آن است که LG G6 مدولار نبوده، طراحی ضدآب با باتری غیرقابل تعویض، در حالی که بعضی منبع اعتقاد دارند که با وجود باتری غیرقابل تعویض گوشی همچنان ضدآب است، حدس زدن چگونگی این بخش کمی مشکل شده است. با این حال کار ما این است که اطلاعات لازم درباره پرچمداران سال آینده را در اختیار شما قرار دهیم، اجازه بدهید نگاهی به اطلاعاتی که درباره LG G6 داریم بیندازیم.

طراحی

منابع متعدد، از جمله نشریات کره جنوبی مدعی هستند که شرکت ال جی طراحی مدولار را کنار گذاشته و دوباره به طراحی سنتی روی آورده است. گزارش های متعددی وجود دارد که مینی بر آن دلایل زیادی برای تغییر طراحی گوشی مطرح شده است از جمله، فروش پائین G5، تولید مشکل با توجه به پیچیده بودن گوشی و همچنین تغییرات بزرگ از سوی مسئولان اجرایی.

آیا واقعا این شرکت طراحی مدولار پرچمدار آینده خود را کنار خواهد گذاشت؟ گمان زنی های زیادی درباره طراحی این گوشی وجود دارد.

باتری قابل تعویض

بعضی گزارشات نشان می دهد که G6 باتری قابل تعویض ندارد که تا حدودی با شایعه مدولار نبودن گوشی در یک راستا قرار دارد. با این حال منابع دیگر، به ویژه هرالد کره ای، می گویند که ممکن است LG G6 مانند G5 و جدیدترین گوشی ال جی که طراحی سنتی دارد یعنی V20 از باتری غیرقابل تعویض استفاده خواهد کرد و هدف از این کار امنیت بالاتر بوده و نمی خواهند اتفاقی که برای نوت ۷ افتاد برای آنها هم رخ بدهد. اگرچه ما استفاده از باتری قابل تعویض را یک اقدام احتیاطی کافی نمی دانیم، به علاوه اگر خبری از طراحی مدولار در LG G6 نباشد، ال جی دلیل بهتری برای استفاده از باتری غیرقابل تعویض دارد که در بخش بعد به آن اشاره می شود.

ضدآب

گوشی های V20 و G5 هر دو دارای باتری قابل تعویض بوده اما هیچکدام ضدآب نمی باشند.

 یکی از دلایل مهم برای استفاده از باتری های غیرقابل تعویض استفاده از تکنیک های پیشرفته ضد آب است. در حالی که سامسونگ از نوار ضدآب در اطراف صفحه نمایش استفاده کرده است، ال جی گفته است که از یک چسب ضد آب شبیه به آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس استفاده خواهد کرد. اگر چه ما گوشی های با باتری قابل تعویض و خاصیت ضدآب مانند گلکسی اس ۵ را دیده ایم، ال جی ممکن است روی یک گوشی با باتری غیر قابل تعویض کار کند.

بدنه

شایعات بیانگر آن است که ال جی از آلومینیوم برای پوشش دور گوشی استفاده کرده است. این کار مورد استقبال کاربران نبوده و ما هم شگفت زده نشدیم. شاید ال جی بخواهد برای زیبایی بیشتر قاب پشتی را به صورت براق تولید کند. در برخی شایعات آمده است که این شرکت از شیشه استفاده خواهد کرد، در حالی که بیشتر احتمال می رود این شرکت از روش صیقل دادن فلزات استفاده کند، شاید مانند چیزی که اپل در گوشی آیفون ۷ جت بلک انجام داد.

صفحه نمایش

هر دو گوشی V20 و G5 مجهز به صفحه نمایش ۲K بودند و ممکن است در پرچمدار آینده از صفحه نمایش ۴K استفاده کند.

اپل گفت است که در سال ۲۰۱۷ از صفحه نمایش های OLED استفاده خواهد کرد، گوگل هم در پیکسل از این صفحه نمایش ها استفاده کرده و سامسونگ هم در همه دستگاه های خود از صفحه نمایش های AMOLED استفاده می کند، ممکن است ال جی نیست شرکت بعدی باشد که به این قافله بپیوندد. این شرکت در حال حاضر از صفحه نمایش های OLED در تلویزیون و ساعت های هوشمندش استفاده می کند، همانطور که اپل واچ مجهز به صفحه نمایش OLED میباشد ممکن است LG G6 نیز از این نوع صفحه نمایش استفاده کند. علاوه بر این در سال آینده تکنولوژی واقعیت مجازی موبایل در سال آینده گسترش خواهد یافت و گوگل در هدست های  Daydream از صفحه نمایش  OLED استفاده کرده است. ممکن است در سال آینده بیشتر شرکت ها گوشی های خود را با این تکنولوژی هماهنگ سازند.

از نظر وضوح تصویر، ال جی ممکن است مانند  V20 و G5 از وضوح تصویر Quad HD استفاده کند و یا با یک تغییر بزرگ از صفحاتی با وضوح تصویر ۴K استفاده کند. LG G6 رقبای بزرگی چون گلکسی S8/S8 Edge دارد و شایعات حاکی از آن است که این رقبای سرسخت از صفحه نمایش ۴K استفاده خواهند کرد بنابراین بهتر است ال جی در پرچمدار آینده خود از یک صفحه نمایش با کیفیت بالا استفاده کند.

صفحه نمایش های منحنی این روزها متداول است و ممکن است در آینده تبدیل به استاندارد گوشی های پرچمدار بشود، اما بیشتر گزارشات بیانگر آن است که این گوشی از صفحه نمایش مسطح معمولی استفاده می کند.

سخت افزار

اطلاعات ما در این بخش کامل نیست، اما اگر LG G6 می خواهد با گلکسی S8 رقابت کند انتظار مر ود که به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ و ۶ تا ۸ گیگابایت رم مجهز باشد. G6 به احتمال زیاد از پورت USB-C استفاده کند و حافظه داخلی آن نیز مثل ۳۲ گیگابایت بوده و قابل ارتقاء می باشد. اگر G6 بخواهد با  Daydream سازگار باشد با توجه به داشتن صفحه نمایش ۴K، این سخت افزار توان انجام این کار را دارد.

سیستم صوتی

ال جی با استفاده از ماژول شرکت B&O صدای با کیفیتی را به ارمغان آورد، در حالی که در V20  استفاده از پورت ۳۲ بیتی علاقه مندان به موسیقی را از دور خارج کرده بود. با توجه به این، ممکن است که G6 مانند نمونه قبلی قابل توجه علاقه مندان به موسیقی باشد. اکر این گوشی مدولار نباشد، مشخص است که این قابلیت را نخواهد داشت، اختصاص یک ماژول به صدای Hi-fi می تواند تصمیم خیلی خوبی برای استفاده از قابلیت ها باشد.

منابع متعددی گفته اند که ال جی از پورت ۳٫۵ میلیمتری در این گوشی استفاده کرده است که یک ویژگی بیهوده در این روزها به حساب می آید. اگر چه هیچ چیز غیرممکن نیست و تعجب آور نیست که ال جی بر خلاف روند کنونی از پورت مورد علاقه ما استفاده کند و تعداد زیادی از کاربران را هیجان زده کنند.

دوربین و حسگر

V20 و G5 مجهز به دوربین هوشمند دوگانه هستند و احتمالا این بخش در LG G6 بهبود خواهد یافت. هر دوی این گوشی دارای دو دوربین در عقب هستند که یکی ۸ و دیگری ۱۶ مگاپیکسلی می باشد که ترکیب بسیار فوق العاده ای را ساخته اند.

برای دوربین سلفی ممکن است LG تغییراتی در آن انجام دهد که این تغییرات خیلی بزرگ نیست و به نوعی تکامل است. ال جی در حال کار روی یک حسگر/ دوربین جلو هست که بتواند هر دو کار را انجام دهد.

اگرچه این شرکت تولید این ماژول را تائید کرده است، اما بدین معنا نیست که از آن در G6  یا هریک از گوشی های تولیدی در سال ۲۰۱۷ استفاده شود. با این حال گزارش های زیادی می گویند که این گوشی مجهز به حسگر عنبیه خواهد بود.

نرم افزار و امکانات اضافه

با توجه به اینکه V20 اولین گوشی بود که به اندروید اندروید نوقا مجهز است، به احتمال فراوان G6 نیز به همین نسخه اندروید مجهز باشد. شایعات حاکی از آن است که ال جی قصد دارد از سیستم پرداخت خودش استفاده کند و به رقابت با اپل و سامسونگ بپردازد. این نشان می دهد که در G6 از تکنولوژی MST (انتقال مغناطیسی امن) استفاده شده است.

قیمت و تاریخ عرضه

اگر همه چیز مانند G5 پیش برود، ال جی در کنگره جهانی موبایل (MCW) در سال ۲۰۱۷ از G6 رونمایی خواهد کرد. اگرچه هیچ الگوی مشخصی برای عرضه این گوشی وجود ندارد، اما آنچه مشخص است این گوشی در اوایل سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. اگر ال جی می خواهد با سامسونگ گلکسی اس ۸ رقابت کند، عقب انداختن تاریخ انتشار آن ایده خوبی نمی باشد. از پرجمدار آینده سامسونگ انتظار می رود که در اواسط بهمن عرضه شود و فروش بالایی داشته باشد.

G5 وقتی که عرضه شد قیمتی حدود ۶۵۰ دلار داشت و احتمالا G6 نیز همین قیمت را حفظ کند. ممکن است که این گوشی کمی گران تر بوده و بستگی به قابلیت هایی بیشتری که نسبت به G5 دارد خواهد داشت، اما ما انتظار داریم که قیمتی بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ دلار داشته باشد. قیمت پرچمداران ال جی همیشه کمتر از سامسونگ بوده و بعید است که G6 این روند را کنار بگذارد.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar