امروز تولد ۱۰ سالگی آیفون است؛ گوشی هوشمندی که جهان را متحول کرد!

امروز تولد ۱۰ سالگی آیفون است؛ گوشی هوشمندی که جهان را متحول کرد!

۱۰ سال پیش همچین روزی بود که اولین آیفون در ساعت ۹:۴۳ به وقت محلی سنفرانسیسکو توسط استیو جابز رونمایی شد. ۹ ژانویه سال ۲۰۰۷ استیو جابز در مراسمی از آیفونی رونمایی کرد که حالا پس از ۱۰ سال و ۹ دوره تغییر نسل هنوز محبوبترین گوشی جهان به حساب می آید. اولین آیفون اپل در نسخه ۴ گیگابایتی ۴۹۹ دلار و در نسخه ۸ گیگابایتی ۵۹۹ دلار قیمت داشت که در آن زمان با استقبال بی نظیری روبه رو شد به طوری که در مجله تایم از این دستگاه به بهترین نوع آوری سال یاد کردند.

در ابتدای مراسم رونمایی از اولین آیفون، استیو جابز جمله ای می گوید که حالا پس از ۱۰ سال جمله اش هنوز صدق می کند. او در ابتدای سخنرانی اش می گوید “ما امروز می خواهیم روزی تاریخی را رقم بزنیم”، و حالا با گذشت ۱۰ سال از معرفی اولین آیفون، کسی نیست که رونمایی از اولین آیفون را به عنوان یک رویداد تاریخی یاد نکند.

هرچند که پس از مرگ استیو جابز، بسیاری از عقاید وی در شرکت اپل خط خورد اما هنوز هر ساله آیفون های اپل محبوبیت بیشتری کسب می کنند. مرحوم استیو جابز عقیده داشت که گوشی های بزرگ ناکارآمد هستند و هیچ کس گوشی های بزرگ را دوست ندارد. او اعتقاد داشت گوشی هوشمند باید به اندازه ای باشد که بتوان با یک دست با آن کار کرد. در سال های مدیریت استیو جابز این عقیده اش محقق شد و بزرگترین آیفونی که در زمان حضور استیو جابز روانه بازار شد آیفون ۴ بود.

البته با گذر زمان سلیقه و خواست کاربران هم عوض شده و امروزه اکثرا عقیده دارند گوشی های بزرگ راحت تر هستند و کارایی بیشتری دارند. اگر اپل هم به سمت و سوی خواست کاربران حرکت نمی کرد شاید پس از مرگ استیو جابز کم کم رو به افول می رفت و همچین روزی کسی اپل را به عنوان ثروتمندترین کمپانی جهان نمیشناخت.

با این حال در یکی دو سال اخیر شاهد کم شدن نوآوری و طراحی تکراری آیفون ها بوده ایم و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند اپل برای ۱۰ مین نسل از آیفون که در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد برنامه ویژه ای دارد. باید منتظر باشیم و کمپانی شماره یک جهان چه برنامه هایی برای راضی کردن کاربران دارد. نظر شما چیست؟ آیا کمپانی اپل از آن آب و تاب قدیمش افتاده است یا آینده ای بهتر در انتظار این کمپانی محبوب است؟ نظراتتان را در پایین این مطلب با ما و دیگر کاربران دیجی شو به اشتراک بگذارید.

مراسم کامل رونمایی از اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ را می توانید در زیر تماشا کنید.


 

نظر خود را بنویسید

avatar