صفحه نمایش diamond glass می تواند بهترین دوست برای یک گوشی هوشمند باشد

صفحه نمایش diamond glass می تواند بهترین دوست برای یک گوشی هوشمند باشد

صفحه نمایش و جنس آن از مسائل بسیار داغی است که در این مدت مطرح شده. از صفحه های Sapphire گرفته تا صفحه نمایش diamond glass. جالب اینجاست که این نوع صفحات ممکن است زودتر از آنچه که فکر می کنید به صورت عمومی استفاده شوند و تا پایان سال جاری، ممکن است یک محصول با صفحه نمایش diamond خریداری کنید. پیش از عرضه آیفون ۶، شایعاتی به گوشی می رسید مبنی بر اینکه این گوشی از صفحه نمایش diamond استفاده خواهد کرد. diamond یا همان الماس، بیشترین مقاومت را به همراه دارد و در مقام بعد، صفحات با جنس Sapphire قرار دارند.

طبق نظر آقای Adam Khan، مدیرعامل شرکت Akhan Semiconductor، صفحه نمایش diamon glass نه تنها مقاومت فوق العاده ای از خود نشان می دهند، بلکه بسیار شفاف تر از صفحه نمایش های دیگر خواهند بود. به دلیل تولید محدود این محصول، شرکت آقای Khan، تولیدات خود را فعلا فقط به یک کمپانی ساخت گوشی همراه خواهد داد. شرکت ایشان توانایی تولید ۱۰ تا ۳۰ میلیون صفحه نمایش diamond glass برای گوشی های هوشمند، و کمتر از ۱ میلیون diamond glass را برای گجت های پوشیدنی دارد.

استفاده و تولید انبوده گوشی هایی با این صفحه نمایش، البته بسیار گران خواهد بود. نمونه آن گوشی شرکت HTC به نام HTC U Ultra است. این محصول از صفحه نمایش Sapphire بهره می برد و قیمت آن ۹۲۰ دلار است. این در حالی است که مدل معمولی این گوشی با صفحه نمایش LCD 5، تنها ۷۵۰ دلار قیمت دارد. البته اگر شما جزو افرادی هستید که مرتبا گوشی از دستتان به زمین می افتد، پرداخت هزینه بیشتر برای داشتن یک صفحه نمایش بسیار مقاوم ارزشش را دارد. به قول آقای Khan، صفحه نمایش diamon glass می تواند مقاومت یک گوشی را ۱۰ برابر کند. همچنین باعث می شود تا سخت افزار درون گوشی بیش از ۸۰۰ برابر خنک تر کار کنند.

منبع: Phonearena


 

نظر خود را بنویسید

avatar