انواع میوه های محلی و وحشی در روستای سیور

انواع میوه های محلی و وحشی در روستای سیور

امروزه اکثر میوه ها را در گلخانه پرورش می دهد برای پرورش آنها نیاز به کود های شیمیایی و سایر سموم و…  می‌باشد اما میوه هایی که در طبیعت رشد می کنند با آب و خاک های طبیعی پرورش می‌یابند خاصیتی چند برابر گیاهان و میوه های گلخانه ای دارند .

موقعیت جغرافیایی:

 موقعیت جغرافیای روستای سیور  به گونه ای می باشد که میوه های محلی و وحشی در این منطقه بسیار زیاد می باشد. آب و هوای این روستا سردسیر می‌باشد و میوه های شامل سیب،  انگور، زردآلو،  آلو ،توت ،گلابی ،گیلاس ،هلو و…. می باشد.

میوه های وحشی منطقه شامل پسته وحشی،  شاتوت،  انجیر،  زالزالک، سیب ترش و…  میشود.  این میوه ها در هر منطقه‌ای رشد نمی کند در روستای سیور به دلیل موقعیت آب و هوایی و کوهستانی بودن آن میوه های وحشی بسیاری وجود دارند که دارای طعمی خاص و ویژه هستند.

برای آشنایی با دیگر محصولات روستای سیور اینجا کلیک کنید.

 

تولید عسل

عسل از جمله خوراکی های پر خاصیتی است که تقریبا همه افراد کم و بیش با  خواص آن آشنایی دارند. اما اینکه هر نوع عسلی مفید نمی باشد را  نیز باید بدانید.  در مورد عسل های طبیعی و تقلبی بحث های بسیاری صورت گرفته است که یکی از دلایل شناخت عسل طبیعی قیمت آن می باشد. سوالی که ذهن افراد را در مورد قیمت عسل درگیر میکند را در این قسمت توضیح خواهیم داد.

تولید عسل شامل مراحل مختلفی می‌شود که توسط زنبورداران صورت می گیرد.

برای تولید عسل نیاز است که زنبورهای عسل شهد گلها را مکیده  و جمع آوری کنند این جمع آوری توسط زنبورداران صورت می گیرد. اما دلیل گرانی  این است که برای تولید یک کیلوگرم عسل نیاز است تا ۳ کیلو شهد  جمع آوری شود و همچنین برای جمع آوری سه کیلو شهد زنبور ها باید حدود ۴ میلیون گل را بمکند.

تولید عسل در روستای سیور مرسوم بوده است و به دلیل وجود طبیعتی مملو از گل و گیاه عسل روستای سیور بسیار خوش طعم و طبیعی می باشد.

برای خرید عسل از روستای سیور اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar