جاذبه های گردشگری کیش

جاذبه های گردشگری کیش

کیش از جزایر بسیار زیبای خلیج فارس در جنوب ایران است که بدلیل ویژگی های خاص و منحصربفرد و وجود جاذبه های گردشگری بسیار جذاب، سالانه پذیرای بسیاری از مسافران داخلی و خارجی است.

این جزیره در استان هرمزگان است و از نقاط بسیار دیدنی این استان محسوب میشود.جزیره کیش تابستانهای بسیار گرم و طاقت فرسایی دارد اما در فصل زمستان هوای آن ملایم است و زیاد سرد نیست.به همین دلیل بیشتر مردم ترجیح میدهند در زمستان و اوایل بهار به این جزیره سفر کنند.

اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید،بهتر است از قبل با برخی از جاهای دیدنی این جزیره آشنا شوید.در ادمه ما را همراهی کنید تا چند جاذبه گردشگری در کیش را به شما معرفی کنیم.

جهت اطلاع از قیمت تور کیش با آژانس هواپیمایی اصفهان ارتباط برقرار کنید.

جزیره کیش جاهای دیدنی شگفت انگیزی دارد که از جذاب ترین آنها میتوان به کشتی یونانی،شهر زیرزمینی کاریز،شهر باستانی حریر،پارک ساحلی میر مهنا کیش،پارک دلفین ها،خانه عیانی،آب انبار دوقلو،ساحل مرجانی،بوستان اهوان و جزیره هندرابی اشاره نمود.

کشتی یونانی

کشتی یونانی

این کشتی توسط ویلیام همیلتون در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته‌ شده است.این کشتی در سال ۱۳۴۵ در سواحل جزیره کیش گیر کرده و برای همیشه در آنجا ماندگار شده است و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار این جزیره تبدیل شده است.

اگر به جزیره کیش سفر کردید حتما به داخل این کشتی بروید و در پایان روز شاهد زیباترین غروب ،در تمام طول عمرتان باشید.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است که ۸۰۰ سال قدمت دارد و متاسفانه بیشتر بخش های آن تخریب شده است.

این شهر در دوره ساسانیان ساخته شده و در زمان ایلخانیان مورد بازسازی قرار گرفته است.از مهمترین جاهای دیدنی این شهر میتوان به حمام بزرگ،خانه معروف ایلخانی و قنات قدیمی اشاره نمود.

اگر به جزیره کیش سفر کردید،حیف است که از این شهر باستانی دیدن نکنید.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز کیش

سالانه تعداد زیادی از مسافرین از سراسر دنیا از این شهر زیبا دیدن میکنند.این شهر ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و بدلیل شرایط متفاوت و مناسب آب و هوایی، مرجانی بودن،جریان آب شیرین و سقف مرجانی، به یکی از پربازدید ترین جاذبه های جزیره کیش تبدیل شده است.

خانه عیانی

خانه عیانی جزیزه کیش

خانه عیانی یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است که در شهر باستانی حریره قرار گرفته است.این خانه در زمان ایلخانیان ساخته شده و به همین دلیل در ساخت آن از معماری ها و کاشی کاری های مخصوص همان دوره استفاده شده است.

گردشگران عزیز اگر قصد سفر به جزیره زیبا و کوچک کیش را دارید،حتما از خانه عیانی دیدن کنید تا بتوانید بخشی از فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی را به چشم خود ببینید و بیش از پیش با فرهنگ غنی مردم ایران آشنا شوید.

جاهای دیدنی جزیره کیش خیلی زیاد هستند.اگر میخواهید از تمام جاذبه های گردشگری این جزیره دیدن کنید باید بیش از یک سفر به این جزیره داشته باشید.

برای سفر به جزیره کیش با ویوا سیر ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar