راهنمای تشخیص برنج با کیفیت ایرانی

راهنمای تشخیص برنج با کیفیت ایرانی

در این مقاله قصد داریم مطالبی در مورد چگونگی تشخیص برنج خوب ایرانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با مطالعه این مقاله بتوانید زمان خرید برنج ایرانی ، برنج با کیفیت و بی کیفیت را از هم تشخیص داده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

برخی از افراد سودجو برای دستیابی به سود بیشتر،برنج با کیفیت و درجه ۱ ایرانی را با برنج های بی کیفیت مخلوط کرده و آنها را با قیمت غیر واقعی به فروش میرسانند.حال اگر شما اطلاعات کافی در این مورد داشته باشید،زمان خرید برنج ایرانی کمتر دچار اشتباه میشوید و مرغوب ترین برنج را با قیمتی مناسب خریداری خواهید کرد.

خرید برنج مرغوب ایرانیاولین نکته که زمان خرید برنج ایرانی باید به آن توجه شود،یکدست بودن برنج است.برای تشخیص اینکه برنج یکدست هست یا خیر،راه های زیادی وجود دارد.یکی از این راه ها این است که مقداری از برنج موردنظر را کف دستتان بریزید و خوب به آنها نگاه کنید تا کاملا یک اندازه و یکرنگ باشند.هرچه دانه های شکسته (نیمدانه) ،در برنج موردنظر بیشتر باشد، آن برنج کیفیت کمتری دارد.

درست است که برنج های ایرانی در مقایسه با برنج های خارجی قیمت بالاتری دارند ، اما قیمت بالای آنها نشانه ی مرغوبیت آنهاست.

امروزه بیشتر افراد به دلیل مشکلات اقتصادی به سمت خرید برنج های پاکستانی و هندی میروند.بیشتر این برنج ها خوب و مرغوب نیستند و هم چنین بو و مزه خوبی هم ندارند و به همین دلیل ارزانتر هستند.

برنج مرغوب ایرانی بو و عطر و مزه خوبی دارد و ارزش غذایی بالایی نیز دارد.برای تشخیص کیفیت برنج ایرانی و تشخیص بو و عطر آن ، مقداری از آن را کف دستتان بریزید و در آن بدمید.از مقدار بوی عطری که به مشامتان میرسد،میتوانید مرغوبیت آن را تشخیص دهید.

جهت اطلاع از قیمت فروش برنج ایرانی روی لینک کلیک کنید.

تفاوت برنج ایرانی و خارجیزمان خرید برنج به این نکته توجه کنید که هرچه برنج کهنه تر باشد،سفت تر است و رنگ آن نسبت به برنج تازه تیره تر است.اگر میخواهید برنج شما زمان پخت ، بیشتر ری کند ، برنج تازه نخرید.

برای تشخیص برنج تازه از کهنه آن ، بهتر است مقداری از برنج را زیر دندان خود تست کنید.اگر برنج سفت و سخت باشد،مسلما کهنه است.

در حال حاضر بسیاری از کشورها بخصوص کشور چین برنج تقلبی را وارد بازار ایران کرده و مردم بدون اطلاع از مضرات اینگونه برنج ها،آنها را خریداری کرده و مصرف میکنند.

این برنج ها از ترکیب پلاستیک ، نشاسته و سیب زمینی تولید شده اند و برای سلامتی انسان فوق العاده مضر هستند و مصرف آنها حتی باعث سرطان میشود.

برخی از افراد این نمونه از برنج های تقلبی را در کیسه هایی با عنوان برنج مرغوب ایرانی وارد بازار ایران کرده و آنها را به فروش میرسانند.

توجه داشته باشید که برنج مرغوب ایرانی تا حدی سفت و سخت بوده و به راحتی نمیشکند.هم چنین برنج با کیفیت بعد از پخت ، بلافاصله در دهان نرم میشود.بعلاوه بعد از خوردن آن انسان احساس سنگینی نمیکند.

برای خرید برنج شمال مرغوب با فروشگاه نودشت ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar