بهترن نوع چوب برای کابینت

بهترن نوع چوب برای کابینت

چوب از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است و در حال حاضر این ماده ارزشمند در طراحی دکوراسیون داخلی منازل نقش مهمی ایفا می‌کند.

چوب از متریال های اصلی در ساخت کابینت آشپزخانه است و استحکام و مقاومت کابینت به نوع چوب مورد استفاده در آن بستگی دارد.به این معنا که هر چه چوب مورد استفاده استحکام و مقاومت بیشتری داشته باشد، کابینت آشپزخانه هم مدت زمان بیشتری برای ما کارآیی خواهد داشت. البته نحوه نگهداری و چگونگی استفاده از کابینت هم در میزان عمر آن موثر است.

یکی از دلایل اصلی استفاده از چوی طبیعی در صنعت کابینت سازی زیبایی منحصر به فرد چوب است.

چوب های طبیعی که برای کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند،بسیار متنوع هستند که هر کس متناسب با سلیقه و میزان بودجه خود یک نمونه را انتخاب کرده و برای ساخت کابینت از آن استفاده میکند.

از پرکاربردترین انواع چوب که امروزه در صنعت کابینت سازی از آنها استفاده می شود می توان به چوب درخت بلوط ، بامبو ، کاج ، توس ، زبان گنجشک ، توس ، راش ، چوب روسی و چوب افرا اشاره نمود.

جهت اطلاع از شرایط فروش ام دی اف اصفهان روی لینک کلیک کنید.

چوب افرا

چوب افرا

رنگ این چوب سفید مایل به کرم است که ممکن است در آن رگه های قرمز رنگی نیز وجود داشته باشد.چوب افرا مقاومت خوبی در برابر ضربه و رطوبت دارد و یک چوب ایده آل برای استفاده در صنعت کابینت سازی است.

چوب بلوط

چوب بلوط

چوب بلوط تنوع رنگی بسیار بالایی دارد.این نوع چوب مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و به دلیل استحکام بالا و قیمت مناسب و رنگ پذیری خوب در صنعت ساختمان سازی و بویژه ساخت کابینت به کار میرود.

کابینت با چوب گردو

چوب گردو

یکی از پرکاربردترین چوب های طبیعی برای ساخت کابینت،چوب درخت گردو است.چوب گردو مقاومت خوبی در برابر فشار ، خمش ، رطوبت و کشش دارد  و طرح و نقش های زیبایی نیز دارد.

ساخت کابینت آشپزخانه با چوب طبیعی

کابینت تمام چوب

کابینت آشپزخانه می تواند به صورت تمام چوب ساخته شود.کابینتی که تماماً از چوب است بسیار زیباست اما قیمت بسیار بالایی دارد.در بعضی از موارد افراد از چوب فقط برای درب کابینت استفاده می‌کنند و برای بدنه از متریالهای دیگری مثل فلز استفاده می‌کنند.

در حال حاضر به دلیل قیمت بالای چوب طبیعی ، برخی از افراد هم با وجود زیبایی و مزایای بسیار زیاد کابینتهای تمام چوب ، نمی توانند از این نوع کابینت استفاده کنند.

کابینت با روکش چوب ، بهترین انتخاب برای افرادی است که هم می‌خواهند با استفاده از چوب فضای لاکچری و خاصی در محیط آشپزخانه ایجاد کنند و هم هزینه کمتری برای ساخت آن پرداخت کنند.درواقع کابینت روکش چوب دارای مغزی ام دی اف است که روی آن روکشی از جنس چوب چسبانده شده است و از نظر شکل ظاهری بسیار زیباست و تفاوت زیادی با کابینت تمام چوب از نظر ظاهری ندارد و تنها تفاوت آن در قیمت آن میباشد.

جهت اطلاع از شرایط فروش ورق ام دی اف اصفهان روی لینک کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar