بنزین مناسب برای خودرو شما

بنزین مناسب برای خودرو شما

حتما همه شما با بنزین سوپر و بنزین معمولی آشنا هستید.

برخی از رانندگان و صاحبان خودرو برای تامین سوخت خودرو خود بدون توجه به نوع موتور خودرو ، از بنزین سوپر استفاده میکنند.این افراد اعتقاد دارند که بنزین سوپر باعث افزایش کارایی و افزایش طول عمر خودرو میشود.

این دسته از افراد باید بدانند که برای انتخاب بنزین مصرفی خودرو باید اول نوع موتور خودرو خود را بشناسند و بعدا متناسب با نوع موتور از بنزین معمولی یا بنزین سوپر استفاده کنند.

برای خرید دسته موتور جلو ام وی ام ۳۱۵ کلیک کنید.

عدد اکتان بنزین

عدد اکتان بنزین کیفیت بنزین را مشخص میکند.هرجه این عدد بیشتر باشد کیفیت بنزین بالاتر خواهد رفت.عدد اکتان میزان مقاومت سوخت در برابر عمل احتراق را مشخص میکند.

بنزین سوپر در مقایسه با بنزین معمولی در مقابل عمل احتراق مقاومت بیشتری دارد.

بنزین سوپر همان بنزین معمولی است با این تفاوت که عدد اکتان آن بالاتر است.عدد اکتان بنزین معمولی ۸۷ و عدد اکتان بنزین سوپر ۹۵ میباشد.

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که هر خودرو به بنزین با عدد اکتان متفاوتی نیاز دارد و برای اینکه عملکرد خود را به درستی به انجام برساند ، باید بنزین با عدد اکتان متناسب با آن تامین شود.

عدد اکتان هر خودرو توسط کارخانه سازنده در دفترچه راهنما آن ذکر شده است. کارخانه سازنده با توجه به طراحی موتور و با در نظر  گرفتن میزان تراکم محفظه احتراق ، نوع بنزین مصرفی را برای خودرو مورد نظر معرفی می کند .

بنزین سوپر

اگر از سوخت‌های با اکتان پایین، برای خودرویی که موتور آن برای استفاده از سوخت‌های با اکتان بالا طراحی شده است، استفاده کنیم، عملکرد موتور خودرو دچار مشکل میشود و البته به موتور خودرو آسیب جدی وارد میشود.این مشکل هنگام بالارفتن خودرو از سربالایی ها و یا حرکت خودرو با دور موتور پایین بیشتر خود را نشان میدهد.

البته برعکس این موضوع هم مشکل ساز است.استفاده از بنزین های با سطح اکتان بالا برای خودروهای قدیمی و خودروهایی که موتور آنها برای استفاده از سوخت های با درجه اکتان پایین طراحی شده ، موجب افزایش کارایی و عملکرد بهتر موتور نمیشود.

از مطالب بالا نتیجه میگیریم که استفاده از بنزین سوپر در خورویی که به بنزین معمولی نیاز دارد ، فقط باعث کاهش توان خروجی خودرو میشود.اما استفاده از بنزین معمولی برای خودرویی که به بنزین سوپر نیاز دارد ، در دراز مدت باعث صدمات جدی به موتور و سایر قطعات خودرو مانند پیستون ، شاتون و میل‌لنگ میشود.

برای خرید سپر جلو جک اس ۵ کلیک کنید.

استفاده از بنزین های غیر استاندارد (بنزینی که میزان اکتان آن از حد استاندارد اعلام شده کمتر باشد) رابطه مستقیمی با آلودگی هوا دارد.

دوستان و همراهان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با سایت مبین یدک ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar