نحوه مراقبت از گیاهان آپارتمانی

نحوه مراقبت از گیاهان آپارتمانی

بیشتر ما وقتی یک گیاه را از فروشگاه گل آنلاین قم خریداری میکنیم ، چند نکته اساسی در مورد مراقبت از گیاه را نادیده می گیریم و به همین دلیل ، بعد از مدتی مشاهده می کنیم که آن گیاه پژمرده شده ، شادابی و طراوت خود را از دست داده و یا برگ های آن زرد شده است.گل فروشی آنلاین قم ، در این مقاله در مورد گیاهان آپارتمانی و نحوه مراقبت از آن ها مطالبی را ارائه میدهد.اگر به این موضوع علاقمند هستید ، این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

گیاهان آپارتمانی گیاهانی هستند که در داخل خانه رشد می کنند.انواع گیاهان گرمسیری که در محیط های داخلی رشد می کنند وجود دارد.مانند گیاه بامبو ، کاکتوس آپارتمانی ، بنفشه آفریقایی ، گیاه پوتوس و غیره.

گیاهان آپارتمانی ، رنگ ، زیبایی و گرما را به خانه شما می افزایند.آنها حتی می توانند کیفیت هوای داخل خانه شما را بهبود بخشند.گیاهان آپارتمانی ، برای کسانی که فضای حیاط کافی برای داشتن یک باغچه ندارند ، گزینه مناسبی هستند.

اما گیاهان برای رشد و زیبا و با طراوت بودن به مراقبت نیاز دارند.برخی از گیاهان آپارتمانی نیاز به مراقبت زیادی دارند و برخی دیگر نیاز به مراقبت کمتری نسبت به بقیه دارند ، این گیاهان حتی در شرایط سخت هم رشد می کنند و شادی و طراوت خود را حفظ می کنند.مانند گیاه کاکتوس.

مراقبت از گیاهان آپارتمانی

آبیاری مناسب و روشنایی مهمترین مؤلفه ها برای مراقبت از گیاهان داخل خانه است ، اما رطوبت و درجه حرارت نیز در این زمینه نقش دارند.نحوه مراقبت از گیاهان بسته به نوع گیاه متفاوت است ، پس ابتدا باید نوع گیاه را بشناسید و اطلاعات کافی در مورد آن کسب کنید و بعد بسته به اطلاعات کسب شده ، شرایط ایده آل برای رشد آن گیاه را فراهم کنید.

گیاهان داخل خانه چه مقدار نور نیاز دارند

میزان نور موردنیاز گیاه به نوع گیاهی که در خانه پرورش میدهید ، بستگی دارد.بنابراین ابتدا باید در مورد گیاهی که در حال پرورش آن هستید تحقیق کنید و آنگاه میزان نور لازم برای رشد آن گیاه را فراهم کنید.برخی از گیاهان آپارتمانی به نور کمتری نیاز دارند.مانند گیاه سرخس و کالاتیا و برخی دیگر به نور بیشتری نیاز دراند.مانند:گیاه کرتون و آلوئه ورا.برخی از گیاهان هم هستند که به نور متوسط نیاز دارند.مانند:گیاه فیکوس و گیاه بروملیاد

گیاهان آپارتمانی چه مقدار آب نیاز دارند

نحوه آبیاری گیاهان آپارتمانی

شایع ترین علت عدم زنده ماندن گیاه در خانه ، آبیاری بیش از حد است.مردم به اشتباه فکر می کنند همه گیاهان باید به یک روش آبرسانی شوند.این درست نیست.برخی از گیاهان مانند کاکتوس ، خاک خشک را ترجیح می دهند و میتوانند حتی ماه ها بدون آب زنده بمانند.توانایی ذخیره کردن آب در گونه های مختلف گیاه متفاوت است ، بنابراین نیازهای آبی انواع گیاه نیز متفاوت است.علاوه براین میزان آب دهی به گیاه به اندازه و نوع گیاه ، اندازه و نوع گلدان ، دما ، رطوبت و سرعت رشد گیاه بستگی دارد.

  • برای اینکه متوجه شوید چه موقع باید به گیاه خانه خود آب بدهید ، بهتر این است که خشکی خاک آن را آزمایش کنید.
  • پژمردگی و افتادگی برگها معمولا حاکی از آن است که گیاه شما از کم آبی رنج می برد.مراقب باشید از این ترکیب در کنار ارزیابی خاک استفاده کنید ، زیرا موارد دیگری وجود دارد که می تواند باعث پژمردگی گیاه شود.
  • از یک رطوبت سنج استفاده کنید.اگر یک گیاه مشکل دار دارید ، یا اگر می خواهید در مورد فرآیند آبیاری گیاه داخل خانه خود دقیق تر باشید ، می توانید از یک رطوبت سنج برای ارزیابی اینکه آیا گیاهان شما به آب احتیاج دارند یا خیر ، استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar