چه عواملی باعث خشکی مو می شود

چه عواملی باعث خشکی مو می شود

اگر شما هم آرزو دارید بجای داشتن موهای خشک و شکننده ، موهای لوکس ، درخشان و ابریشمی داشته باشید ، حتما این مقاله را تا پایان بخوانید تا هم با عوامل اصلی خشکی موها آشنا شوید و هم در مورد مواردی که باعث رفع خشکی مو می شود ، اطلاعاتی کسب کنید.

اغلب نوع مراقبت اشتباه ، دلیل خشکی موهاست.با این وجود ، خشکی می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.در اینجا دلایل معمولی خشکی و شکنندگی موها آورده شده است.

علل شایع خشکی مو

موهای شما خشک می شوند ، زیرا پوست سر شما به اندازه کافی روغن برای مرطوب کردن موهای شما ایجاد نمی کند یا موهای شما اجازه می دهد رطوبت از موهای شما خارج شود.به عبارتی دیگر ، پوست سر شما رطوبت کافی ایجاد نمی کند و موها روغن کاری طبیعی ندارند.به عنوان مثال.با افزایش سن ، موهای شما به طور طبیعی روغن کمتری تولید می کند.

هر رشته مو سالم دارای لایه محافظی به نام کوتیکول است ، کوتیکول موهای شما را از گرما و آفتاب محافظت می کند.در یک کوتیکول سالم ، لایه ها به طور محکم در کنار هم قرار می گیرند و رطوبت را حفظ می کنند.وقتی لایه های یک کوتیکول از مو جدا شوند ، توانایی نگه داشتن رطوبت به خطر می افتد.

علل شایع خشکی مو

چندین چیز می تواند به موهای شما آسیب برساند:

  • شستشوی بیش از حد یا استفاده از شامپوی نامناسب ، روغن های طبیعی موهای شما را از بین می برد.
  • استفاده بیش از حد از اتو مو و سشوار
  • قرار گرفتن در معرض خورشید ، باد و هوای خشک
  • استفاده بیش از حد از رنگ موها

راه حل های ساده برای رفع خشکی مو

  • برای رفع خشکی مو و مرطوب کردن و ترمیم درخشش مو ، میتوانید از محصولات مراقبتی فواور اصفهان که برای موهای خشک طراحی شده است استفاده کنید.
  • موهای خود را کمتر بشویید.شما میتوانید بجای شستن هر روز موها ، تنها یک یا دو بار در هفته موهای خود را شستشو دهید.
  • برای شستن موها از شامپوهای ملایم استفاده کنید.شما میتوانید از شامپوهایی استفاده کنید که برای رفع خشکی مو ساخته شده اند.شما میتوانید بعد از شامپو کردن موها از نرم کننده ها نیز استفاده کنید.ما به شما پیشنهاد می کنیم برای این منظور از محصولات فوراور اصفهان استفاده کنید.

رفع خشکی مو

  • ماساژ دادن پوست سر با روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل و روغن جوجوبا ، راهی برای رفع خشکی موی سر شما است.ماساژ باعث تحریک پوست سر و افزایش گردش خون می شود و اینکار برای داشتن موهای سالم کاملاً ضروری است.
  • بعد از حمام کردن ، بهتر است موهای شما بطور طبیعی خشک شوند.استفاده کردن سشوار و سایر لوازم حرارت دهده مو ، بلافاصله بعد از شستن موها ، کاری اشتباه است و باعث خشک و شکننده شدن موها می شود.
  • در صورت استفاده از سشوار از درجه کم و ملایم آن استفاده کنید.
  • برای شستن موهای خود از آب ولرم استفاده کنید.چون قرار گرفتن در معرض آب بیش از حد گرم باعث آسیب به موها و خشکی مو می شود.

بعد از اینکه این روش ها را امتحان کردید و متوجه شدید که موهای شما هنوز خشک و شکننده است و خشکی مو شما با ریزش مو رخ می دهد ، بهتر است برای درمان خشکی و ریزش مو با مجموعه متین بیوتی ارتباط برقرار کنید و یا به پزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید مشکل سلامتی ندارید.

نظر خود را بنویسید

avatar