آزمایش هیدرواستاتیک شیلنگ

آزمایش هیدرواستاتیک شیلنگ

آزمایش هیدرواستاتیک باید در فواصل دوره ای انجام شود تا مشخص شود آیا شیلنگ برای ادامه مناسب است یا خیر
این آزمایش باید در محیطی انجام شود که پرسنل و اموال را ازخطر آن محافظت کند.
شرکت یاوران صنعت فولاد سپاهان ارائه دهنده انواع شیلنگ هیدورلیکشیلنگ ضد حرارت و… در این مقاله شما را با آزمایش تست هیدرواستاتیک شیلنگ آشنا می کند.

آزمایش هیدرواستاتیک فرآیندی است که برای آزمایش مخازن و لوله های نشتی مورد استفاده قرار می گیرد. آزمایش هیدرواستاتیک با پر کردن (فشار دادن) لوله کشی مورد بررسی و سپس نظارت بر سطح فشار برای تغییرات انجام می شود. در صورت کاهش فشار ، نشتی در جایی از سیستم وجود دارد.

آزمایش هیدرواستاتیک شیلنگ دوره ای

آزمایش های دوره ای هیدرواستاتیک باید حداقل ۵ دقیقه در ۱٫۵ یا ۲٫۰ دقیقه آزمایش انجام شود. در طول آزمایش هیدرواستاتیک شیلنگ باید مستقیم باشد ، بدون سیم پیچ یا در حالت پیچ خورده باشد.یک برنامه منظم برای آزمایش باید دنبال شود و سوابق بازرسی آزمایش حفظ شود.

هشدار ایمنی

قبل از انجام هرگونه تست فشار روی شلنگ ، باید مقرراتی در نظر گرفته شود تا از ایمنی آن اطمینان حاصل شود.برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به اموال, فقط پرسنل آموزش دیده با استفاده از ابزارهای مناسب و PPE کافی باید آزمایش فشار را انجام دهند.
هوا یا هرگونه فشرده سازی دیگری گاز فقط باید در شرایط خاص با استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب ، به عنوان محیط آزمایش مورد استفاده قرار گیرد.
گاز از جمله هوا به دلیل عمل انفجاری در استفاده از هر گاز ، یک خرابی ممکن است  آسیب وارد کند.

روش آزمایش هیدرواستاتیک شیلنگ

پس از انتخاب اتصالات انتهایی مناسب و اتصال به شیلنگ ، شلنگ قرار است در یک موقعیت مستقیم قرار داده شود اتصالات تست باید حداقل با همان فشار حداکثر رتبه بندی شوند قبل از فشار فوراً در پشت هر دو اتصالات علامت بزنید تا مشخص شود که آیا وجود دارد
احتیاط: در هنگام محکم کردن اتصالات ، هرگز آچارها را روی آستین قرار ندهید.

احتیاط: بسیار مهم است که قبل از شروع آزمایش ، تمام هوای موجود در شیلنگ خالی شده باشد .
تمام اتصالات را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه نشتی وجود ندارد. پس از نشت همه
از بین رفته است ، فشار را به فشار کار شلنگ فشار دهید و نگه دارید. بعد از تقریباً یک دقیقه ، از نظر بصری شیلنگ و اتصالات را برای هرگونه نشت یا شرایط غیرمعمول بررسی کنید. نشتی را بررسی کرده و هر اندازه گیری را انجام دهید.
فشار را امتحان کنید و به مدت پنج (۵) دقیقه نگه دارید. باز هم ، مونتاژ را برای هرگونه نشت و هرگونه حرکت بیش از حد اتصال ، بررسی کنید. اگر هر گونه نشتی از مونتاژ رخ می دهد ، بلافاصله آزمایش را قطع کنید و شیلنگ را با اطلاعات مناسب علامت گذاری کنید. هیچ نشانه ای از نشت یا حرکت اتصال نشان داده نشده است ، فشار را به تدریج رها کنید تا زمانی که به ۰ کاهش یابد. هنگامی که تمام فشار آزاد شد ، باید کلاه های آزمایش برداشته شوند ، تمام آب از شیلنگ تخلیه شود
انتهای اتصالات شیلنگ که به روشی مناسب محافظت می شوند (به عنوان مثال درپوش های محافظ ، بهره برداری ، و غیره).

نظر خود را بنویسید

avatar