فواید جلبک کلرلا

فواید جلبک کلرلا

یک جلبک جدید به نام کلرلا وجود دارد . جلبک کلرلا پر از ماده مغذی و برای سلامتی مفید است. علاوه بر این ، به عنوان یک مکمل ، نویدبخش بهبود سطح کلسترول و رهایی از بدن سموم می باشد. کلرلا یک جلبک آب شیرین تک سلولی و سبز است که بیش از ۳۰ گونه مختلف وجود دارد ، اما دو نوع – Chlorella vulgaris و Chlorella pyrenoidosa – بیشتر در تحقیقات مورد استفاده قرار می گیرند .

فواید جلبک کلرلا

از آنجا که کلرلا دیواره سلولی سخت دارد که انسان قادر به هضم آن نیست ، شما باید آن را به عنوان یک مکمل مصرف کنید تا از مزایای آن استفاده کنید. که به شکل کپسول ، قرص ، پودر و عصاره موجود است. علاوه بر اینکه به عنوان مکمل غذایی مورد استفاده قرار می گیرد ، کلرلا به عنوان سوخت بیودیزل نیز استفاده می شود. علاوه بر اینکه به عنوان مکمل غذایی مورد استفاده قرار می گیرد ، کلرلا به عنوان سوخت بیودیزل نیز استفاده می شود. در زیر برخی از خواص جلبک کلرلا را بررسی می کنیم.

بسیار مغذی است

مشخصات تغذیه ای چشمگیر کلرلا باعث شده است که برخی آن را “غذای فوق العاده” بنامند. گرچه محتوای دقیق مواد مغذی آن بستگی به شرایط در حال رشد ، گونه های مورد استفاده و نحوه پردازش مکمل ها دارد ، اما واضح است که این ماده غذایی شامل چندین ماده مغذی مفید است.

آنها شامل موارد زیر هستند:

پروتئین: کلرلا دارای ۵۰-۶۰٪ پروتئین می باشد. علاوه بر این ، این یک منبع پروتئینی کامل است ، به این معنی که این ۹ اسید آمینه ضروری را شامل می شود .

ویتامین B12: برخی از انواع کلرلا همچنین ممکن است حاوی ویتامین B12 باشند .

آهن و ویتامین C: کلرلا می تواند منبع خوبی از آهن باشد. بسته به مکمل ، ممکن است ۶-۴۰٪ از نیاز روزانه شما را در هر کجا تأمین کند. همچنین منبع عالی ویتامین C است که به شما در جذب آهن کمک می

سایر آنتی اکسیدان ها: این سلول های سبز کوچک طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها را تأمین می کنند .

سایر ویتامین ها و مواد معدنی: کلرلا مقادیر کمی منیزیم ، روی ، مس ، پتاسیم ، کلسیم ، اسید فولیک و سایر ویتامین های گروه B را فراهم می کند .

امگا ۳: مانند سایر جلبک ها ، کلرلا حاوی مقداری امگا ۳ است. فقط ۳ گرم کلرلا ۱۰۰ میلی گرم امگا ۳ را تحویل می دهد .

فیبر: به مقدار زیاد ، کلرلا می تواند منبع خوبی از فیبر باشد. با این حال ، اکثر مکمل ها حتی ۱ گرم فیبر در هر دوز را تأمین نمی کنند .

فواید جلبک کلرلا

می تواند سیستم ایمنی شما را بهبود بخشد

سیستم ایمنی بدن با رعایت عفونت ها به شما در حفظ سلامت کمک می کند.این سیستم پیچیده ای است که از چندین مکانیسم و ​​سلول ساخته شده است و در هنگام ورود مهاجمی به بدن شما وارد چرخ دنده ها می شود.در طی مطالعات حیوانی و انسانی ، کلرلا به تقویت پاسخ ایمنی بدن ، اگرچه شواهد تاکنون محدود است.در یک مطالعه کوچک ، مردان هنگام مصرف کلرلا نسبت به زمان دارونما ، آنتی بادی بیشتری تولید کردند. آنتی بادی ها به مبارزه با مهاجمان خارجی در بدن شما کمک می کنند ، بدین معنی که این یافته کاملاً امیدوار کننده است.

نظر خود را بنویسید

avatar