چوب ترمووود چیست

چوب ترمووود چیست

چوب ترمووود چیست ؟حتما تا به حال در مورد چوب ترموود اصفهان چیزهایی شنیده اید.وقتی چوب تحت حرارت زیاد قرار می گیرد( دمای بیش از ۱۰۰ درجه سانتی گراد) ، یک سری تغییرات شیمیایی و ساختاری در چوب رخ می دهد که باعث می شود برخی از ویژگی های اساسی چوب تغییر کرده و بهبود یابد.

فرآیند گرمایش در محیطی که فاقد اکسیژن است صورت می گیرد و ترکیبات آلی را از سلول های الوار حذف می کند تا چوب را به طور دائمی اصلاح کند.محصول حاصل یک چوب کاملاً با دوام تر و پایدار است.بله درست است ، چوب ترموود از دوام بالایی برخوردار است و محصول حاصل طی فرآیند ترموود ، حتی میتواند تا ۳۰ سال عمر کند.

ترمووود چیست

دلایل زیادی برای انتخاب چوب تصفیه شده با گرما وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم :

  • ترموود یا چوب تصفیه شده با گرما ، یک محصول مناسب برای استفاده در فضاهای بیرونی است ، زیرا در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است.
  • از مدتها پیش انسان ها متوجه شده اند که چوب حرارت داده شده ، در برابر پوسیدگی و قارچ ها مقاوم تر است.بنابراین ترموود در برابر پوسیدگی و قارچ ها مقاوم است.
  • وقتی چوب حرارت داده می شود ، طول عمر آن طولانی می شود.هرچه دما بیشتر باشد ، طول عمر بیشتر است.
  • وقتی چوب حرارت داده می شود ، رطوبت آن کاهش می یابد.با داشتن آب کمتری ، ترموود بسیار سبک وزن است و آن را برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی مناسب می کند.
  • علاوه بر تغییر ساختار داخلی چوب در نتیجه عملیات حرارتی شدید ، ترموود متفاوت به نظر می رسد.چوب اصلاح شده از نظر حرارتی ، عموماً ظاهری غنی و قهوه ای تیره را نشان می دهد ، ترموود ظاهری جذاب و تقریباً عجیب و غریب دارد.
  • ترموود سازگار با محیط زیست است.
  • فرایند تصفیه حرارتی میزان رطوبت موجود در چوب را کاهش می دهد و باعث می شود محصول حاصل ۴۰٪ پایداری بیشتری نسبت به چوب نرم تصفیه نشده داشته باشد.

موارد استفاده از ترموود

موارد استفاده از ترموود

ترمووود برای استفاده در فضای باز بسیار عالی است ، زیرا در مقابل هوای سخت مقاومت می کند.مصارف متداول آن عبارتند از:تخته پانل در فضای باز ، عرشه های چوبی ، درها ، پنجره ها ، نرده ها ، نمای بیرونی و مبلمان فضای باز.رنگ قهوه ای طلایی ترموود ، آن را به عنوان یک انتخاب محبوب برای استفاده در فضای داخلی ، مانند مبلمان و کف ، تبدیل کرده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت چوب ترموود اصفهان با مجموعه ترموسنتر ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar