فواید پیاده روی

فواید پیاده روی

پیاده روی یک ورزش تقریباً عالی است.این برای بدن و ذهن شما مفید است و می توانید این کار را تقریباً در هر مکانی و بدون تجهیزات فانتزی انجام دهید.پیاده روی فواید بسیار زیادی دارد که در اینجا فقط چند مزیت چشمگیر پیاده روی آورده شده است.در ادامه با فروشگاه سیمای ورزش همراه باشید.

پیاده روی به شما کمک می کند تا وزنی سالم داشته باشید

پیاده روی منظم می تواند منجر به کاهش وزن شود.میزان کالری که با پیاده روی می سوزانید بیشتر به مسافتی که طی می کنید بستگی دارد تا سرعت شما.طی یک مطالعه ۱۵ ساله ، محققان دریافتند افرادی که راه می روند ، به طور قابل توجهی وزن کمتری نسبت به افرادی که پیاده روی نمی کنند دارند و هرچه افراد بیشتر راه می روند ، وزن کمتری دارند.

سلامت قلب را بهبود بخشید

مشخص شده است که پیاده روی با راه رفتن روی تردمیل اصفهان باعث کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می شود و هر چه طولانی تر و سریع تر راه بروید ، مزایای پیاده روی برای قلب شما بیشتر می شود.طبق مطالعات انجام شده افرادی که با سرعت متوسط ​​یا سریع بین ۵ تا ۱۰ ساعت در هفته قدم می زنند ، حدود ۲۴٪ کمتر از بیماری قلبی می میرند.

پیاده روی معجزه هایی برای قلب و گردش خون شما ایجاد می کند.فشار خون را کاهش می دهد ، قلب شما را تقویت می کند ، خطر سکته مغزی را کاهش می دهد و بیماری قلبی را از بین می برد.

فواید پیاده روی صبحگاهی
کاهش استرس ، بهبود خلق و خو و مبارزه با افسردگی

ورزش هوازی از جمله پیاده روی می تواند به شما در آرامش بیشتر ، کاهش استرس و مبارزه با افسردگی کمک کند.تمرین های هوازی باعث کاهش سطح هورمونهای استرس طبیعی مانند آدرنالین و کورتیزول می شود.
فقط ۳۰ دقیقه پیاده روی کافی است تا حال و هوای شما بهتر شود.طبق مطالعات انجام شده ، سه ساعت ورزش در هفته ، صرف نظر از نوع فعالیت ، خطر ابتلا به افسردگی را در افرادی که قبلاً احساس افسردگی کرده بودند ، کاهش داده است.
امید به زندگی را بیشتر کنید

پیاده روی همچنین با کاهش خطر مرگ و میر یا امید به زندگی بیشتر مرتبط است.محققان دریافتند که هرچه سریعتر راه بروید ، خطر مرگ کلی شما کمتر می شود.چندین مطالعه ، پیاده روی منظم و طول عمر را پیوند داده است.یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که پیاده روی می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۸ نشان داد که به نظر می رسد پیاده روی با سرعت بالا ۲۴٪ خطر مرگ را کاهش می دهد ، در حالی که پیاده روی با سرعت متوسط ​​۲۰٪ خطر را کاهش می دهد.

تاثیر و فواید پیاده روی

درد مفصل را تسکین می دهد

چندین مطالعه همچنین نشان داده است که پیاده روی درد مربوط به آرتروز را کاهش می دهد و اگر به اندازه کافی راه بروید ، ممکن است از ورم مفاصل جلوگیری کند.

می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد

طبق مطالعات انجام شده ، زنانی که هفت ساعت یا بیشتر در هفته راه می روند ، ۱۴ درصد کمتر از کسانی که هفته ای سه ساعت یا کمتر راه می روند ، در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.

می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد

پیاده روی می تواند به پیشگیری از دیابت یا کاهش شدت آن کمک کند.طبق تحقیقات انجام شده ، روزانه ۳۰ دقیقه راه رفتن سریع تا ۳۰٪ خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

نظر خود را بنویسید

avatar