کاربرد لیزر در صنعت پوشاک

کاربرد لیزر در صنعت پوشاک

اگر در این مقاله با تولیدکننده دستگاه های لیزر همراه باشید ، در مورد کاربرد لیزر در صنعت پوشاک ، اطلاعاتی مفید کسب خواهید کرد.

پردازش برش لیزر ، به لطف ماشینکاری دقیق ، عملکرد سریع ، ساده و درجه بالای اتوماسیون ، به تدریج در صنعت نساجی و پوشاک مورد استفاده گسترده قرار گرفته است.لیزر از قرن نوزدهم در صنعت پوشاک برای کاربردهای مختلف تولید پوشاک استفاده می شود.چندین مزیت استفاده از لیزر نسبت به فرایندهای معمول در برش و حکاکی ، وجود دارد.یکی از مزایا این است که پتانسیل آسیب محصول کاهش می یابد.

تجهیزات لیزر امروزی نتیجه تحقیقات مداوم و توسعه محصولات قبلی است که چندین مورد تغییر کرده است.سیستم های لیزری اولیه دست و پا گیر بودند ، اجرای آنها سخت و نگهداری آنها دشوار بود.با این حال ، سیستم های مدرن لیزر ، از نظر عملکرد و نگهداری ساده ترند.

کاربرد لیزر در فشن و مد

با استفاده از لیزر می توانید به راحتی انواع پارچه ها را به اندازه دلخواه برش دهید.چه از آن برای حکاکی و چه برای برش اشکال عجیب استفاده کنید ، لیزرها امکانات طراحی خارق العاده ای را به شما ارائه می دهند.

صنایع برش لیزر و منسوجات اکنون سالهاست که کاملاً با هم کار می کنند.با توجه به قابلیت انعطاف پذیری زیاد برش های لیزری و افزایش بسیار زیاد سرعت پردازش مواد ، ایده آل هستند.

برش لیزر در صنعت نساجی بسیار محبوب است و اکنون این احتمال وجود دارد که شما حتی در خانه خود برخی محصولات پارچه ای برش لیزر داشته باشید!

در ادامه با گروه صنعتی سپهر ، تولیدکننده دستگاه مارکینگ همراه باشید.

فرآیند

پرتوی لیزر ، در یک منطقه خاص از مواد ، متمرکز شده تا زمانی که تبخیر فوری را ایجاد کند.این فرآیند که تصعید نامیده می شود ، بلافاصله انجام می شود و برش هایی دقیق و تمیز ایجاد می کند.با تغییر سرعت لیزر ، سایر اثرات را می توان بدست آورد.در واقع ، برش لیزری تنها عمل ممکن نیست.با استفاده از لیزر ، بسیاری از جلوه های ویژه ، قابل دستیابی است.

مزایای برش لباس با لیزر چیست؟

برش لیزری یک فرآیند کاملاً بدون تماس است.هیچ چیزی به غیر از پرتوی لیزر خود پارچه شما را لمس نمی کند که این احتمال کج شدن یا تحریف پارچه شما را به حداقل می رساند تا اطمینان حاصل شود که دقیقاً همان چیزی را می خواهید ، بدست می آورید!

علاوه بر این ، هنگام برش لیزری مواد مصنوعی ، آنها یک لبه مهر و موم شده به دست می آورند که پارگی پارچه ها را متوقف می کند و هرگونه نیاز به سجاف را از بین می برد.دستگاه های برش لیزر قادر به برش طیف گسترده ای از پارچه ها و منسوجات از جمله: نایلون ، پلی استر ، پنبه پلی استر ، پارچه ، نمد ، پشم گوسفند ، لیکا ، نوعی پارچه ابریشمی ، مویر ، جین ، ریون و کنف هستند.

مزایای برش لباس با لیزر چیست؟

افزایش سرعت و دقت

اگر به بازارهای سنتی نساجی نگاهی بیندازید ، اکثر تأمین کنندگان هنوز برش های دستی را انجام می دهند.اکنون ، جهان از یک صنعت نساجی سنتی به یک صنعت پوشاک سفارشی تبدیل شده است و برای همین برش های لیزری نسبت به روش های سنتی قابل اعتمادتر هستند.

برش های لیزری ، وقتی شما آنها را با سایر روش های برش موجود مقایسه می کنید ، فوق العاده سریع هستند.با سرعت حداکثر ۱۵۰ سانتی متر در ثانیه ، هیچ انسانی وجود ندارد که بتواند با این سرعت پارچه را برش بزند.علاوه بر این ، برش لیزری نیز به طور قابل توجهی دقت را افزایش می دهد.

دوستان و همراهان عزیز از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید ، صمیمانه سپاسگزاریم.اگر فکر می کنید اطلاعات ارائه شده در این مقاله به اندازه کافی نیازهای شما را برآورده نکرده است ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ماشین سازی سپهر ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar