چسب های مخصوص خودرو

چسب های مخصوص خودرو

شاید شما ندانید ، اما اتومبیل ها و همچنین هواپیماها ، تلفن ها و موارد بی شمار دیگر ، به طور فزاینده ای توسط چسب در کنار هم نگه داشته می شوند.استفاده از چسب ها در اتومبیل ها و هواپیماها به بیش از نیم قرن برمی گردد.چسب های مخصوص خودرو مجموعه وسیعی از قطعات خودرو از جمله شیشه جلو اتومبیل ، ترمز و تزئینات خارجی را بهم می چسباند.در ادامه با فروشگاه چسب اصفهان همراه باشید تا در مورد کاربرد چسب در صنعت خودرو اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دلایل مختلفی برای استفاده از انواع چسب در صنعت خودرو وجود دارد.اتومبیل ها و کامیون های امروزی بیش از هر زمان دیگری دارای قطعات پلاستیکی و کامپوزیتی هستند و اتصال دهنده های مکانیکی همیشه برای اتصال آنها کاربردی ندارند.چسب ها همچنین خودروسازان را قادر می سازند فرایندهای مونتاژ خود را ساده کنند.

اتصال [با چسب] جوشکاری جدید است.آلومینیوم به راحتی به فولاد جوش نمی خورد اما می توان آن را چسباند.از چسب هم چنین می توان برای ضد آب بودن اطراف پنجره های خودرو استفاده کرد.

فناوری چسب به عنوان یک روش تولید در صنعت خودرو ، جایگزین جوشکاری می شود: ۷۰٪ از کل فرایندهای مونتاژ در تولید اتومبیل شامل چسب است که سرعت تولید و هزینه های کمتری را ایجاد می کند ، در حالی که قاب و بدنه خودرو سبک تر و ایمن تر می شود.انواع چسب های مخصوص خودرو ، شامل چسب های تک و ترکیبی ، پلی اورتان ها ، چسب رزین اپوکسی و همچنین چسب های ساختاری است.

چسب های صنعت خودرو

استفاده از چسب باعث کاهش استفاده از اتصال دهنده های مکانیکی می شود که از بین بردن اتصال دهنده ها باعث کاهش وزن خودرو می شود که برای خودروسازانی که سعی در به حداکثر رساندن مصرف سوخت دارند ، چیز کمی نیست.

شما همیشه نیازی به تعویض یک جزء فرسوده ، آسیب دیده یا شکسته ندارید.طیف گسترده ای چسب در فروشگاه های لوازم جانبی خودرو وجود دارد که به شما امکان می دهد ، تعمیرات مطلوبی انجام دهید ، در نتیجه هزینه خرید یک قطعه جدید صرفه جویی می شود.

کدام چسب ماشین برای کدام پروژه؟

چسبهای زیادی در ابزار چسب اصفهان برای قطعات خودرو موجود است و بهترین چسب اتومبیل برای شما به اهداف شما بستگی دارد.اگر اتومبیل شما به تعمیرات بسیار کوچکتر نیاز دارد ، انتخاب چسب همه کاره را در نظر بگیرید.با این حال ، اگر فقط نیاز به تعمیر یک ماده دارید ، به دنبال چسب مربوطه باشید.به عنوان مثال:

اتصال مجدد آینه دید عقب یک پروژه تعمیر رایج است که می توانید از خود مراقبت کنید.شما به یک چسب اتومبیل نیاز خواهید داشت که هم برای شیشه و هم برای صفحه اتصال آینه شما فرموله شده است.به عنوان مثال ، چسب شیشه ای Loctite می تواند شیشه را به فلز بچسباند و اگر صفحه ضمیمه شما فلزی باشد ، انتخاب خوبی است.در محلی با تهویه مناسب کار کنید ، دستکش نیتریل بپوشید و پس از اتمام کار دستان خود را بشویید.پس از چسباندن آینه نیز با استفاده از یک تیغه تیز ، چسب اضافی درمان شده را برش دهید و یا آن را با استفاده از استون یا آب جوش بردارید.

توجه: برخی از انواع چسب های مخصوص خودرو در صورت تماس با پوست شما می توانند باعث تحریک قابل توجهی شوند ، بنابراین هنگام دست زدن به آنها دستکش بپوشید.اگر چسب با پوست شما تماس گرفت ، معمولاً می توانید آن را با آب و صابون بشویید.

کدام چسب ماشین برای کدام پروژه؟

اما آیا چسب ها به اندازه جوش ، پرچ یا پیچ ایمن هستند؟

چسب ها در دماهای بسیار بالا عملکرد خوبی ندارند ، بنابراین از پیچ و مهره ها و دیگر اتصال دهنده ها معمولاً برای نگه داشتن اجزای موتور استفاده می شود.سازندگان چسب در حال تلاش برای یافتن راه هایی هستند تا محصولات دمای بالاتر را تحمل کنند.

مشکل دیگر این است که قطعات ممکن است روغنی یا کثیف باشند ، این امر باعث شکست چسب ها می شود.بعلاوه تولیدکنندگان گاهی اوقات می خواهند چیزهایی را بسازند که به راحتی جدا شوند ، قابل تنظیم یا برطرف شوند.چسب ها می توانند آنقدر محکم باشند که جداسازی قطعات پیچیده باشد.

نظر خود را بنویسید

avatar