چه عواملی باعث خرابی ترانسفورماتور می شود؟

چه عواملی باعث خرابی ترانسفورماتور می شود؟

در این مقاله در مورد علل خرابی ترانسفورماتور بحث خواهیم کرد و شما را با روش هایی برای دستیابی به حداکثر عمر مفید ترانسفورماتورها آشنا خواهیم کرد.

در حالی که ترانسفورماتورهای برق معمولاً در مقایسه با سایر تجهیزات الکتریکی موجود در مرکز شما به مراقبت کمتری احتیاج دارند ، اما وقتی خراب می شوند ، می توانند ویرانگر باشند.برای جلوگیری از خرابی ترانسفورماتور ، در وهله اول باید بفهمید که چه عواملی باعث خرابی آنها می شود.متخصصان شرکت پیشرو ترانس کاوه که در زمینه ساخت تراسفورماتور قدرت فعالیت می کنند ، موارد متداولی را که باعث از کار افتادن ترانسفورماتور الکتریکی می شود و آنچه را که می توانید برای ادامه کار سازمان خود انجام دهید ، به اشتراک می گذارند.

ترانسفورماتورها ارتباط مهمی بین ایجاد و تأمین انرژی ایجاد می کنند.آنها مستعد استفاده بیش از حد در حین کار هستند که می تواند منجر به خرابی وحشتناک شود.نظارت بر عملکرد ترانسفورماتور یکی از تکنیک های موثر در جلوگیری از خرابی غیرمنتظره است.همچنین تشخیص زود هنگام عملکرد صحیح ترانس را در طولانی مدت تضمین می کند.

علل خرابی ترانسفورماتور

خطای انسانی

عملکرد موفقیت آمیز ترانسفورماتور به شدت ، به نصب مناسب بستگی دارد.استخدام یک تکنسین خدمات باتجربه برای مونتاژ و نگهداری صحیح ترانسفورماتور برق بسیار مهم است.محل نصب نیز مهم است.در صورت عدم توجه به شرایط موجود در محل نصب ، ممکن است خرابی رخ دهد.از مناطقی که مرطوب هستند و در معرض دمای شدید یا گازهای خطرناک قرار دارند ، خودداری کنید.

طراحی و مواد

امروزه ترانسفورماتورها توسط ماشین ها و نه انسانها مونتاژ می شوند.یک ماشین مونتاژ اغلب از نکات ضعف در طراحی که یک صنعتگر باتجربه بلافاصله متوجه آن می شود ، چشم پوشی می کند.مواد به کار رفته در ساخت ترانسفورماتور نیز در عملکرد خوب نقش اساسی دارند.

سن ترانسفورماتور شما هنگام جلوگیری از خرابی بسیار مهم است.اگر ترانسفورماتور شما بین ۱۵-۲۰ سال دارد ، ممکن است وقت آن باشد که برای جلوگیری از تعمیر تراسفورماتور قدرت ، به فکر تعویض آن باشید.هنگامی که ترانسفورماتور شما به این سن رسید ، ممکن است نشانه هایی از خرابی مانند اختلالات الکتریکی یا مکانیکی یا تخریب عایق را نشان دهد.

بلایای طبیعی

بلایای طبیعی مانند طوفان ، کولاک و رعد و برق شدید ، می تواند ترانسفورماتورهای شما را ویران کند.وزش شدید باد می تواند به قطعات آسیب برساند و یک صاعقه می تواند عملکرد ترانسفورماتور شما را به طور کامل از بین ببرد.

تجهیزات و اشیاء خارجی یا حیوانات کوچکی که به ترانسفورماتور راه پیدا می کنند نیز می توانند آسیب غیرقابل کنترل داشته باشند.

کشف زود هنگام خرابی ها

کشف زود هنگام خرابی های ترانسفورماتور

نیازی به گفتن نیست که هرچه خرابی زودتر تشخیص داده شود ، برای ترانسفورماتور بهتر است و این امر به یک مراقبت و بازرسی دقیق نیاز دارد.روش هایی برای بازرسی منظم و معمول وجود دارد.با بازرسی منظم می توان قبل از جدی شدن خرابی ، آن را تشخیص داد و هرگونه آسیب را در حد امکان کاهش داد.

جلوگیری از خرابی ترانس برای جلوگیری از دست دادن پول ، زمان تولید و غیره که می تواند پس از خرابی رخ دهد ، ضروری است.اگر در مورد ترانسفورماتورهای برق تاسیسات خود سؤالات یا نگرانی دارید ، تکنسین های ما آماده و مجهز هستند تا به هر یک از نیازهای ترانسفورماتور شما پاسخ دهند.برای تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور ، همین الان با ما تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

avatar