نحوه مراقبت از کاکتوس

نحوه مراقبت از کاکتوس

در حال حاضر کاکتوس ها یک گیاه خانگی بسیار رایج هستند و مراقبت از آنها مهم است.زیستگاه بومی بیشتر گیاهان کاکتوس صحرا است.بنابراین ، در نور زیاد ، زهکشی خوب ، دمای بالا و رطوبت کم بهترین رشد را خواهند داشت.برای مراقبت از یک کاکتوس ، بهتر است سعی کنید زیستگاه طبیعی آنها را دوباره ایجاد کنید.در اینجا نکاتی از طرف گل فروشی کرمان ، ذکر شده است که شما باید هنگام مراقبت از کاکتوس ها به آنها توجه کنید.

اگر می خواهید کمی به مجموعه گیاهان خود تنوع دهید ، کاکتوس ها را در نظر بگیرید.نگران نباش بعضی از انواع گیاهان کاکتوس به هیچ وجه خار ندارند.به علاوه ، بسیاری از کاکتوس ها از ویژگی های جالب و جذاب مانند گل های زرد یا اشکال عجیب برخوردار هستند.حتی بهتر ، کاکتوس ها به آرامی رشد می کنند و نیاز به نگهداری کمی دارند.نیازی نیست که بطور مرتب گیاهان کاکتوس را هرس ، تغذیه یا آب دهید.

چگونگی نگهداری کاکتوس

گیاهان کاکتوس دی اکسید کربن را می گیرند و شب اکسیژن آزاد می کنند و با تأمین اکسیژن مکمل ، کیفیت خواب شما را بهبود می بخشند.در این فرآیند ، آنها همچنین می توانند تا ۸۴ درصد سموم هوا را از بین ببرند و کیفیت هوا را بهبود بخشند.به طور خاص ، کاکتوس ها در فیلتر کردن باکتری های مضر مهارت دارند.

نور ، دما و تهویه

اگر از فروشگاه گل کرمان ، گیاه کاکتوس را خریداری کرده اید ، باید بدانید که کاکتوس ها با منابع نور مناسب رشد می کنند و بهتر است آنها را در یک محل روشن قرار دهید.موقعیت رو به جنوب ، نور آفتاب خوبی را فراهم می کند.با این حال ، مراقب باشید ، آنها را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید ، زیرا نور شدید باعث می شود گیاهان زرد رنگ شوند.البته نور مطلوب به نوع کاکتوس شما بستگی دارد.

در ماه های پاییز و زمستان بهتر است گیاهان در شب با دمای حدود ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خنک نگه داشته شوند.در بهار و تابستان گیاهان به تهویه مناسب نیاز دارند ، اما در دماهای بالا زنده می مانند.

آبیاری و تغذیه

یک تصور غلط رایج وجود دارد که کاکتوس ها فقط به مقدار کمی آب نیاز دارند.حتی اگر آنها دارای ویژگی های ذخیره آب در برگ و ساقه خود باشند که به آنها امکان زنده ماندن در زیستگاه های خشک را می دهد ، مطمئناً با آب کم ، رشد نخواهند کرد.آبیاری ، قسمت مهمی در رشد کاکتوس شماست.آبیاری بیش از حد باعث توقف رشد می شود ، اما آبیاری کم باعث کوچک ماندن گیاه می شود.

روش نگهداری حرفه ای از کاکتوس

کاکتوس ها در بهار و تابستان که بیشتر رشد و شکوفایی خود را انجام می دهند ، به آب بیشتری نیاز دارند.در زمستان که خواب هستند ، به آنها آب ندهید ، مگر اینکه شروع به کوچک شدن کنند.آنها خوابیده اند ، بنابراین آنها را تنها بگذارید.فقط ممکن است لازم باشد دو یا سه بار آنها را در کل فصل آبیاری کنید.

آبیاری زیاد ، به خصوص در زمستان ، اشتباهی است که دارندگان کاکتوس مرتکب می شوند.آب زیاد باعث پوسیدگی پایه یا نوک گیاه می شود.آفاتی مانند شپشک و کنه می توانند به کاکتوس آلوده شوند ، خصوصاً اگر آنها را بیش از حد آبیاری کنید.

گیاهان را فقط در فصل رشد ، بهار و تابستان تغذیه کنید.برای تغذیه کاکتوس از کود مناسب استفاده کنید.

از خاک و کود مناسب برای کاکتوس های خود استفاده کنید

از خاک و کود مناسب برای کاکتوس های خود استفاده کنید

این کلید برای اطمینان از رشد کاکتوس ها است.اطمینان حاصل کنید که در گلدان کاکتوس از مخلوط مناسب خاک استفاده شده است.استفاده از کودهایی که به طور خاص برای کاکتوس ها ساخته شده اند نیز مهم است.شما باید مطمئن شوید کاکتوس ها بیش از حد یا کم تغذیه نشده اند و از تغذیه مطلوب برخوردار هستند.

کاکتوس ها به آرامی رشد می کنند ، بنابراین شما مجبور نیستید که مرتباً گلدان آنها را تغویض کنید.کاکتوس ف برخلاف گیاهان دیگر ، می تواند سالها در همان گلدان اولیه با شادی رشد کند.به یاد داشته باشید ، بسیاری از گونه های کاکتوس اگر در گلدانی باشند که کمی کوچک باشد ، شکوفا می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با گل فروشی کاکتوس کرمان ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar