مواد غیر آهنی در ساخت فنر

مواد غیر آهنی در ساخت فنر

فلزات غیر آهنی از آن دسته فلزاتی هستند که محتوای آنها فاقد آهن است.انتخاب مواد مناسب برای ساخت فنرها بسیار مهم است ، زیرا بر کیفیت و ماندگاری محصول نهایی تأثیر می گذارد.مواد فنر به استفاده نهایی از فنر بستگی خواهد داشت.به عنوان مثال ، در بخش الکترونیک مهم است که فلزات مقاوم ، رسانا و مقاومت خوبی در برابر گرما و خوردگی داشته باشند.به همین دلیل مس ، فلزی غیر آهنی ، برای این صنعت بسیار محبوب است.بسیاری از مواد غیر آهنی دیگر در تولید فنر اصفهان وجود دارد ، مانند مواردی که در این مقاله برجسته می کنیم.

در وهله اول چرا از مواد غیر آهنی استفاده کنیم؟

انواع مختلفی از مواد غیر آهنی وجود دارد که از بسیاری از آنها برای ساخت فنرها و شکل های مفتول استفاده می شود.اگرچه همه آنها متفاوت هستند ، اما ویژگی های مشابهی از جمله مقاومت بالا در برابر خوردگی ، ماشینکاری آسان ، قابلیت جوشکاری خوب ، هدایت گرمایی و الکتریکی زیاد ، جرم کمتر از فلزات آهنی و ویژگی های غیر مغناطیسی را دارند.

مواد فنر

فنرهای غیر آهنی ممکن است به اندازه موادی که محتوای آهن دارند ، قوی نباشند ، اما آنها همچنین شکل پذیری و مقاومت در برابر درجه حرارت های شدید را که فلزات آهنی و آلیاژها ندارند ، فراهم می کنند.

آلومینیوم

از این فلز به طور گسترده ای در ساخت فنر استفاده می شود ، از جمله به صورت آلیاژی.آلومینیوم به خودی خود قابل انعطاف است و به اندازه مواد دیگر قوی نیست ، با افزودن فلزات دیگر ، آلومینیوم می تواند به خواص لازم دست یابد.

آلومینیوم یک فلز سبک وزن است (۲٫۷ گرم در سانتی متر مکعب ، که تقریباً یک سوم وزن فولاد است) و در برابر خوردگی مقاوم است ، بنابراین این ماده اغلب در صنایعی مورد استفاده قرار می گیرد ، مانند هوا فضا ، دریایی و ریلی.آلومینیوم همچنین انرژی تابشی را منعکس می کند و غیر مغناطیسی است.این فلز همچنین غیر سمی است و خرد نمی شود.

آلومینیوم در ساخت فنر

آلیاژهای آلومینیوم  ، در دمای بالا ، تمایل دارند ، مقداری از مقاومت خود را از دست بدهند ، اگرچه برای کاربردهای الکتریکی مناسب هستند ، زیرا رسانایی الکتریکی بالایی دارند.آلیاژهای محبوب شامل افزودن منیزیم و منگنز (که باعث افزایش قدرت می شود و قابلیت انعطاف پذیری را فراهم می کند) و منیزیم و سیلیسیم (که قطعات قوی اما سبک تولید می کند).

شما می توانید فنرهای آلومینیومی را در طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله دوچرخه ، هواپیما ، مکانیزم درب ، موتور و ژنراتور پیدا کنید.

فلز مس

ما به عنوان تولیدکننده فنر صنعتی ، با صنایع مختلفی کار می کنیم و هر یک از آنها نیازهای خاص خود را دارند.به همین دلیل ، مهم است که ما درک کنیم چگونه مواد می توانند روی محصول نهایی تأثیر بگذارند.همانطور که اشاره کردیم ، مس برای کاربردهای الکتریکی بسیار مناسب است ، بنابراین مس موردی است که ما برای فنرهای این بخش استفاده می کنیم.

این فلز یک ماده محبوب غیر آهنی است.اگر با فلز دیگر آلیاژ نباشد ، مس نرم و منعطف است.با افزودن سایر فلزات ، خواص مکانیکی مس افزایش می یابد.

فلز مس در ساخت فنر

نیکل

این فلز معمولاً در ساخت فنر استفاده می شود.این فلز سفید و نقره ای در همه جا وجود دارد ، از باتری گرفته تا سیم های گیتار برقی.نیکل به دلیل استحکام ، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر دمای شدید شناخته شده است ، همچنین ماده ای فوق العاده همه کاره است که می تواند با تعداد زیادی فلز آلیاژ شود.

نیکل و آلیاژهای آن به راحتی شکل می گیرند و ماشین می شوند ، بنابراین برای فنرها به دنبال آنها هستند.آنها تمایل به قابلیت ذوب و هدایت حرارتی خوبی دارند و همچنین می توانند در برابر مواد شیمیایی و مواد سوزاننده مقاوم باشند.

این فنرها برای اجزای هوافضا ، فرایندهای تولید مواد غذایی و محصولات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

ما به عنوان تولیدکننده فنر صنعتی اصفهان ، قادر به تولید مجموعه گسترده ای از فنرهای ساخته شده از فلزات آهنی و غیر آهنی هستیم. می توانید با ما تماس بگیرید تا پروژه خود را با ما در میان بگذارید یا هر گونه سؤال در مورد فرآیندها و مواد ما بپرسید.

نظر خود را بنویسید

avatar