بررسی دلایل ریزش ابرو

بررسی دلایل ریزش ابرو

بررسی دلایل ریزش ابرو

ریزش موی ابرو دلایل مختلفی دارد.این می تواند به دلیل تغییرات هورمونی ، کمبود تغذیه ، عفونت ، بیماری پوستی یا استرس باشد. ریزش ابرو ، بسته به علت ، چندین روش درمانی مختلف دارد. اگر در این مقاله با ما همراه باشید در مورد دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن اطلاعات جامعی کسب خواهید کرد.

شرایط پوستی

بیماری های مختلف پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس ، درماتیت سبورئیک یا عفونت در فولیکول های مو ممکن است باعث خارش ، قرمزی و التهاب در اطراف ابروهای شما شود.

آلوپسی آره آتا

علت دیگر نازک شدن ابروها بیماری به نام آلوپسی آره آتا است.این یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به فولیکول های مو حمله می کند ، که منجر به ریزش مو می شود.

دلایل ریزش ابرو

استرس

با کمال تعجب ، دلیل ناخوشایند دیگر از دست دادن موهای ابرو ، استرس است.بله – درست است.فشارهای روحی و روانی می توانند منجر به ریزش موی سر و ابروها شوند.استرس عاطفی و فیزیولوژیکی ممکن است شرایطی را ایجاد کند که ممکن است باعث ریزش مو شود.

اختلال عملکرد تیروئید

غده تیروئید برای تنظیم سوخت و ساز بدن ما هورمونهایی آزاد می کند.هرگونه اختلال در عملکرد آن ممکن است باعث ریزش مو شود ، از جمله ریزش موی ابرو.بسیاری از مردم نمی دانند ریزش ابرو می تواند داخلی باشد.متهم ترین عامل ، اختلال تیروئید است.غدد تیروئید بیش از حد فعال و کم کار می توانند منجر به ریزش مو شوند.سایر اختلالات داخلی نیز می تواند باعث نازک شدن ابرو شود ، بنابراین مهم است که اگر متوجه تغییر در ابروهای خود شدید با پزشک خود صحبت کنید.

کمبود مواد مغذی

آنچه مصرف می کنیم روی کل سیستم ما تأثیر می گذارد.رژیم متعادل و متنوع پیش شرط داشتن یک بدن سالم است.کمبود تعدادی از مواد مغذی می تواند منجر به ریزش مو (ابرو) شود.کمبود آهن ، روی ، پروتئین ، ویتامین D ، ویتامین B12 ، بیوتین و اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است باعث ریزش موی ابرو شود.

پیری

همه ما می دانیم که افزایش سن به طور اجتناب ناپذیری منجر به از بین رفتن رنگدانه در مو می شود ، اما دوست نداریم به فکر احتمال ریزش مو خود باشیم!با بالا رفتن سن شروع به از دست دادن مو از سر و ابرو می کنید.ممکن است از ۴۰ سالگی ابروهای شما کم کم ، ریزش پیدا کنند و کم پشت شوند.گرچه ممکن است نتوانید ریزش مو مربوط به سن را کنترل کنید ، اما می توانید چند روش درمانی خانگی را امتحان کنید تا ریزش موی ابرو را به حداقل برسانید.

کندن بیش از حد موها

کندن و اپیلاسیون مداوم باعث آسیب به فولیکول مو می شود و باعث می شود آن در پوست از بین برود.از آنجا که فولیکول دیگر فعال نیست ، رشد مو متوقف می شود.این یک وضعیت دائمی است.

همین امر می تواند در مورد درمان های پوستی بیش از حد تهاجمی و لایه برداری بیش از حد یا مالش بیش از حد صورت با حوله بعد از شستن صورت اتفاق بیفتد.این می تواند با گذشت زمان به فولیکول آسیب می رساند.

ریزش ابرو

اصلاح ابروهای نازک

اولین فکری که در مورد نحوه اصلاح ابروهای نازک به ذهن خطور می کند ، البته آرایش است.طیف وسیعی از محصولات برای دستیابی به ابروهای پرپشت مورد استفاده قرار می گیرند.

اساسی ترین محصولی که برای پر کردن ابروهای نازک استفاده می شود مداد است.مهمترین عاملی که باید هنگام انتخاب محصول ابرو به خاطر داشته باشید ، انتخاب سایه مناسب است تا در نهایت ابروهای شما نامرتب و ناهموار به نظر نرسند.

راه حل دیگر آرایش دائمی است.آرایش دائمی در بخش ابرو  که گاهی اوقات تاتو نامیده می شود ، یک راه حل عالی برای هر کسی است که به هر دلیلی به دنبال بازگرداندن ابروهای خود است.

محبوب ترین روش درمانی قطعاً میکروبلیدینگ اصفهان است ، درمانی که طبیعی ترین نتیجه را می دهد.برای گرفتن بهترین نتیجه ، میکروبلیدینگ ابرو را در سالن زیبایی بهناز معمار انجام دهید.

نتیجه

دلایل زیادی می تواند باعث نازک شدن ابرو شود.با مراقبت از بدن می توان از برخی از آنها جلوگیری کرد ، برخی دیگر اجتناب ناپذیر است.خوشبختانه صنعت زیبایی طیف وسیعی از گزینه ها را برای ترمیم ابرو ارائه می دهد.آرایش منظم برای بیشتر افراد مؤثر است ، اما آرایش دائمی راه حل های دائمی تری را ارائه می دهد.

نظر خود را بنویسید

avatar