ویژگی سنگ های اسلب

ویژگی سنگ های اسلب

ویژگی سنگ های اسلب

جهت این که سنگ ها به صورت اسلب در آورده شود ابتدا سنگ ها از معادن استخراج می شود و سپس به کارخانه های سنگ بری فرستاده می شوند تا به وسیله دستگاه های مخصوص و مختلف فرآوری سنگ ها انجام شود و اسلب ها تولید شود.

سنگ ها به صورت ورقه ایی توسط تیغه های مخصوص برش می خورند و سپس وارد مراحل دیگری مانند اپوکسی کاری، رگه گیری، ساب، صیقل کاری و دوربری می‌شود. عمدتا ابعاد سنگ های اسلب از ۸۰ سانتی متر بیشتر می باشد. از ویژگی های مهم سنگ های اسلب می توان به زیبایی، استحکام بالا، طول عمر بالا اشاره کرد.

ویژگی های سنگ اسلب نیریز

یکی از با کیفیت ترین و قدیمی ترین نمونه های سنگ های اسلب، سنگ اسلب نیریز می باشد. به دلیل قابلیت ساب  خوردن آسان جلا پذیری بهتری دارد. کاربرد بیشتر این نمونه از سنگ بیشتر در سرویس های بهداشتی، آشپزخانه ها و استخر ها به دلیل جذب کم آب می باشد.

اسلب الیگودرز تیارا

این سنگ یکی از نمونه های استخراج شده از معادن شهر الیگودرز می باشد. ترکیب رنگ سنگ الیگودرز عبارت است از خطوط سفید، مشکی و طوسی. اسلب تیارا دارای ساب پذیر یو تراکم بالا می باشد و همانند اسلب نیریز جذب آب بسیار پایینی دارد و مناسب برای تمامی مکان هایی است که آب ممکن است جریان زیادی داشته باشد.

سنگ اسلب الیگودرز

این سنگ نیز در معادن استان لرستان استخراج می شود. ترکیب رنگ این سنگ به صورت زمینه یک دست سفید و خطوط های مشکی و طوسی خاکستری می باشد. از ویژگی های مهم این سنگ می توان به مقاومت سایشی بالا، جذب آب کم و ساب پذیری بالای آن اشاره کرد.

سنگ اسلب اسکاتو

یکی از بی نظیر ترین  و کمیاب ترین نمونه از سنگ های اسلب چینی در کشور می باشد، طرح و زمینه این سنگ به صورت سفید یکدست و و در سطح آن خط های نا منظم مشکی و خاکستری دیده می شود. این نمونه مانند دیگر سنگ ها از معادن استان لرستان استخراج می شود و ویژگی بارز آن جذب کم آب می باشد.

سنگ اسلب ازنا

این سنگ همانند دیگر نمونه های خود دارای زمینه یک دست سفید و خطوط طوسی و مشکی مورب است. دارای ساب و براقیت بالایی است که جزو سنگ های کریستالی به حساب می آید. کاربرد بیشتر این سنگ برای استفاده در نمای خارجی ساختمان، سنگفرش های فضای داخلی، سرویس بهداشتی و راه پله ها می باشد.

میزان خطوط مشکی و طوسی خاکستری موجود در سنگ ها با قیمت آن ها رابطه مستقیم دارد و هرچه میزان آن کمتر باشد، پاکی سنگ بالا تر می رود و این نتیجه مستقیمی بر روی قیمت سنگ ها دارد.

سنگ اسلب سایمون

این سنگ به دلیل شفافیت و قدرت انعکاس نور در فضای کم نور جزء سنگ های کریستالی محسوب می شود. زمینه این سنگ به صورت سفید و دارای خط های مشکی و طوسی به صورت نامنظم و مورب است.

سنگ اسلب لایبید

یکی از نمونه های سنگ های قدیمی در صنعت ساختمان سازی اسلب لایبید است. از ویژگی این سنگ می توان به جذب آب کم و استحکام و مقاومت بالای آن اشاره کرد. تنوع رنگی در این سنگ در رنگ های طوسی، سفید، آبی و رگه های اطلسی خلاصه می شود.

اسلب مشکی ماکو

یکی از زیبا ترین نمونه های سنگ های خانوداه مرمریت می باشد. این سنگ دارای زمینه ایی مشکی رنگ و رگه هایی سفید می باشد. دارای ساب پذیری فوق العاده بالایی می باشد و زمانی که روبه روی آن قرار می گیرد مانند آینه عمل می کند. معادن استخراج این نمونه از اسلب ها در آذربایجان غربی و شهر ماکو می باشد.

سنگ اسلب نجف آباد

این سنگ جزء خانواده سنگ های مرمریت می باشد. این سنگ دارای زمینه مشکی و رگه های سفید است. مکان استخراج این نمونه سنگ ها در استان اصفهان و شهرستان نجف آباد است.

سنگ اسلب لاشتر

این سنگ از مناطق جنوب استان اصفهان از منطقه ایی به نام لاشتر به دو صورت تیشه ایی و سابیده استخراج می شود. رنگ این سنگ به صورت مشکی روشن و رگه هایی سفید می باشد. این سنگ دارای مقاومت بالا و در مقابل آب نفوذ ناپذیری بالایی دارد و می توان از آن برای نمای داخلی و خارجی ساختمان، سرویس بهداشتی، راه پله و سنگ کف استفاده کرد.

سنگ اسلب دهبید

این سنگ از شهرستان دهبید در استان فارس استخراج می شود و دارای زمینه ایی کرم رنگ می باشد. این سنگ در سه سورت تولید و روانه بازار می شود. دارای مقاومت، استحکام و شفافیت بالایی است، دارای سطح سیقلی و ساب پذیری بالایی دارد.

نظر خود را بنویسید

avatar