بیمه مسئولیت چیست

بیمه مسئولیت چیست

بیمه مسئولیت بیمه ای در برابر خسارت است و هدف آن محافظت از بیمه شده در مقابل ضرر احتمالی است. توسعه بیمه مسئولیت همراه با پیشرفت فنی است و توسط قوانین و مقررات مختلفی پشتیبانی می شود ، زیرا تقریباً همه حوزه های زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد.  نمایندگی بیمه پاسارگارد در اهواز که بهترین دفتر بیمه در اهواز است شما را با این بیمه و انواع آن بیش تر آشنا می کند.

ماهیت بیمه مسئولیت این است که بیمه گر تعهد جبران خسارت ناشی از بیمه شده را به شخص ثالث یا گروهی از افراد متعهد می شود.  این صنعت هم برای بیمه شده و هم برای زیان دیده از اهمیت زیادی برخوردار است.  اگر بیمه کننده خسارتی به شخصی وارد کرده باشد ، پس شرکت بیمه هزینه آن را پرداخت می کند و نه خود بیمه گر.  بعضی اوقات خسارت وارده می تواند مقدار قابل توجهی باشد و در صورت عدم وجود بیمه مناسب منجر به وخیم شدن وضعیت مالی شخص شود.  از آنجایی که اگر شخصی که خسارت را وارد کرده دارای بیمه باشد ، قربانی نسبتاً سریع از شرکت بیمه غرامت دریافت می کند.  بیمه مسئولیت یکی از متنوع ترین انواع بیمه است.

بیمه مسئولیت چیست

از بیمه مسئولیت می توان برای جبران خساراتی که به شخصی وارد کرده اید استفاده کرد. خسارت در این مورد آسیب رساندن به سلامتی ، زندگی ، اموال منقول یا غیر منقول است (یعنی اگر چیزی را شکسته اید ، چیزی را خراب کرده اید و… لیست شرایط محدود نیست  . بیمه مسئولیت دو دسته اصلی وجود دارد :

مسئولیت ایجاد خسارت : این نوع بیمه توسط افرادی مورد نیاز است که با اقدامات بی احتیاطی خود باعث ایجاد خسارت می شوند.

مسئولیت انجام نادرست قرارداد : این نوع بیمه در موارد مشابه در تجارت استفاده می شود.

محدوده بیمه

بیمه مسئولیت، مسئولیت کامل شما را در قبال خسارات وارده از بین نمی برد. بلکه ، قربانی غرامت مالی دریافت می کند ، اما شما همچنین می توانید مسئولیت کیفری یا اداری را متحمل شوید. علاوه بر این ، شرکت بیمه خسارت را فقط در مبلغ بیمه شده جبران می کند .  اگر خسارتی که ایجاد کرده اید مقدار زیادی تخمین زده شود ، باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

ظرفیت قانونی اگر شخصی ناتوان شناخته شود و متولی داشته باشد ، کلیه حقوق و تعهدات بیمه (به عنوان مثال مال یا زندگی) به وی منتقل می شود. اما در مورد بیمه مسئولیت ، عدم توانایی بیمه گذار به معنای فسخ قرارداد به طور خودکار است.

انواع بیمه مسئولیت

بیمه مسئولیت را می توان به سه نوع زیر تقسیم کرد: بیمه مسئولیت مدنی ، بیمه مسئولیت در قبال اشخاص ثالث: رانندگان وسایل نقلیه موتوری ، کارآفرینان نسبت به کارمندان ، حمل و نقل هوایی ، صاحبان کشتی.  بیمه مسئولیت حرفه ای : در رابطه با اشخاص مشاغل زیر  کارخانه دار ، پزشک ، حسابدار ، وکیل ، معمار ، مهندس و غیره.

هدف از این نوع بیمه پوشش مسئولیت خسارت اموال در نتیجه اقدامات اشتباه نمایندگان است.  طبق قرارداد بیمه مسئولیت ، بیمه گر متعهد می شود خسارت شخص ثالث را تا حدی جبران کند که مسئولیت این خسارت متوجه بیمه شده باشد ، در نتیجه اقداماتی است که تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. بنابراین ، بیمه گر موظف است از منافع بیمه گذار محافظت کند.

 

نظر خود را بنویسید

avatar