آیا استفاده از مایکروویو برای سلامتی مضر است

آیا استفاده از مایکروویو برای سلامتی مضر است

آیا استفاده از مایکروویو برای سلامتی مضر است

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که مایکروویو زندگی ما را آسان تر کرده است ، بیشتر به این دلیل که در مقایسه با سایر روش های مرسوم پخت و پز ، روند پخت یا گرم شدن غذا را سریع تر می کند.با این حال ، چیزهای زیادی در مورد مایکروویو گفته شده است.شاید شما شنیده اید که این ممکن است به نوعی به شما آسیب برساند یا اینکه ممکن است ریز مغذی های موجود در غذای شما را از بین ببرد یا حتی باعث سرطان شود. آیا این ها افسانه هستند یا واقعیت دارند؟نگران نباشید.در این مقاله ، ما به هر یک از این نگرانی های شما پرداخته ایم.ما به شما خواهیم گفت که استفاده از مایکروویو مضر است یا مفید.

وقتی نوبت به پخت و پز می رسد ، مایکروویو تا عمق ۱ تا ۱٫۵ اینچ به غذا نفوذ می کند.دکتر کاتز می گوید ، بنابراین گرما قادر نخواهد بود به مرکز قطعات غذایی واقعاً غلیظ برسد.این امر خصوصاً برای گوشت مرغ یا قرمز خطرناک است ، زیرا می توانید مسمومیت غذایی را از گوشت نیمه پخته دریافت کنید.بهتر است از مایکروویو خود به عنوان دستیار در آشپزخانه خود استفاده کنید ، برای گرم کردن مجدد غذایی که قبلاً پخته اید و یا ذوب کردن چیزی که می خواهید بپزید.

آیا مایکروویو باعث سرطان می شود؟آیا مواد مغذی را از بین می برد؟

قرار دادن غذاهای خام در هر نوع فرآیند – از جمله گرمایش و سرمایش – منجر به تغییر در خصوصیات فیزیکی ، ترکیب شیمیایی و مشخصات تغذیه ای آنها می شود.اگر مواد مغذی از غذاهایی که در مایکروویو پخته می شوند از بین برود ، دلیل این امر این است که از درجه حرارت بیش از حد بالا استفاده شده یا مدت زیادی پخته شده اند.ترکیب صحیح زمان و دما می تواند ضمن حفظ طعم ، بافت و رنگ غذاها ، باعث حفظ بیشتر مواد مغذی شود.زمان و درجه حرارت مورد نیاز به نوع غذا بستگی دارد.

آیا مایکروویو باعث سرطان می شود؟

خیر.استفاده از مایکروویو باعث سرطان نمی شود.هیچ تحقیق مستقیمی وجود ندارد که بتواند ارتباط بین استفاده از مایکروویو و توسعه سرطان را ثابت کند.به طور خلاصه ، این ایده که مایکروویو باعث سرطان می شود یک افسانه است.مایکروویو برای پخت و پز و گرم کردن غذاهای ما بی خطر است ، گرچه رعایت احتیاط در استفاده از آنها مهم است.

در هنگام استفاده از مایکروویو می توان اقدامات احتیاطی زیر را در نظر گرفت:

  • دستورالعمل های سازنده را در مورد استفاده ایمن از مایکروویو دنبال کنید ، به عنوان مثال اطمینان حاصل کنید که درب به خوبی بسته شده است.
  • فقط از ظروفی استفاده کنید که دارای برچسب ایمن در مایکروویو باشند.از بسته بندی های پلاستیکی استفاده نکنید ، زیرا ممکن است ذوب شده و به مواد غذایی نشت کنند.
  • دستگاهی را که در شرایط کار خوبی نیست ، تعمیر یا تعویض کنید.
  • تنظیم و تعمیر مایکروویو فقط باید توسط نیروهای سرویس دهنده واجد شرایط انجام شود.
  • اطمینان حاصل کنید که به طور منظم دستگاه برقی خود را تمیز و نگهداری می کنید.اجازه ندهید باقیمانده پخت و پز بر روی سطوح درز در جمع شود.به طور متناوب درب ، مهر و موم و حفره را با مواد شوینده ملایم و آب تمیز کنید.
  • به یاد داشته باشید که دریچه ها را تمیز نگه دارید و از نگهداری اشیا در بالای دستگاه خودداری کنید.(زیرا این امر می تواند مانع از تهویه شود).

اقدمات احتیاطی هنگام استفاده از مایکروویو

  • همیشه بر استفاده کودک از مایکروویو نظارت داشته باشید و نحوه استفاده ایمن از مایکروویو را به آنها آموزش دهید.
  • برای مدت زمان طولانی در حالی که غذا می پزد ، درست در کنار مایکروویو قرار نگیرید.

از استفاده از ظروف پلاستیکی اجتناب کنید

مایکروویو غذا را با استفاده از اشعه می پزد و به همین دلیل استفاده از ظروف مناسب آشپزی ضروری است و استفاده از هر پلاستیک می تواند منجر به ذوب شدن و شسته شدن مواد شیمیایی مضر در غذا شود.

از این رو ، استفاده از ظروف ایمن مایکروویو بهترین روش برای پخت و پز در مایکروویو است.با این حال ، شما باید اطمینان حاصل کنید که ظروف آشپزی مورد استفاده شما ترک یا خراش ندارند ، زیرا این امر همچنین می تواند منجر به ترشح مواد شیمیایی سمی مانند بیس فنول A در غذا ، هنگام گرم شدن غذا شود.

حال که در مورد مایکروویو اطلاعات بیشتری کسب کردید ، شاید بخواهید یکی از آنها را در خانه خود داشته باشید.برای خرید با فروشگاه خان ارتباط برقرار کنید.این مجموعه علاوه بر فروش لوازم خانگی در زمینه فروش لوازم صنعتی آشپزخانه در اهواز فعالیت می کند.

نظر خود را بنویسید

avatar