شرح شغل نقشه کشی ساختمان

شرح شغل نقشه کشی ساختمان

شرح شغل نقشه کشی ساختمان

طراحان و نقشه کش های ساختمان، نقشه ها و برآورد هزینه ها را تهیه می کنند که دستورالعمل های تصویری ساخت و ساز ساختمان ها، پل ها، کارخانه های تولید و سایر سازه ها را به کارفرمایان ارائه می دهد. آنها غالباً از نرم افزار طراحی به کمک رایانه (CAD) و درک خود از مهندسی سازه و طراحی، برای ارائه جزئیات و توصیه تغییر در طرح ها استفاده می کنند. نقشه کش های ساختمانی برای شرکت های ساختمانی، شرکت های معماری، شرکت های تولیدی، شرکت های حمل و نقل و ادارات و دولت کار می کنند. در این مقاله نقشه کشی ساختمان کرمان اطلاعاتی در مورد این موضوع مهم ارایه می دهد.

وظایف کاری

 نقشه کش های ساختمانی نقشه های فنی را بر اساس طرح های مربوطه، مشخصات و محاسبات مهندسان، نقشه برداران و معماران تولید می کنند. آنها هنگام بررسی و تأیید انطباق نقشه ها با مشخصات، طرح ها را اضافه یا تغییرات لازم را ایجاد می کنند. آنها با سایر طراحان، معماران،ناظران ساخت و ساز و مشتریان مشورت می کنند. طراحان سازه گزارش های مفصلی می نویسند، مقادیر و هزینه های مواد را محاسبه می کنند و مشخصات ساختمانی و جدول زمانی را تهیه می کنند.

آنها با استفاده از سیستم های CAD نماهای گرافیکی چند بعدی، نمودارهای جریان، طرح ها و نقشه های کاری دقیق را برای شبیه سازی و تجزیه و تحلیل مشکلات احتمالی طراحی استفاده می کنند. آنها همچنین از ماشین حساب ها، قوانین اسلایدها، مربع ها، جداول پیش نویس و سایر تجهیزات رسم برای بررسی اشتباهات و ایجاد اصلاحات با دست استفاده می کنند. طراحان سازه اغلب با تهیه کنندگان دیگر تیم می شوند یا بر آنها نظارت دارند.

پیشرفت

طراحان سازه ای اغلب در شرکت های خود پیش می روند تا ناظر، تهیه کنندگان ارشد و طراح شوند. تجربه اضافی فرصت های شغلی مانند بازرس ساختمان یا اپراتور CAD را افزایش می دهد. با ادامه تحصیل، آنها می توانند مهندس معمار یا مهندس عمران شوند یا شرکت های مشاوره و تهیه کنندگی خود را باز کنند. گزینه های شغلی شامل نقشه بردار و متخصص ساختمان است.

چشم انداز اشتغال

براساس اداره آمار کار، پیش بینی می شود اشتغال این شغل ۹ درصد افزایش یابد. تهیه کنندگان سازه با پیشینه قوی در اصول اولیه طراحی و تجربه گسترده با استفاده از سیستم های CAD بهترین فرصت ها را تجربه می کنند. در مورد درآمد هر شغل نمی شود خیلی دقیق صحبت کرد چون هر شغل بسته به تلاش و پیگیری و نا امید نشدن شما در حین کار به مرور به شما درآمد بالایی می دهد. در مورد این شغل بسیار جای پیشرفت وجود دارد و هر چه تلاش و پشتکار بالاتری صرف کنید درآمد بالاتری کسب خواهید کرد. شما با مراجعه به پیمانکاری ساختمان کرمان می توانید مشاوره های بسیار کارآمد در این زمینه دریافت کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar