چگونه زباله کمتری تولید کنیم

چگونه زباله کمتری تولید کنیم

راههای کاهش تولید زباله

بسیاری از تصمیماتی که در زندگی روزمره می گیریم تأثیر عمده ای روی کره زمین دارد.بیاموزید که چگونه می توانید تغییرات کوچکی ایجاد کنید که سازگار با محیط زیست هستند و تاثیری ماندگار دارند.

امروز در سیاره ما بحران زباله وجود دارد ، پلاستیک ها به هر کجا که نگاه کنیم ، وجود دارند و این وظیفه ماست که کاری در مورد آنها انجام دهیم.یکی از کارهایی که میتوانیم انجام دهیم این است که راههایی برای کاهش زباله های خود پیدا کنیم.در اینجا ما به عنوان شرکت بازیافت چند روش جمع آوری کرده ایم که با در نظر گرفتن آنها می توانید به راحتی زباله های خود را کاهش دهید.

از یک بطری / فنجان قابل استفاده مجدد برای نوشیدنی ها استفاده استفاده کنید

ممکن است از قبل یک بطری آب قابل استفاده مجدد داشته باشید ، اما آیا همیشه از آن استفاده می کنید؟می توانید آن بطری قابل استفاده مجدد را برای صرفه جویی در هزینه و کاهش ضایعات استفاده کنید.با همراه داشتن آب خود ، شانس خرید نوشیدنی های گران قیمت در حین حرکت را نیز کاهش می دهید.این باعث می شود ظروف یکبار مصرفی که در آن قرار دارند نیز از بین برود.در حالی که اکثر قوطی ها و بطری ها می توانند بازیافت شوند ، اما تولید آنها به انرژی زیادی احتیاج دارد.

خردمندانه خرید کنید و بازیافت کنید

با خرید محصولی که بسته بندی کمتری دارد و یا بسته بندی آن قابل بازیافت است ، می توانید میزان زباله تولیدی خود را کاهش دهید.همه پلاستیک ها در شرکت بازیافت پلاستیک قابل بازیافت نیستند ، بنابراین قبل از خرید برچسب ها را بررسی کنید.

راههای کاهش تولید زباله

از ظروف یکبار مصرف غذا و نوشیدنی دوری کنید

هر زمان ممکن است سعی کنید از فنجان های یکبار مصرف قهوه ، ظروف یکبار مصرف ، نی و دستمال خودداری کنید.اگر مجموعه ای از ظروف مثل یک بشقاب ، کاسه و فنجان در محل کار خود قرار دهید ، می توانید آن را بشویید و دوباره استفاده کنید و اینگونه مجبور نخواهید بود از ظروف یکبار مصرف استفاده کنید.

خرید عمده

خرید عمده یکی دیگر از روش های عالی برای کاهش تولید زباله در خانه است که هم از نظر محیط زیست و هم از نظر اقتصادی منطقی است.بسته های کوچک برابر است با اینکه ما برای آنچه می خواهیم ، هزینه بیشتر بپردازیم ، زیرا ما باید هزینه تمام آن بسته ها را نیز پرداخت کنیم.در پایان ، ما می خواهیم تمام آن بسته بندی ها را به محل دفن زباله اضافه کنیم ، این در حالی است که خرید عمده در نهایت زباله کمتری ایجاد می کند.

موارد قدیمی را تعمیر کنید

به جای اینکه همیشه پس از خراب شدن یک کالای قدیمی به فکر تهیه کالای جدید باشیم ، باید به تعمیرات بپردازیم.تعمیر بسیاری از موارد بسیار آسان است و فقط با چند تغییر سریع می توانند دوام بیشتری داشته باشند.این معمولاً هزینه کمتری نسبت به خرید جدید دارد و ضایعاتی را کاهش می دهد که در بسیاری از موارد هرگز تجزیه نمی شوند.

برای خرید مواد غذایی به دنبال کیسه های پارچه ای بروید

مزایای استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی چند برابر است.اول اینکه ، آنها در صورت کثیف شدن می توانند دوباره استفاده شوند و قابل شستشو در ماشین هستند.ثانیا ، آنها از کیف های پلاستیکی سنتی جادارتر هستند و فضای بیشتری برای کالاهای شما فراهم می کنند.ثالثاً ، کیف های پارچه ای کاملاً تمام وسایل شما را پوشانده اند ، زیرا شفاف نیستند ، از این رو هیچ کس نمی تواند آنچه را با خود حمل می کنید ، ببیند و مهمتر از همه استفاده از کیسه های پارچه ای ، مصرف کیسه های پلاستیکی را کاهش میدهد.

زباله و کاهش تولید آن

دیگر موارد

  • عسل ، ترشیجات و سایر غذاهای مرطوب خود را در شیشه هایی بخرید که می توانید از آنها استفاده مجدد کنید.
  • هنگام انجام هر نوع خرید ، کیف های قابل استفاده مجدد خود را به همراه داشته باشید.
  • به جای کتاب های کاغذی ، کتاب های الکترونیکی بخرید ، مگر اینکه این یک کتاب مرجع باشد که در صورت قطع برق به آن نیاز خواهید داشت.
  • قبل از بازیافت یک قطعه کاغذ ، از هر دو طرف آن استفاده کنید.
  • لباسهای قدیمی خود را به موسسات خیریه یا سایر افرادی که می توانند از آنها استفاده کنند ، بدهید.
  • قبض های خود را بصورت آنلاین پرداخت کنید!

نظر خود را بنویسید

avatar