فلزات مورد استفاده در ساخت اتومبیل

فلزات مورد استفاده در ساخت اتومبیل

فلزات مورد استفاده در ساخت اتومبیل

فلزات متداول که در ساخت اتومبیل استفاده می شوند ، کدامند؟برای دریافت پاسخ این سؤال ادامه این مقاله را که توسط آهن فروشی در کرمان ارائه شده است ، مطالعه کنید.

انتخاب مواد احتمالاً اولین و مهمترین وظیفه در صنعت خودرو است.تولیدکنندگان باید هنگام طراحی یک مدل و انتخاب مواد مناسب ، طیف وسیعی از ویژگی ها از جمله سبک ، ایمنی ، اثربخشی اقتصادی ، طول عمر و قابلیت بازیافت را در نظر بگیرند.خوشبختانه همه این خصوصیات را می توان در فلزات یافت.

همه می دانند که صنعت خودرو از فلز استفاده می کند.فریم های وسایل نقلیه ما فلزی است ، از فلز برای ساخت اکثر اجزای مکانیکی استفاده می شود و حتی در الکترونیک نیز استفاده می شود.اما چه نوع فلزاتی در صنعت خودرو استفاده می شود؟

برای توسعه یک ماشین ، برنامه ریزی ، طراحی و دانش زیادی در نظر گرفته شده است.انواع مختلفی از مواد برای ساخت اتومبیل وجود دارد که این مواد دوام ، طراحی و گاهی سرعت خودرو را تعیین می کنند.

فولاد در خودروسازی

فولاد

بدون شک فولاد متداول ترین ماده ای است که در ساخت خودرو استفاده می شود.تقریباً هر مدل با مقداری فولاد طراحی شده است ، به این دلیل که ارزان و مستحکم است ، به راحتی در دسترس است و کار با آن آسان است.به طور کلی ، شما می توانید این فولاد را در قطعاتی مانند ترمز ، موتور ، اگزوز ، چرخ ها ، شاسی و سقف پیدا کنید.

آلومینیوم

یکی دیگر از فلزات رایج در صنعت خودرو ، آلومینیوم است که بسیار قوی تر و سبک تر از فولاد است.از همه مهمتر ، کاملاً در برابر زنگ زدگی مقاوم است.نکته منفی آلومینیوم این است که کار با آن اغلب سخت تر و گرانتر از فولاد است.بنابراین ، اغلب آن را در مدل های ارزان قیمت نخواهید دید.در سال ۱۹۷۰ ، این تنها ۲٪ از کل اجزای اتومبیل را تشکیل می داد.امروزه تا ۱۵٪ از کل قطعات خودرو را تشکیل می دهد.

آلومینیوم به عنوان سازگار با محیط زیست معرفی می شود.سبک بودن بدنه های آلومینیومی میزان سوخت مورد نیاز برای شتاب دادن به وسایل نقلیه را کاهش می دهد.این فلز همچنین بسیار قابل بازیافت و همه کاره است ، بدون اینکه عملکرد خودروها را تضعیف کند.

منیزیم

منیزیم در دهه ۱۹۷۰ محبوبیت خود را به عنوان ماده تولید کننده اتومبیل بدست آورد.اساساً کار با آن از آلومینیوم آسان تر است ، همچنین نسبت به فولاد قویتر و سبک تر است.

آهن

کاربرد آهن در خودروسازی

آهن همچنین یک گزینه معمول برای ساخت اتومبیل است.با این وجود ، در گذشته این فلز به طور گسترده تری مورد استفاده قرار می گرفت.امروزه آهن در مدلهای معاصر کمتر مورد استفاده قرار گرفته است ، زیرا کار با آن به دلیل وزن سنگین ، دشوار است.همانطور که گفته شد ، این فلز دوام زیادی دارد ، به همین دلیل است که هنوز برای برخی از قطعات موتور استفاده می شود.

تیتانیوم

تیتانیوم اساساً ماده ای عجیب و غریب است که بسیار سبک ، قوی و در برابر خوردگی ناشی از آب شور و مواد شیمیایی مقاوم است ساخت این فلز کار سختی است ، بنابراین اغلب در سیستم های اگزوز مدل های سطح بالا به میزان کم استفاده می شود.تیتانیوم در مقایسه با فلزات با چگالی یکسان ، از بالاترین مقاومت برخوردار است و آن را به گزینه ای ایده آل برای کاهش وزن کلی در اتومبیل های لوکس مانند پورشه تبدیل می کند.

مس

مس بیشتر در سیم کشی اتومبیل و سایر قطعات الکترونیکی استفاده می شود.سیم های مسی در سیستم های مختلف مانند رادیو ، سیستم های ایمنی و نقاط شارژ در سراسر اتومبیل جریان دارند.

فلزات در ساخت اتومبیل

برای اینکه فلزی برای استفاده در صنعت خودرو مناسب شناخته شود ، باید حداقل برخی از معیارهای زیر را داشته باشد.

ایمنی : نگرانی اصلی صنعت خودرو ساخت اتومبیل هایی با قیمت مناسب و ایمن است.یک فلز سفت و سخت لزوما بهترین انتخاب نیست ، زیرا هدف یک ماشین باید محافظت از راننده باشد و یک قاب ساخته شده از فلز سفت و سخت نیروی ضربه را به راننده و سرنشینان منتقل می کند. بنابراین ، جذب انرژی عامل دیگری است که برای ارزیابی شایستگی یک فلز برای صنعت خودرو استفاده می شود.

قیمت : یافتن فلزات بسیار سبک وزن که بسیار قدرتمند نیز هستند ، امکان پذیر است.اما این فلزات به طور کلی بسیار گران هم هستند.یک تولید کننده اتومبیل باید هزینه ها و مزایای فلز را به دقت بسنجد و قیمت فاکتور بزرگی است.

نظر خود را بنویسید

avatar