مراقبت از دندان ها

مراقبت از دندان ها

مراقبت از دندان ها

این مقاله توسط شرکت جهان طب تامین کننده تجهیزات پزشکی اراک ، ارائه شده است.اگر در مورد اقدامات مراقبتی در مورد دهان و دندان خود سؤال و یا ابهاماتی دارید ، پس تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

دندانپزشکان می گویند مهمترین قسمت مراقبت از دندان در خانه اتفاق می افتد.مسواک زدن و نخ دندان کشیدن صحیح ، همراه با معاینات منظم دندانپزشکی ، می تواند از پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری کند.

برای جلوگیری از حفره ، باید پلاک ، لایه شفاف از باکتری هایی که دندان ها را می پوشاند ، بردارید.بهترین روش برای انجام این کار دو بار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز است.مسواک زدن لثه ها را نیز تحریک می کند که به حفظ سلامت آنها و جلوگیری از بیماری های لثه کمک می کند.مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مهمترین کارهایی است که می توانید برای سلامت دندان و لثه انجام دهید.

خمیر دندان ، حاوی مواد ساینده ، شوینده و مواد کف کننده است.فلوراید ، متداول ترین ماده فعال در خمیر دندان ، همان چیزی است که از ایجاد حفره جلوگیری می کند.بنابراین همیشه باید مطمئن باشید که خمیردندان شما حاوی فلوراید است.

دندانپزشکان می گویند حداقل زمانی که باید برای مسواک زدن اختصاص دهید ۲ دقیقه دو بار در روز است.

محافظت از دندان

محصولات سفید کننده دندان

برخی از خمیردندان ها ادعای سفید شدن دندان ها را دارند.استفاده از خمیردندان های سفیدکننده مشکلی ندارد ، به شرطی که حاوی فلوراید و موادی باشند که با پلاک و تارتار مقابله می کنند.

اگر فکر می کنید دندان های شما به اندازه کافی سفید نیستند ، قبل از اینکه محصولات سفید کننده بدون نسخه را امتحان کنید ، با دندانپزشک خود صحبت کنید.دندانپزشک شما ممکن است بتواند درمانی حرفه ای به شما ارائه دهد که متناسب با نیازهای منحصر به فرد شما باشد و از محصولات بدون نسخه بهتر کار کند.

هنگام خرید محصولات سفیدکننده بدون نسخه ، مراقب باشید.برخی از مواد سفید کننده ممکن است به لثه و دهان شما آسیب برسانند.بنابراین همیشه دستورالعمل های مربوط به هر محصول سفید کننده ای را که استفاده می کنید ، دنبال کنید.

تغذیه

همانطور که احتمالاً از قبل می دانید ، خوردن شکر ،  دلیل اصلی پوسیدگی دندان است.هنگامی که در طول روز به طور مکرر غذاهای شیرین می خورید یا نوشابه های گازدار می نوشید ، مینای دندان که از دندان های شما محافظت می کند ، دائما در معرض اسیدها قرار می گیرد.بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می کنند بین خوردن غذاهای حاوی شکر ۳ ساعت استراحت کنید.

توجه داشته باشید که خوردن غذاهای شیرین قبل از خواب می تواند بیشترین آسیب را وارد کند(به خصوص اگر بعد از آن مسواک نزنید) زیرا هنگام خواب بزودی بزاق تولید نمی کنید.

برای اکثر مردم ، قطع شیرینی به طور کامل دشوار است ، بنابراین سعی کنید ، این دستورالعمل های را دنبال کنید:

  • کربوهیدرات ها (قندها و نشاسته ها) را به همراه یک وعده غذایی بخورید.
  • اگر بعد از خوردن غذا نمی توانید مسواک بزنید ، دهان خود را حداقل با آب یا دهان شویه بشویید ، یا آدامس بدون قند بجوید.
  • اگر میان وعده می خورید ، غذاهای غیر قندی مانند پنیر ، ذرت بو داده ، سبزیجات خام یا ماست بخورید.

رفتن به دندانپزشک

چگونه از دندان و لثه خود مراقبت کنیم

دلیل اصلی مراجعه منظم به دندانپزشک – هر ۶ ماه – پیشگیری است.هدف ، جلوگیری از پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و سایر اختلالات است که سلامت دندان و دهان شما را در معرض خطر قرار می دهد.

اولین مشاوره شما با دندانپزشک احتمالاً شامل سه قسمت اصلی خواهد بود: بررسی سابقه دندانپزشکی و پزشکی ، معاینه دندانپزشکی و تمیزکاری حرفه ای.

دندانپزشک وضعیت دندان های شما را بررسی میکند و در صورت نیاز اقدامات درمانی را برای بهبود وضعیت دندان و لثه های شما آغاز میکند و برای این منظور به تجهیزات داندانپزشکی اراک نیاز دارد.

دندانپزشک در پایان ویزیت ، در صورت نیاز به بازگشت برای رفع سایر مشکلات دهان و دندان و ادامه درمان ، به شما اطلاع می دهد.او ممکن است در صورت نیاز شما را به یک متخصص ارتودنسی معرفی کند.

پوسیدگی دندان می تواند در هر سنی به دندان حمله کند.در حقیقت ، ۸۴ درصد از افراد ۱۷ ساله به این بیماری مبتلا هستند.بدون درمان ، پوسیدگی می تواند باعث ایجاد درد شدید و از دست دادن دندان شود.از دست دادن دندان ها بر نحوه نگاه و احساس شما نسبت به خود و همچنین توانایی جویدن و گفتار تأثیر می گذارد.درمان پوسیدگی نیز گران است.بنابراین پیشگیری و درمان به موقع مهم است.

نظر خود را بنویسید

avatar