پرکاربردترین فلزات در ساختمان سازی

پرکاربردترین فلزات در ساختمان سازی

پرکاربردترین فلزات در ساختمان سازی

معمولاً می توان همراه با سایر مصالح ساختمانی معمول مانند چوب و بتن ، انواع مختلفی از فلزات را در سایت های ساختمانی یافت.در اینجا برخی از فلزات پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی آورده شده است که برای اطلاع از آنها خوب است این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

بیش از ۶۰۰۰ سال است که از فلزات توسط انسان استفاده می شود.با گذشت زمان مردم یاد گرفتند که فلزات را از سنگ معدن خود استخراج کنند.امروزه این فناوری کاملاً پیچیده شده است و نه تنها می توان بسیاری از فلزات را از سنگ معدن آنها استخراج کرد ، بلکه می توان خصوصیات فلزات را با انواع فرآیندها و یا با مخلوط شدن آنها با سایر فلزات تغییر داده و آلیاژ تشکیل داد.

فلزاتی که از آهن به عنوان پایه استفاده می کنند فلزات “آهنی” نامیده می شوند ، در حالی که به فلزات دیگر “غیر آهنی” گفته می شود.برنج فلز غیر آهنی مهمی است که در ساختمان سازی استفاده می شود و آلیاژی از فلز پایه مس است.

آلومینیوم

امروزه ، استفاده از آلومینیوم به دلیل خواص فیزیکی آن در حال افزایش است.این ماده ایده آل برای پروژه های مختلف ساختمانی است.آلومینیوم سبک و محکم است.این فلز در برابر خوردگی بسیار مقاوم است.

از آلومینیوم در دیوارها و سقف ها ، پوشش سقف ، قاب پنجره ها ، سیستم های HVAC ، ساخت پل ها و استادیوم ها و ساخت سوله در اصفهان استفاده می شود.به یاد داشته باشید ، آلومینیوم قابلیت انعطاف پذیری و رسانایی بالایی دارد.

انواع فلزات در صنعت ساختمان سازی

تیتانیوم

تیتانیوم یک فلز بسیار سبک وزن و فوق العاده معروف در صنعت ساختمان سازی است.تیتانیوم به دلیل مقاومت در برابر خوردگی برای سیستم خنک کننده و گرمایش استفاده می شود.تیتانیوم هم چنین به دلیل استفاده در سقف سازی ، سیستم های امنیتی و لوله ها مشهور است.

فولاد

فولاد فلزی است که با مقاومت خارق العاده و مقاومت در برابر خوردگی قابلیت اطمینان را فراهم می کند.ساختمان های فلزی که بیش از یک قرن پیش ساخته شده اند ، امروز نیز پابرجا هستند.این مقاومت کششی بالایی را از خود نشان می دهد که برای مقابله با نیروهای کششی درون سازه مفید است.این فلز از آهن و تعدادی عنصر مختلف ساخته شده است.کربن ، ماده افزودنی اصلی فولاد ، نه تنها مقاومت و دوام آن ، بلکه مقاومت در برابر خوردگی آن را نیز بهبود می بخشد ، البته شناخته شده است که آهن در برابر خوردگی حساس است.

فولاد انواع مختلفی دارد که هرکدام متناسب با کاربردهای خاص ساختمانی است.شاید برجسته ترین نوع آن فولاد ضد زنگ باشد که با ترکیب فولاد با کمی کروم تولید می شود.این مقاومت در برابر خوردگی بسیار بالایی دارد و آن را به یک ماده ترجیحی در طیف وسیعی از برنامه ها ، به ویژه مواردی که در معرض محیط های خورنده هستند ، تبدیل می کند.

فلزات پرکاربرد در ساختمان

مس

اگر فلزات را بر اساس انعطاف پذیری آنها رتبه بندی کنید ، مس احتمالاً رتبه اول را خواهد داشت و این اغراق نیست.شکل پذیری ، قابلیت انعطاف پذیری ، رسانایی الکتریکی ، ماشینکاری و بسیاری دیگر از خصوصیات مکانیکی ، آن را به یک فلز فوق العاده تبدیل کرده است.این فلز در ساخت و ساز ، معمولاً در سیستم لوله کشی ، به ویژه لوله ها و مجاری که گاز و آب گرم را انتقال می دهند ، استفاده می شود.

با وجود توسعه برخی از مصالح ساختمانی جدید و مبتکرانه ، فلز در اکثر پروژه های سراسر جهان هنوز یک جزء حیاتی است.از فلزاتی مانند فولاد که از استحکام و دوام خوبی برخوردار هستند ، معمولاً در پروژه های کوچک و بزرگ و ساخت سوله صنعتی در اصفهان استفاده می شود.از آسمان خراش های سر به فلک کشیده گرفته تا مدارس و مشاغل ، فولاد نقشی اساسی در یکپارچگی ساختاری ساختمان ها دارد.

نظر خود را بنویسید

avatar