بررسی تفاوت های بین دو سنگ مرمر و تراورتن

بررسی تفاوت های بین دو سنگ مرمر و تراورتن

اگر قصد استفاده از سنگ در خانه خود دارید ، احتمالا تفاوت های بین دو سنگ مرمر و تراورتن را در نظر خواهید گرفت.درست است که هر دو سنگ از سنگ های آهکی حاصل میشوند ، اما هرکدام جوانب منفی و مثبت خاص خود را دارند که در این مقاله میخواهیم به بررسی آنها بپردازیم.بیایید با سنگ تراورتن شروع کنیم ، جایی که می توانید از آن و خواص آن استفاده کنید.

سنگ تراورتن

تراورتن عضو خانواده سنگهای آهکی است که معمولاً در غارها و اطراف چشمه های آب گرم تشکیل می شود.تراورتن دارای ساختار متخلخل است ، اما این منافذ برای استفاده در داخل خانه پر می شوند.یکی از مهمترین ویژگی ها ، دوام آن است.برای مصارف داخلی و خارجی مناسب است.به دلیل عدم لغزندگی سنگ تروارتن ، بسیاری از افراد برای پروژه های خارج از منزل خود از جمله راهروها ، ورودی راهرو ، عرشه های استخر و غیره از این سنگ استفاده می کنند.تراورتن دما را حفظ می کند و به راحتی قابل ترمیم است.یکی از مشخصات سنگ تراورتن سوراخ های موجود در این سنگ است که در اثر فرار دی اکسید کربن ایجاد می شود.

سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن از معادن سنگ تراورتن استخراج میشوند و به بلوک های تراورتن شکسته می شوند که سپس به منظور برش با استفاده از سگمنت سنگبری اصفهان ، به کارخانه ها منتقل می شوند و پس از برش و ساییدن و صیقل دادن با استفاده از ساینده سنگ ، به کاشی ، سنگ فرش ، موزاییک و غیره تبدیل میشوند.

تفاوت مرمر و تراورتن

اگر می خواهید عناصر طبیعی را در داخل خانه خود بیاورید به شما توصیه می کنیم از سنگ تراورتن و مرمر استفاده کنید.بسیاری از افراد می خواهند قبل از تصمیم گیری در مورد کفپوش ها ، تفاوت بین سنگ های تراورتن و سنگ های مرمر را بدانند.تفاوت اصلی بین تراورتن و سایر سنگهای طبیعی در شکل گیری سنگ ، سختی سنگ و ظاهر آن نهفته است.

بسیاری از افراد فکر می کنند سنگ مرمر و تراورتن یکسان هستند ، اما اینگونه نیست.درست است که سنگ تراورتن و سنگ مرمر هر دو سنگ طبیعی هستند ، اما دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که باعث تمایز آنها می شود.

سنگ تراورتن یک سنگ رسوبی است که از غارهای آهکی و چشمه های آب گرم استخراج می شود و سنگ مرمر نتیجه ی قرار گرفتن یک سنگ رسوبی در معرض فشار یا گرما در مدت زمان طولانی است.

سنگ مرمر

یکی دیگر از تفاوت ها تطبیق پذیری است.تراورتن یک سنگ چند منظوره است و تقریباً در همه جا قابل استفاده است.این سنگ هم برای محیط داخلی و هم محیط خارجی مناسب است.اما مرمر به دلیل لغزندگی بیشتر توصیه می شود در فضای داخلی استفاده شود.کاشی های مرمر تمیز و واضح به نظر می رسند.به همین دلیل ، آنها اغلب در میزهای رومیزی ، کف و دیوارهای حمام استفاده می شوند.مرمر از زیبایی ظاهری لوکس برخوردار است که باعث می شود بسیار مورد توجه طراحان قرار بگیرد.ظاهر سنگ مرمر غیرقابل توصیف ، با پایه صاف و رگه ای عمیق است.کاشی های های مرمر گران تر از تراورتن هستند و این یکی دیگر از تفاوت هاست.

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله در مورد سنگ تراورتن و سنگ مرمر و خصوصیات ، شباهت ها و تفاوت های هرکدام صحبت کردیم ، اگر مایل هستید تا اطلاعات جامع تری در این زمینه کسب کنید سایر مقالات فروشگاه اپوکسی سنگ تهران را مطالعه کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar