گریس و انواع آن

گریس و انواع آن

گریس و انواع آن

انواع گریس کدامند و اهمیت هر کدام چیست؟ انواع مختلفی از گریس در بازار وجود دارد و هر یک از آنها اهمیت خود را دارند. به طور کلی ، اصطلاح گریس برای طبقه بندی روان کننده های ترکیبی خمیری یا ویسکوزیته بالا ، با ترکیبات ساخته شده با روغن معدنی یا مصنوعی و مواد افزودنی استفاده می شود. از گریس به منظور کاهش اصطکاک در شرایط مختلفی مانند تجهیزات استفاده می شود.  گریس باعث افزایش دوام و عمر مفید دستگاه ها می شود. انواع گریس نیز همیشه در صنایع وجود دارد ، زیرا بیشتر ماشین آلات و تجهیزات برای کار بهتر نیاز به روغن کاری دارند. بعلاوه ، از آن به طور مداوم در زنجیرهای دوچرخه و در فرایندهای اصلی مکانیکی اتومبیل نیز استفاده می شود. برای این منظور ، لازم است که گریس از قوام خوبی برخوردار باشد. شرکت آبنوس روانکاران آسیا عرضه کننده روغن حرارتی صنعتی، روغن قالب ریخته گری و… شما را با گریس بیشتر آشنا می کند.

گریس و انواع آن

گریس ماده ای چسبناک است که با اختلاط مواد افزودنی، روغن و مواد غلیظ کننده بر پایه باریم، سدیم، لیتیوم و کلسیم، علاوه بر صابونهای فلزی ، تولید می شود. ویژگی های آن برای کمک به هرگونه فرآیند روانکاری مناسب است.  گریس مزایای مختلفی دارد که عمدتا به دلیل قدرت روانکاری آن است. در نتیجه ، برای فرآیند ساخت نیز ضروری است. برخی از مزایای آن عبارتند از: محافظت در برابر آلودگی و خوردگی آب ؛ کاهش سایش بین مواد درگیر ؛ کاهش اصطکاک به حداقل رساندن میزان آلودگی یا گرد و غبار توسط دستگاه مورد نظر.

انواع گریس و کاربردهای آنها

گرچه گریس ماده ای است که فهم و استفاده از آن آسان است ، اما توجه به سناریوی صنعتی ضروری است. این به این دلیل است که چندین نقطه روانکاری و انواع گریس مختلف وجود دارد. مهم است که تأکید کنیم برخی تفاوتهای اساسی وجود دارد ، که اگر به درستی استفاده نشود ، می تواند تأثیر منفی بگذارد. گریس های روان کننده بر اساس ماده غلیظ کننده ای که در ترکیب آنها به کار رفته طبقه بندی می شوند. انواع اصلی گریس عبارتند از:

گریس سدیم (Na): این گریس معمولاً کاملاً الیافی است ، در برابر آب مقاوم نیست و از پایداری ساختاری بسیار خوبی برخوردار است. در شرایط با دمای حداکثر ۱۵۰ درجه سانتیگراد به راحتی قابل استفاده است. به عنوان مثال در محفظه چرخ و اتصالات استفاده می شود. یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از آن ، قدرت بالای محافظت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر حرارت ، علاوه بر داشتن ظرفیت آب بندی و چسبندگی عالی است. با وجود این ، این نوع گریس به دلیل محافظت در برابر خوردگی و عدم مقاومت در برابر آب ، مدام در روغنکاری کاهش می یابد.

گریس پایه کلسیم (Ca) : گریس پایه کلسیم محصولی نرم است که دارای مقاومت مکانیکی خوب و مقاومت در برابر آب است. این ماده می تواند در دمای ۷۷ درجه سانتیگراد کار کند. از بزرگترین مزایای این نوع گریس می توان به هزینه  پایین ، مقاومت در برابر آب و سهولت ساخت آن اشاره کرد.

گریس های مصنوعی: گریس های مصنوعی آنهایی هستند که از روغن های مصنوعی خورنده تولید  می شوند. این نوع گریس به طور گسترده ای در ربات ها ، ماهواره ها و هواپیماها استفاده می شود. گریس های مصنوعی قابلیت استفاده و تنوع زیادی دارند. با وجود این ، در دمای پایین مقاومت در برابر اصطکاک ندارد .

نظر خود را بنویسید

avatar