جرثقیل دستی چیست

جرثقیل دستی چیست

جرثقیل دستی چیست

جرثقیل دستی مکانیزم های بسیار راحتی هستند که برای تسهیل بلند کردن مکانیکی بارها طراحی شده اند. آنها دارای یک عنصر اتصال قلاب شکل در ارتفاع هستند. اگر این نوع جرثقیل روی یک تکیه گاه ثابت شود ، به آن جرثقیل ثابت می گویند.  در واقع ، جرثقیل دستی یک بلوک زنجیری است که اجازه می دهد ، طبق اصل کلاسیک عملیات را، جهت نیروی اعمال شده را تغییر دهد. کاهش نیروی وارد شده توسط انتقال دنده بین محرک و  کار محرک تأمین می شود که نقش آنها در جرثقیل دستی توسط چرخ دنده ها برای کشیدن زنجیر انجام می شود. گیربکس می تواند چرخ دنده باشد که در نام کامل بالابر نیز منعکس شود. درایو چرخش قرقره کار نیز می تواند یک اهرم محوری با آن باشد. باید در نظر داشت که برای مکانیزم بالابر ، زنجیرهای کالیبره شده مخصوص با اندازه پیوند بسیار دقیق (تلرانس های دهم میلی متر) تولید می شوند. این امر باعث می شود که شما بتوانید از دندانه های زنجیری و ایمنی مکانیزم اطمینان حاصل کنید. به هیچ وجه نباید خودتان زنجیر را تعویض یا طولانی کنید ، این به مکانیسم آسیب می رساند. تمام جرثقیل های دستی منحصراً برای بلند کردن عمودی بارها و ثابت شدن آن ها استفاده می شوند و نمی توانند عملکرد مکانیسم کشش را با حرکت بار در امتداد یک صفحه افقی یا مایل انجام دهند. امروزه در بازار جرثقیل دستی در طیف گسترده ای از مدل ها و قیمت ها وجود دارد.

همانطور که گفته شد جرثقیل دستی متعلق به تجهیزات بالابر مورد تقاضا و محبوب است و برای بلند کردن و جابجایی بارهای مختلف استفاده می شود و  کاربرد گسترده ای در صنعت پیدا کرده است. دو نوع اصلی جرثقیل دستی وجود دارد: اهرم و دستی. گروه آراد الکترونیک بهترین تعمیرکار جرثقیل سقفی در اصفهان است که تعمیرات جرثقیل اصفهان را به خوبی انجام می دهد.

از جرثقیل دستی برای بلند کردن عمودی و حرکت دادن بارها استفاده می شود. تمام اقدامات با استفاده از قدرت بدنی یک فرد انجام می شود. می تواند بار را به مدت طولانی در حالت ایستاده نگه دارد و تحویل دقیق بار در حین عملیات مونتاژ یا تعمیر تجهیزات بزرگ را فراهم می کند.  می توان از این نوع جرثقیل برای حمل محموله های سنگین ، تجهیزات بزرگ و سایر مواد با وزن زیاد استفاده کرد. جرثقیل دستی استاندارد از عناصر زیر تشکیل شده است: یک جعبه دنده با یک درایو مکانیزه ؛ بالابر زنجیری؛  بلوک غیر متحرک و متحرک . هنگام استفاده از جرثقیل دستی، اپراتور باید در نزدیکی جرثقیل دستی قرار داشته باشد زیرا برای بلند شدن بار باید اهرم جرثقیل دستی را جابجا کرد. زنجیر چرخ دنده در بالا متصل شده و اپراتور ، روی زمین ایستاده ، با حرکت زنجیر محرک بار را بلند می کند. از مزایای جرثقیل دستی ساده ترین ساختار و سطح بالایی از قابلیت اطمینان است. جرثقیل دستی عمر طولانی دارند و کار با آنها بسیار ساده و راحت است. آن  ها را می توان در معدن ، انبارها ، کارخانه ها و غیره یافت. در ساخت و ساز ، جایی که هر روز نیاز به انتقال مصالح و ابزار ساختمانی دارید ، جرثقیل دستی به راحتی استفاده می شوند.  از جرثقیل دستی برای تحمل بارهای سنگین تا ۱۰ تن استفاده می شود که می توانند تا ارتفاع ۱۲ متری بلند شوند. بالابرهای دنده ای را می توان با چرخ دستی های مسافرتی تکمیل کرد.

نظر خود را بنویسید

avatar