رزین چوب چیست

رزین چوب چیست

رزین چوب یک ترشح معمول از گونه های گیاهی است و هنگامی که تنه ها یا شاخه ها باز شوند. ، دفع می شود. رزین یک مایع چسبناک شفاف به رنگ زرد مایل به قهوه ای و با بوی مشخص است از این نظر که از ماده شیره ای متمایز است.  هدف از رزین محافظت از درخت در برابر تجاوزات محیطی، تنظیم رشد و دفع گیاهان علفخوار است. رزین مخلوط پیچیده ای از اجزای آلی است که ترپن نامیده می شود، در آب نامحلول است، اما در حلالهای آلی خاصی مانند هیدروکربن ها ، اتر و اتانول محلول است. اگرچه این یک ماده طبیعی است ، اما می تواند به صورت مصنوعی و با استفاده از یک منبع غیر تجدید پذیر نیز تولید شود. رزین انواع مختلفی دارد و این همان چیزی است که شرکت تجاری بارما تولیدکننده چسب چوب و آهار فرش و موکت  قصد دارد در این مقاله به شما نشان دهید. پس ما را دنبال کنید.

رزین فنولی نیز بسیار متنوع است. این رزین در ساخت استخر ، در پوشش ها ، محصولات عایق علاوه بر اینکه بخشی از ترکیب لاک ها و رنگ ها است ، استفاده می شود. این نوعی رزین مصنوعی است که در حالت جامد یافت می شود ، جایی که برای تولید چوب صنعتی از جمله موارد دیگر از آن استفاده می شود.

رزین چوب چیست

تولید رزین فعالیتی است که به طور دستی توسط سازنده رزین انجام می شود که شامل چندین عملیات است و هدف این است که استخراج ، جمع آوری و بسته بندی رزین کاج در کارخانه انجام شود. این کار در ابتدا شامل ایجاد بریدگی در پوست تنه درخت است که باعث تولید و آزادسازی رزین می شود.  رزین برای تشکیل نیاز به وجود درختان رزین در جنگل ها برای حدود ۹ ماه در سال دارد ، هر درخت باید تقریباً هر ۱۵ روز به طور جداگانه بازدید شود تا باز شدن یک شکاف ادامه یابد. رزین در طول زندگی درخت کاج انجام می شود و می تواند از لحظه رسیدن قطر تنه درخت کاج به طول ۲۰ سانتی متر (۶۳ سانتی متر در محیط) در فاصله ۱٫۳۰ متری از زمین ، به طور قانونی شروع شود. در این فرم رزین ، بسته به قطر کاج ، فقط ۱ یا ۲ شکاف می تواند در هر کاج ایجاد شود این نوعی رزین با شدت کم / متوسط ​​است که به درختان اجازه می دهد تا در طول زندگی خود به رشد و تولید چوب ادامه دهند. در درختان  تا زمان مرگ ، استخراج رزین در کوتاه مدت انجام می شود ، از نظر قانونی ، به طور انحصاری ، به مدت حداکثر ۴ سال قبل از برش کاج ها محدود می شود.

تأثیرات رزین بر تولید چوب

در مورد تأثیر رزین در تولید چوب در یک جنگل بحث های زیادی صورت گرفته است. برخی از کارشناسان خاطر نشان می کنند که رزین می تواند از لحاظ قطر بر رشد درختان تأثیر بگذارد ، اما ارتفاع به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار نمی گیرد. کیفیت چوب نیز توسط رزین آسیب نمی بیند ، با این حال ، فن آوری های جدیدی برای اطمینان از رزین با کیفیت بالاتر با تأثیر کمتر در توسعه جنگل به کار رفته است.

نظر خود را بنویسید

avatar