انواع گیاهان خطرناک

انواع گیاهان خطرناک

انواع گیاهان خطرناک

گاهی زیبایی خطرات خودش را دارد و این درمورد گیاهان تفاوتی ندارد ، بنابراین شناختن آنها برای جلوگیری از خطرات غیر ضروری خوب است. گیاهان جلوه خاصی به دکوراسیون خانه می بخشند. آنها یک محیط طبیعی ایجاد می کنند ، هوا را تصفیه می کنند و به زندگی ما کمک می کنند. با این حال ، برخی از گیاهان خطرناک وجود دارد که می توانند سمی باشد. مخصوصاً برای کودکان و حیوانات خانگی. اصفهان گل بهترین گل فروشی اصفهان که شیک ترین گل فروشی اینترنتی در اصفهان است شما را ما این گیاهان خطرناک آشنا می کند.

ممکن است در هنگام گردش در حومه شهر گیاهان زیبایی را کشف کرده و ترغیب شوید که آنها را به خانه خود ببرید بدون اینکه بدانید خطری دارند. اما گاهی زیبایی آن تله ای است که می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

گیاهان خطرناکی که نباید در خانه خود داشته باشید

گل هورتانسیا : شاید یکی از محبوب ترین گیاهان برای دکوراسیون داخلی باشد. گلهای آبی روشن آن بسیار نمایان است. با این حال ، آنها خطرناک ترین قسمت هستند. در صورت جویدن گل هورتانسیا ، ممکن است ایست تنفسی ایجاد شود ، فشار خون پایین بیاید و خطر سرگیجه و غش زیاد وجود داشته باشد. برگها و ساقه نیز این اثرات را ایجاد می کنند ، اما به میزان کمتری.

نیلوفرها: نیلوفرها یکی از گل های مورد علاقه در دسته گل و گلدان تزئینی است. با این حال ، کسانی که گربه دارند باید از آنها اجتناب کنند. این گل انواع مختلفی دارند و همه آنها تأثیرات منفی روی گربه ها دارند. برخی دستگاه گوارش حیوان را تحریک کرده و باعث اسهال و استفراغ می شوند. انواع دیگر این گل روی کلیه ها تأثیر می گذارند و می توانند باعث مرگ شوند. در مطالعات نتوانسته اند بفهمند کدام ماده باعث مسمومیت در گربه ها می شود. اما شناخته شده است که فقط دو گلبرگ می تواند کشنده باشد.

گل مریم گلی

این نوع گل می تواند بسیاری از افراد بی خبر را غافلگیر کند زیرا این گل خوراکی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد  اما مصرف آن می تواند صدمات جبران ناپذیری ایجاد کند ، زیرا باعث ایجاد حالت های توهمی می شود که گاهی اوقات به صورت مکرر و دائمی است.

شیپور فرشته یا فلوری هندی

این گیاه که با توجه به منطقه به نام های مختلفی شناخته می شود ، درختی برگ دار و بسیار تزئینی است. گلهای آن ، بسیار جذاب است.  برای وسوسه بیشتر ، طعم آن شیرین و دلپذیر است. با این حال ، فلوری هندی نیز یک گیاه توهم زاست. گلهای آن باعث قسمت های روان پریشی ، از خود بیگانگی فلج می شود و می تواند کشنده باشد. به این دلیل که دارای آلکالوئیدهای تروفیک است ، موادی که در داروهای مصنوعی نیز وجود دارند و سیستم عصبی را مهار می کنند.

خرزهره

خرزهره که گل های کوچک و ظریفی دارد یکی از گیاهان مورد علاقه در داخل و خارج از خانه است. با این حال ، این یک گیاه خطرناک برای افراد و حیوانات است. خرزهره حاوی گلیکوزیدهایی است که در صورت بلع ، ریتم قلب را تسریع می کند ، تعریق ، حالت تهوع ، استفراغ ، اسهال و مشکلات تنفسی ایجاد می کند. همچنین در صورت تماس با پوست خطرناک است. زیرا ساقه آن ماده ای شیری دارد که می تواند تحریک کننده باشد. بنابراین استفاده از دستکش هنگام کاشت ، پیوند یا هرس آنها توصیه می شود.

گیاهان خطرناک

دیفنباخیا

این گیاه به دلیل رنگ و نگهداری آسان در داخل و خارج بسیار محبوب است. این گیاه دارای اسپاراژین است که ماده ای تحریک کننده است. در برخی افراد می تواند باعث مشکلات پوستی شود و در صورت جویدن باعث التهاب گلو و مشکلات قلبی می شود.

گیاهان خطرناک: توصیه های کلی

این گیاهان خطرناک بسیار تزئینی هستند و یافتن آنها آسان است. بنابراین همیشه توصیه می شود با احتیاط با آنها رفتار کنید و آنها را از دسترس حیوانات خانگی و کودکان دور نگه دارید. علاوه بر این ، انجام اقدامات احتیاطی دیگر خوب است:

  • برگها و گلبرگهای ریخته شده از گیاه را جمع آوری کنید.
  • برچسب هایی قرار دهید که خطر شما را گوشزد می کند.
  • دستان خود را پس از لمس گیاهان بشویید.

نظر خود را بنویسید

avatar