تشخیص طلا اصل از بدل

تشخیص طلا اصل از بدل

تشخیص طلا اصل از بدل

بنکداری طلای نیک زر، نماینده عمده فروشی طلا مانند عمده فروشی طلا اصفهان در این مقاله به شما خواهد گفت که چگونه هنگام خرید طلا گول نخورید و چگونه صحت آن را بررسی کنید.

به مارک طلا نگاه کنید:  محصولات اصل از یک برند همیشه یک مهر استاندارد با یک مارک دارند. ظرافت تعداد گرم فلز خالص در آلیاژ است ؛ هرچه پایین تر باشد کیفیت بدتر است.در نظر گرفتن یک نمونه اغلب دشوار است. از تلفن هوشمند خود استفاده کنید ، سپس بر روی عکس بزرگنمایی کرده و نمونه را با جزئیات مشاهده کنید. مارک نباید کج یا مبهم باشد.

محصول را بو کنید : اقلام طلا باید بدون بو باشد. حتی نقره نیز بوی فلزی مشخصی دارد در حالی که طلا اینگونه نیست.

راهی ایمن (برای طلای واقعی!) ، اما سریع نیست. یک خرده نان سیاه بردارید ، به یاد داشته باشید ، با آب مخلوط کنید و محصول را با ترکیب بپوشانید. بگذارید تا خرده نان به پوسته ای خشک تبدیل شود ، سپس آن را باز کنید.

نگاهی دقیق  بیندازید: روی دستبندها یا زنجیرها ، اغلب می توانید تفاوت رنگی را بین خود فلز پیوند و اتصالات آن مشاهده کنید. این بدان دلیل است که هنگام لحیم کاری طلا ، از لحیم کاری با خلوص بالاتر استفاده می شود و به راحتی ذوب می شود. اگر تفاوتی در رنگ مشاهده کردید ، همه چیز درست است ، طلا واقعی است. در غیر این صورت ، باید محصول را از راه های دیگر به دقت بررسی کنید.

با سرکه چک کنید: طلا های جعلی به سرعت در سرکه تیره می شوند کافی است کمی داخل لیوان بریزید و فلز را حدود پنج دقیقه در آن نگه دارید.

ید استفاده کنید:  محصول را روی شلوار جین یا پارچه ضخیم دیگر بمالید ، سپس ید را روی محل فلز بیندازید. طلای با خلوص بالا تیره نمی شود. اگر فلز تیره شود (ممکن است در عرض یک دقیقه ظاهر شود) ، محصول جعلی است. اما برنج و مس نیز با ید تغییر رنگ نمی دهند. بنابراین این روش آزمون برای طلای با خلوص بالا خوب است ، اما به تنهایی کافی نیست.

با مداد روی آن بکشید: برای بررسی صحت طلا ، محصول را در آب خیس کنید. سپس با مداد یک خط کوچک روی  آن بکشید و آن را پاک کنید. مداد با طلا واکنش نشان نمی دهد ، اما با سایر فلزات واکنش نشان می دهد. اگر اثری باقی بماند ، طلا جعلی یا درجه بسیار کمی است.

طلا را در آفتاب و سایه نگاه کنید: وسایل ساخته شده از طلای واقعی در سایه و در معرض تابش مستقیم آفتاب به همان اندازه خوب می درخشند. این قطعه را در شرایط نوری مختلف بررسی کنید.

چگونه طلا اصل را تشخیص دهیم

با نان سیاه بررسی کنید:  راهی ایمن بررسی برای طلای واقعی، اما سریع نیست. یک خرده نان سیاه بردارید ، به یاد داشته باشید ، با آب مخلوط کنید و محصول را با ترکیب بپوشانید. بگذارید تا خرده نان به پوسته ای خشک تبدیل شود ، سپس آن را باز کنید. اگر در داخل خرده نان ها رد تیره وجود داشته باشد طلای جعلی است. اگر نه طلا یا طلاکاری خوب است.

طلا را روی کاشی ها یا چینی بدون لعاب بکشید: روی کاشی های سرامیکی یا ظروف سفالی که لعاب ندارند ، طلا اثری بر جای نمی گذارد.

نظر خود را بنویسید

avatar