آشنایی با مولتی متر

آشنایی با مولتی متر

آشنایی با مولتی متر

برق کاران، مهندسان الکترونیک و افرادی که به طور غیر رسمی با نیاز به اندازه گیری هنگام سرویس یا تعمیر دستگاه های مختلف روبرو هستند ، همیشه وظیفه دارند ایده ای عینی از مقادیر اندازه گیری شده بگیرند. فناوری های مدرن دستگاه سبک و کم حجم را جایگزین دستگاه های بزرگ و سنگین کرده اند. مجموعه برق صنعتی یوسفی بهترین مرکز عرضه تابلو برق جرثقیل سقفی، نصب جرثقیل سقفی و… شما را با مولتی متر آشنا می کند.

یک سوئیچ حالت وجود دارد که به طور همزمان محدودیت پارامتر را تغییر می دهد. در دستگاه های دیجیتال ، نتیجه بر روی یک نشانگر چند رقمی نمایش داده می شود. در یک مولتی متر آنالوگ ، نتیجه با شماره گیری نمایش داده می شود. دستگاه های آنالوگ علی رغم اندازه کوچک ، به دلیل نیاز به نگرش بسیار دقیق نسبت به خود به دلیل استفاده از نشانگر شماره گیری ، که به راحتی در اثر افت و ضربه آسیب می بیند ، محبوبیت زیادی ندارند. عملکرد مدل های مختلف در یک طیف گسترده ای متفاوت است. قبل از خرید ، باید راهنمای دستورالعمل را بخوانید تا بتوانید تصور روشنی در مورد اندازه گیری این مدل ، مولتی متر و نحوه استفاده از آن داشته باشید.

آشنایی با مولتی متر

مولتی متر قبل از شروع استفاده از تستر ، باید با رمزگشایی نمادهایی که صفحه جلویی را پر کرده اند آشنا شوید. این به شما کمک می کند تا از خرابی دستگاه در نتیجه اتصال نادرست جلوگیری کنید. کاوشگری که سیم  به آن متصل است در سوکت با علامت “com” قرار می گیرد. قرمز برای مقاومت ، ولتاژ یا جریان به جک متصل می شود و دارای برچسب “VΩmA” است. علاوه بر این ، جریان تا ۲۰۰ میلی آمپر از طریق این سوکت اندازه گیری می شود. برای جریاناتی که مقدار آنها نباید از ۱۰ آمپر بیشتر شود ، از سوکت دیگری استفاده کنید که به عنوان “۱۰ADC” تعیین شده است. همچنین در صفحه معمولاً یک سوکت چند پین برای اتصال لیدهای ترانزیستور دو قطبی وجود دارد. بخش هایی از نوع اندازه گیری توسط خطوط رنگی از هم جدا می شوند. حروف “ACV” مربوط به ولتاژ جریان متناوب ، “DCA”  ولتاژ مستقیم است. اندازه گیری جریان با حرف “A” مشخص شده است. اندازه گیری مقاومت با حرف یونانی “Ω” نشان داده شده است. در مقابل هر یک از موقعیت های ممکن سوئیچ ، اعداد نشان دهنده حداکثر مقادیر اندازه گیری شده در این حد هستند. در برخی از مدل ها ، حالت های اندازه گیری پیشرفته با یک نماد مربوطه نشان داده می شوند.

اندازه گیری مقاومت

کار با یک مقاومت سنج با تنظیم نوع و حد شروع می شود. کاوشگرها به عنصر کنترل شده متصل می شوند.  هنگام اندازه گیری مقادیر بسیار کوچک ، لازم است مقاومت سیمهای پروب های اندازه گیری مولتی متر را در نظر بگیرید. اکثر مدل های مولتی متر دارای پیوستگی هستند. بررسی سیم یا پین ها بدون نگاه کردن به نشانگر را آسان تر می کند. یک سیگنال صوتی به شما اطلاع می دهد که یک جریان در مدار جریان دارد . عدم وجود چنین حالتی در مولتی متر ، شماره گیری را غیرممکن نمی کند. مولتی متر با اندازه گیری مقاومت تغییر می کند.

نظر خود را بنویسید

avatar