تینر چیست

تینر چیست

تینر چیست ؟

برای رنگ آمیزی با اسپری ، لازم است که رنگ را رقیق کنید تا به اندازه کافی مایع باشد تا به صورت صحیح پاشیده شود. به همین دلیل ، مهم است که بهترین رقیق کننده را با توجه به نوع رنگ مورد استفاده انتخاب کنید. به عنوان یک قاعده ، رقیق کننده ای که باید استفاده شود بر روی برچسب ظرف رنگ مشخص شده است. ایران کالر نمایندگی رنگ اپوکسی اصفهان که به فروش رنگ اپوکسی می پردازد شما را با تینر بیشتر آشنا می کند.

اگر رنگ به اندازه کافی مایع نیست ، به دنبال دوز مشخص شده توسط سازنده روی قوطی رنگ ، آن را با حلال مناسب رقیق کنید. رنگ های پایه آب مانند رزین های اکریلیک  را فقط با آب رقیق کنید. رنگها را با حلالهای مبتنی بر رزینهای گلیسروفاتالیک ، الکید یا اورتان با رقیق کننده مصنوعی مناسب برای این نوع رنگها رقیق کنید. در حضور رزین هایی مانند رزین های اپوکسی یا پلی اورتان ، استفاده از رقیق کننده کاملاً مناسب ضروری است. حلال ها دارای خواص شیمیایی و فیزیکی هستند که آنها را در صنعت ضروری می کند. چربی زدایی سطوح چرب به این صورت است که قبل از هر رنگ آمیزی ، مرحله مقدماتی  است که اگر بخواهیم نتایج خوبی بگیریم ، بسیار مهم باقی می ماند.   تینر اگرچه مایع است ، این رقیق کننده غیر سمی به اندازه نفت مایع و بی رنگ نیست. مدت زمان تبخیر آن نیز بیشتر از مایعات سنتی است ، بنابراین می تواند به شما اجازه دهد مدت طولانی تری در فضای خنک کار کنید. به طور کلی از مایع یا گاز ، از یک حلال برای حل یک ماده استفاده می شود. قانون کلی در انتخاب حلال ها برای حل ترکیبات شیمیایی “همانطور که به همان میزان حل می شود” است. هرچه حلال به ترکیب شیمیایی و قطبیت نزدیکتر باشد ، حل شدن ترکیب در حلال آسانتر است. حلال ها پیوندهای اتمی شیمیایی موجود در ترکیب را می شکند و پیوندهای جدیدی ایجاد می کند تا آن را در محلول نگه دارد.

تینر چیست

نمونه هایی از حلال ها

حلال ها می توانند آلی یا غیرآلی باشند. ترکیبات آلی حاوی کربن هستند و شامل استون و بنزن هستند. حلالهای غیر آلی فاقد کربن هستند و شامل آب و آمونیاک مایع هستند. آب ، متداول ترین حلال موجود در زندگی روزمره است که محصولات تمیز کننده خانگی و بسیاری از مواد شیمیایی را برای فرآیندهای صنعتی حل می کند رقیق کننده ماده ای است که برای تغییر غلظت آن به یک ترکیب اضافه می شود. رقیق کننده ها پیوندهای شیمیایی ماده را تغییر نمی دهند. آنها فقط آنها را ضعیف تر می کنند. رقیق کننده ها استفاده از بسیاری از محصولات را آسان تر می کنند . شیمی دانان با دقت، رقیق کننده ها را اضافه می کنند که  اندازه گیری قابل اطمینان برای اهداف خاص است. رقیق کننده های رایج که مردم هر روز استفاده می کنند شامل آب ، پاک کننده لاک ناخن ، رقیق کننده رنگ ، نفت سفید ، بنزن و سایر ترکیبات است. هدف از یک ماده رقیق کننده تغییر ترکیب شیمیایی به هیچ وجه نیست بلکه فقط تضعیف ترکیب است. ماده رقیق کننده به سادگی غلظت مواد شیمیایی موجود در محصول را تغییر می دهد اما شکل فیزیکی آن را تغییر نمی دهد.

نظر خود را بنویسید

avatar