فواید زعفران

فواید زعفران

فواید زعفران

“پادشاه گیاهان” و “پادشاه ادویه ها” معروف جهان زعفران است که قرن هاست قیمت باورنکردنی خود را حفظ می کند. کلاله های خشک شده زعفران پس از برداشت در آب غوطه ور می شوند. پرچم ها بالاترین درجه در نظر گرفته می شوند ، که بلافاصله رنگ و عطر غنی می دهند. با این وجود نمی توان از زعفران کشمیری به عنوان شاخص قیمت استفاده کرد زیرا  در مقادیر کم تولید می شود و در بازار ادویه بسیار نادر است. زعفران سرو نماینده پخش عمده زعفران در تهران، پخش عمده زعفران در اصفهان و.. شما را با زعفران بیشتر آشنا می کند.

زعفران واقعی و تصفیه شده نه به کیلوگرم بلکه به گرم فروخته می شود. کشت زعفران گران است. ۱ هکتار مزارع نیاز به سرمایه گذاری جدی دارد. این گیاه کوتاه مدت است ، زیرا فقط برای ۷ سال در حال رشد است ، در حالی که فقط ۱۰ کیلوگرم زعفران از یک هکتار برداشت می شود. به گفته کارشناسان ، هزینه این ادویه به طور مداوم زیاد خواهد شد و تجارت ادویه زعفران برای مدت زمان طولانی سودآور خواهد بود.  روند جمع آوری یک گیاه کار سختی است.   زعفران در تاریخ طبق افسانه که یونانیان باستان اعتقاد داشتند کروکوس (زعفران) به یاد یکی از دوستان هرمس به نام کروکوس نامگذاری شده است که به اشتباه رفیقش کشته شد. سه قطره از خون آن مرحوم در گل افتاد و به کلاله تبدیل شد. در قرن پانزدهم اعتقاد بر این بود که با کمک زعفران می توانید نیروهای آسمانی را در موقعیت های دشوار زندگی جذب کنید.  در جنوب اروپا ، زعفران یک گیاه مقدس محسوب می شود و گلها اکسیر جوانی هستند که باعث طولانی شدن عمر می شوند. در انگلیس مردی شناخته می شود که ۱۵۰ سال زندگی کرد و فقط نان ، کره و زعفران می خورد. در عقاید عامیانه ، گیاه در مبارزه با ترس ، عصبانیت ، حسادت و نفرت استفاده می شود. چای زعفران توانایی عشق را واقعی و با دوام می کند.  هر نخ قرمز زعفران ، مانند یک کپسول کوچک ، کل مجموعه مواد شیمیایی را تشکیل می دهد که رایحه زعفران و خواص دارویی آن را تشکیل می دهند. محققان یک ویژگی منحصر به فرد در “پادشاه ادویه جات” کشف کرده اند: زعفران هنگام خوردن ماده خاصی (سروتونین) یا “هورمون شادی” تولید می کند. علم مدرن معتقد است که با این توانایی است که زعفران فرد را از افسردگی ، و درد خلاص می کند ، احساس شادی و علاقه به زندگی می دهد. زنان نجیب دوران باستان برای تسکین درد هنگام زایمان آب معروف زعفران را می نوشیدند.

فواید زعفران

تحقیقات در مورد خواص زعفران نشان داده است که کلاله خشک بیشتر از پودر در درمان مفید است. رایحه و تمام خصوصیات ارزشمند گیاه به مدت ۲۴ ماه حفظ می شود. زعفران ، غنی از چربی و پروتئین ، حاوی بیشتر کربوهیدرات ها (۶۲٪) است. فیبر غذایی ، اسیدهای چرب اشباع ، ویتامین های A ، C ، B ، سرشار از مواد معدنی (به ویژه پتاسیم) ، روغن اساسی ، فلاونوئیدها ، کاروتنوئیدها و غیره مواد مفید ، زعفران را در داروشناسی بسیار ارزشمند می کند. ذکر بیش از ۹۰ بیماری که در درمان این ادویه شگفت انگیز نقش دارد غیرممکن است. اما اگر سعی کنید فرمول کوتاهی برای تأثیر اصلی زعفران در درمان تهیه کنید ، ممکن است به این صورت باشد: سلامتی = زعفران + روند بهبودی تسریع شده (۵-۸ بار) برای بسیاری از بیماری ها ، حتی به شکل پیشرفته. نتایج درمان بسیاری از بیماریهای انسانی با استفاده از زعفران توسط دانشمندان نظریه پردازی و پزشکان توصیف شده است ، که توسط مطالعات بالینی و بررسی بیماران بهبود یافته تأیید شده است.

نظر خود را بنویسید

avatar