علت غذا نخوردن ماهی دیسکس

علت غذا نخوردن ماهی دیسکس

علت غذا نخوردن ماهی دیسکس

چرا ماهی دیسکس من غذا نمی خورد؟یک ماهی دیسکس ممکن است به دلیل استرس و پارامترهای ناسالم آب ، هنگامی که به یک آکواریوم جدید وارد می شود ، عفونت باکتریایی یا به دلایل دیگر اشتهای خود را از دست بدهد.در ادامه فروشگاه اینترنتی ماهی دیسکس اطلاعات دقیق تری در مورد دلیل اعتصاب غذای ماهی دیسکس در اختیار شما قرار خواهد داد.

ماهی دیسکس با طول بیش از ۴ اینچ (۱۰ سانتی متر) می تواند بدون خوردن غذا تا دو هفته دوام بیاورد ، ماهی های مسن تا یک ماه بدون غذا دوام می آورند.ماهی دیسکس دارای یک ویژگی انطباقی منحصر به فرد است که به او اجازه می دهد تا مدت طولانی بدون غذا دوام بیاورد.این گرسنگی ممکن است به طور طبیعی اتفاق بیفتد و تأثیرات مثبتی بر سلامت ماهیان دیسکس بگذارد.

به هر حال شما باید کشف کنید که چرا ماهی دیسکس شما اشتهای خود را از دست داده است.دلایل مختلفی برای غذا نخوردن دیسکس وجود دارد.شاید بیماری دلیل غذا نخوردن باشد که در اینصورت باید مراقبت های لازم انجام شود که در غیر اینصورت دیسکس شما ممکن است بمیرد.

دلایلی که دیسکس من غذا نمی خورد

بجای اینکه غصه غذا نخوردن ماهی خود را بخورید ، باید بدانید چرا غذا نمیخورد.باید بدانید که به طور عمده دلایل به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک با دیسکس شما مطابقت دارد.رفتار طبیعی ، علائم بیماری

دلایلی که دیسکس من غذا نمی خورد

رفتار طبیعی

هنگامی که Discus غذا نمی خورد ، چند دلیل به عنوان رفتار طبیعی در نظر گرفته می شود:

  • دیسکس به آکواریوم جدید اضافه میشود

هنگامی که دیسکس به یک آکواریوم جدید ارائه می شود ، ممکن است چندین روز غذا نخورد و این به دلیل محیط جدید است و او سرانجام بعد از ۲ تا ۵ روز به محیط داخل عادت خواهد کرد.

  • Discus در یک آکواریوم تنها است

اگر یک دیسکس در آکواریومی با انواع دیگر ماهی های غیر هم نوع قرار گرفته است ، ممکن است غذا نخورد.دیسکس ماهی بسیار حساسی است و باید حداقل با ۵ تا ۶ ماهی از هم نوع خود در یک جا جمع شود ، در غیر این صورت ، او احساس تنهایی ، ترس و استرس خواهد کرد ، بنابراین غذا نمی خورد.

توجه: همچنین ممکن است هنگام استرس رنگ او تیره تر شود.

  • دمای آب کم است

همانطور که گفتم ، دیسکس ماهی بسیار حساسی است و در یک محیط آب گرم مناسب زندگی می کند ، بنابراین اگر دمای آب زیر ۲۸ درجه سانتیگراد است ، دمای آب خود را بررسی کنید ، این ممکن است دلیل استرس و غذا نخوردن ماهی شما باشد.

  • کمبود اکسیژن در آب

وقتی می بینید دیسکس در بالای مخزن شما باقی مانده و از سطح آن نفس می کشد و برای خوردن غذا پایین نمی آید ، می توانید به راحتی کمبود اکسیژن در مخزن را تشخیص دهید ، بنابراین باید بدانید که باید حباب های هوا بیشتر اضافه کنید.

علائم بیماری

اگر ماهی دیسکس درگیر بیماری هایی مثل بیماری سل ، بیماری هگزامیتا ، بیماری آب آوردگی شکم (Dropsy) و بیماری پوسیدگی باله باشد ، ممکن است اشتهای خود را از دست بدهد.

چرا ماهی دیسکس غذا نمی خورد

بیماری سل – سل می تواند از طریق پوست یا آبشش ، از ماهی به ماهی دیگر منتقل شود.اگر زود متوجه نشوید ، می تواند منجر به مرگ ماهی شما شود.علائم بیماری سل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • لاغری
  • از دست دادن اشتها
  • زخم های باز پوست
  • نفخ شکم
  • ماندن در گوشه مخزن

آب موجود در آکواریوم شما همیشه باید تمیز و عاری از خرده مواد غذایی یا کثیفی باشد.برای شما دشوار است که بدانید دیسکس شما بیمار است به جز اینکه علائمی قابل مشاهده ببینید.

بیماری آب آوردگی شکم (Dropsy) – این یک عفونت باکتریایی است که باعث تورم بدن ماهی دیسکس و بیرون آمدن چشم می شود.علائم بیماری آب آوردگی چشم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • از دست دادن اشتها.
  • تورم معده ماهی و بیشتر اوقات در کل بدن.
  • چشم برافروخته.
  • تغییرات رفتاری.

این به راحتی با مشاهده ورم شکم دیسکس تشخیص داده می شود ، مسری نیست اما اگر سریع مراقبت نشود می تواند اثرات خطرناکی روی سایر ماهیان آکواریوم بگذارد.

هگزامیتا – این بیماری هگزامیتا نام دارد و در واقع یک عفونت باکتریایی است که به اندام های داخلی دیسکس حمله می کند.علائم بیماری هگزامیتا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • از دست دادن اشتها.
  • سوراخ در سر.

این بیماری به دلیل استرس مداوم ممکن است در ماهی Discus ظاهر شود.اگر سریع درمان نکنید ، هگزامیتا می تواند در نهایت ماهی شما را بکشد.

در مراقبت از ماهی دیسکس ، باید در مورد کل رفتار ماهی آموزش صحیح دیده باشید تا بتوانید تشخیص دهید که چه مشکلی در آکواریوم شما رخ داده است.کیفیت مناسب آب همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است.ماهی دیسکس حساسا و شکننده است و نیاز به مراقبت زیادی دارد.اگر هیچ بهبودی در درمان هیچ یک از بیماری ها وجود ندارد ، باید سریع به پزشک حیوانات خانگی مراجعه کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar