چرا باید از دستگاه بسته بندی استفاده کرد

چرا باید از دستگاه بسته بندی استفاده کرد

چرا باید از دستگاه بسته بندی استفاده کرد ؟

برای افزایش ماندگاری ، یکی از راه ها بسته بندی انواع محصولات است.  این به معنای قرار دادن محصولات در یک ظرف پلیمری است ، که به عنوان سدی عمل می کند که از نفوذ اکسیژن به داخل جلوگیری می کند. برای انجام این فناوری ، از ماشین آلات بسته بندی ویژه ای استفاده می شود از دیگر ماشین ها می توان به ماشین دوخت پلاستیک، دستگاه برش گونی و.. که آنها هوا را از ظرف تخلیه می کنند و لبه های آن را با اطمینان مهر و موم می کنند.

کاربردهای این نوع تکنیک ها

در حال حاضر ، این نوع تجهیزات در شرکت های شیمیایی ، دارویی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ، زمینه اصلی استفاده برای ماشین آلات بسته بندی در صنایع غذایی است. از این نوع تجهیزات برای بسته بندی استفاده می شود. مانند گوشت،  ماهی،  شیرینی، محصولات لبنی مانند پنیرها،  سوسیس و غیره

چرا از فناوری بدون هوا استفاده کنیم؟

بخش نسبتاً زیادی از بازار مواد غذایی مدرن ، گوشت و محصولات حاصل از آن است. ماندگاری چنین محصولاتی بسیار کوتاه است فقط ۲-۴ روز. سپس تحت تأثیر نور و اکسیژن هوا پروتئین اکسید می شود. چنین شرایطی زمینه مناسبی برای تولید باکتری ها است. انواع مختلفی از میکروارگانیسم ها به سرعت در گوشت رشد می کنند ، که در نتیجه ، منجر به فساد محصول می شود و  تغییر رنگ می دهد و بوی نامطبوع می دهد.  حتی در یخچال و فریزر ، هر غذایی ، و همچنین غذای پخته شده ، با گذشت زمان خراب می شود. اگر آنها را در فریزر نگهداری کنید ، خیلی زود ساختار سلولی اصلی غذا در اثر هوای سرد و خشک آسیب می بیند. این غذاها بعد از ذوب شدن کمتر تازه و کمتر خوش طعم می شوند. برای جلوگیری از عواقب منفی ، می توانید از فناوری بسته بندی  استفاده کنید.  به لطف این روش بسته بندی ، غذا ۳-۵ برابر بیشتر از نگهداری به روش سنتی در یخچال یا فریزر تازه خواهد ماند.  این فناوری شامل حذف کامل هوا از بسته بندی با محصول است. بدون اکسیژن ، کپک ، مخمر ، میکروب و باکتری ایجاد نمی شود. یک نوع ماشین کیسه های پلاستیکی را مهر و موم می کند و دیگری ظروف ویژه ، قوطی ها و ظروف دیگر را مهر و موم می کند. تکمیل بسته بندی کننده با دستگاه اندازه گیری به شما امکان می دهد تا اطلاعات مربوط به روند ایجاد محیط لازم را ردیابی کرده و عملکرد ملایم یا شدید دستگاه را انتخاب کنید.

در بعضی از مدل ها ، نشانه ای از اتصال به برق وجود دارد. تمام تجهیزات بسته بندی نیاز به شرایط خاصی دارند که هنگام نصب باید رعایت شود. لازم است که آن را به یک شبکه ۲۲۰ ولت یا ۳۸۰ ولت متصل کنید (بسته به ظرفیت تجهیزات خریداری شده). بعلاوه ، بعضی از مدلهای ماشین برای کار به هوای فشرده نیاز دارند. برای انجام این کار ، باید یک خط بادی در منطقه تولید قرار گیرد یا یک کمپرسور جداگانه باید به دستگاه متصل شود. بسته به روش نصب ، کارخانه های بسته بندی به زمین (متحرک روی چرخ و ثابت) و رومیزی تقسیم می شوند. با طراحی ، واحدهای بسته بندی بدون لوله ، یک و دو محفظه هستند.  آنها برای بسته بندی محصولات در اندازه های غیر استاندارد استفاده می شوند.  فرآیند فن آوری بسته بندی شامل دو مرحله است: تخلیه هوا توسط دستگاه و آب بندی بسته بندی. در صورت لزوم ، قبل از مرحله دوم ، کیسه با مخلوط خاصی از گازها پر می شود ، که به آن یک محیط گازی اصلاح شده (MGM) می گویند. این پمپاژ به منظور جلوگیری از تکثیر میکروب های بی هوازی در شرایط بدون هوا که توسط یک محیط خلا فراهم می شود ، پمپ می شود.

نوع محصول و همچنین میزان پیش تصفیه آن ، بر شرایط ذخیره سازی و نسبت مواد سازنده MGS تأثیر می گذارد. اگر این محصول با فعالیت متابولیکی بیوشیمیایی مشخص شود ، در این صورت نسبت معینی از اجزای مخلوط گازی باعث کاهش و سرعت رشد باکتری ها می شود. سیستم MGS از اکسیژن ، نیتروژن و دی اکسید کربن استفاده می کند. هر گاز وظیفه عملکرد خود را بر عهده دارد. نیتروژن اکسیژن بسته را جابجا می کند ، در آب و چربی حل نمی شود. دی اکسید کربن با جلوگیری از رشد باکتریهای بی هوازی ، نقش باکتریواستاتیک را ایفا می کند. اکسیژن رنگدانه محصول را حفظ می کند. محفظه ها و بدنه واحدهای بسته بندی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند.

نظر خود را بنویسید

avatar