نکات خیاطی

نکات خیاطی

نکات خیاطی

خیاط کلمه ای است که از عربی گرفته شده است و در قرون وسطی ، بین قرن ۱۲ و ۱۴ ظاهر شد. خیاطی نامی بود به کارگاه هایی که در آن فقط کت و شلوار ، شلوار تک ، کت تک و بلوز مردانه دوخته می شد. لباس ساخته شده با دست ، با اندازه گیری هایی که مستقیماً بر روی بدن مشتری انجام می شود ، با یک شخصیت منحصر به فرد.  در دهه چهل ، استفاده از خیاطی توسط زنان در دوره پس از جنگ قوت گرفت. این به این دلیل است که با بحران ، زنان پول خرید پارچه زیادی را نداشتند و در خیاطی از پارچه کمتری استفاده می کردند.

خرید لوازم خیاطی از فروشگاه خرازی که به صورت خرازی اینترنتی باشد نیز کار را راحت کرده است. خیاطی یک روش متفاوت مدل سازی است. تکنیکی که برای ساختن لباس برای استفاده اجرایی می شود. هیچ چیز مانع از دوخت یک لباس نمی شود به شرطی که از تکنیک ها و استانداردهای خیاطی پیروی کنید. چندین خط خیاطی وجود دارد. خیاطی فرانسوی (قدیمی ترین) ، خیاطی ایتالیایی (با ظرافت ترین) و خیاطی انگلیسی (سنتی ترین). خیاطان مشهوری مانند مسیو گیلسون (فرانسه ، دهه ۵۰ و ۶۰) ، هوگو باس (آلمان ، دهه ۵۰) ، پاول اسمیت (انگلیس ، دهه ۶۰ و ۷۰) و ارمنگیلدو زگنا و جورجیو آرمانی (ایتالیا دهه ۶۰ و ۷۰) خیاطی را ارتقا بخشیدند و لباس هایی دوختند که فراتر از لباس فرم یا لباس تجاری باشد. آنها خیاطی را به عنوان بخشی از تفریح انجام دادند. معمولا  در مدل سازی مردانه نیز مانند مدل سازی زنانه استفاده می شود. کت ها ، بلوز ها  و…. بهم تنیده شده اند.  شلوارهای خیاطی نه خیلی تنگ هستند و نه خیلی گشاد. آنها برش مستقیم تری دارند.  اگرچه متغیرهایی وجود دارند که به مرور توسط سبک های بزرگی ایجاد شده اند. شما می توانید با خیاطی با لباس ها بازی کنید ، اما آن را نابود نکنید. ساختار لباس ها و برش مستقیم غالب است.

نکات خیاطینکات خیاطی

پارچه های مورد استفاده در خیاطی

پارچه های مورد استفاده در خیاطی خشک تر هستند. آنها از یک راستای صاف و محکم تر برخوردار هستند. پارچه های خیاطی از جمله پارچه کتان ، پارچه کرپ خیاطی ، پارچه گاباردین ، پارچه ​​ژاکارد ،پارچه توییت، ترمه و غیره.  در میان این پارچه ها انواع کیفیت درجه یک و پارچه های درجه دوم یا درجه سوم وجود دارد. این به مقدار نخ استفاده شده برای ساخت پارچه بستگی دارد. علاوه بر این موارد تقلبی نیز وجود دارد. هنگام خرید باید مراقب باشید. تعداد زیادی پارچه بی کیفیت به جای پارچه با کیفیت وجود دارد. اما مسلماً همه چیز به هزینه و منفعت بستگی دارد. اگر بخاطر ارزان فروشی باشد ، پارچه بی کیفیت نمی تواند گران باشد. اما یک پارچه با کیفیت طبیعتا باید گران قیمت باشد. هرکسی کت و شلوار یا بلوز یا پیراهن بخرد می خواهد لباسی کاملاً متناسب با خود به خانه ببرد که ماندگاری زیادی داشته باشد. لباس خیاطی یکبار مصرف نیست. به یاد داشته باشید که انتخاب پارچه های با کیفیت ، مدل سازی و دقت خیاط در ایجاد یک لباس خیاطی زیبا اثر گذار می باشد.

نظر خود را بنویسید

avatar