حفاری چیست

حفاری چیست

حفاری یک فرآیند برش است که از یک مته حفاری برای بریدن سوراخ سطح مقطع دایره ای در مواد جامد استفاده می کند. بیت مته معمولاً یک ابزار برش چرخشی است که اغلب چند نقطه است. بیت بر روی قطعه کار فشرده می شود و با سرعت از صدها تا هزاران چرخش در دقیقه می چرخد. این لبه برش را در برابر قطعه کار مجبور می کند ، و تراش های (swarf) را از سوراخ حفر می کند.

در حفاری های سنگ ، سوراخ معمولاً از طریق یک برش دایره ای ساخته نمی شود ، اگرچه بیت معمولاً چرخانده می شود. در عوض ، این سوراخ معمولاً با چکش زدن مته به داخل سوراخ با حرکات کوتاه به سرعت تکرار می شود. عمل چکش زدن می تواند از خارج از سوراخ (دریل چکش) یا درون سوراخ (دریل سوراخ پایین ، DTH) انجام شود. مته های مورد استفاده برای حفاری افقی مته drifter نامیده می شوند.

در موارد نادر ، از بیت های مخصوص شکل برای برش سوراخ های سطح مقطع غیر دایره ای استفاده می شود. سطح مقطع مربعی هم امکان پذیر است.

برش مایع معمولاً برای خنک کردن بیت مته ، افزایش عمر ابزار ، افزایش سرعت و تغذیه ، افزایش سطح سطح و کمک به بیرون کشیدن تراشه ها مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این مایعات معمولاً با ریختن قطعه کار با خنک کننده و روان کننده یا با استفاده از مه پاش انجام می شود.

برای تصمیم گیری در مورد استفاده از مته (های) استفاده از آن ، مهم است که وظیفه مورد نظر را در نظر بگیرید و ارزیابی کنید که کدام مته بهترین کار را انجام می دهد. انواع مته های مته وجود دارد که هر یک هدف دیگری را ارائه می دهند. مته زیرانداز قادر به حفاری بیش از یک قطر است. دریل اسپد برای سوراخ کردن اندازه های سوراخ بزرگتر استفاده می شود. دریل شاخص دار برای مدیریت تراشه ها مفید است

حفاری نقطه ای

هدف از حفاری لکه ای حفاری سوراخ است که به عنوان راهنمایی برای سوراخ سوراخ نهایی عمل خواهد کرد. این سوراخ فقط به صورت جزئی به قطعه کار حفر می شود زیرا فقط برای هدایت آغاز فرآیند حفاری بعدی استفاده می شود.

مرکز حفاری

دریل مرکز ابزاری دو فلت است که از یک مته پیچ و تاب و دارای یک ضد آب ۶۰ درجه تشکیل شده است. مورد استفاده برای حفر سوراخ های مرکز پیشخوان در قطعه کار که قرار است بین مراکز برای چرخاندن یا سنگ زنی نصب شود.

حفاری سوراخ های عمیق

حفاری

حفاری سوراخ های عمیق به عنوان حفاری سوراخ از عمق بزرگتر از ده برابر قطر سوراخ تعریف شده است. این نوع سوراخ ها برای حفظ صافی و تحمل به تجهیزات ویژه ای نیاز دارند. ملاحظات دیگر گرد بودن و اتمام سطح آن است.

حفاری سوراخ های عمیق معمولاً با چند روش ابزار دستی ، معمولاً حفاری اسلحه یا حفاری BTA قابل دستیابی است. اینها به دلیل روش ورود مایع خنک کننده (داخلی یا خارجی) و روش حذف تراشه (داخلی یا خارجی) متفاوت هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه راسول حفاری اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar