۵ نوع ضایعات وجود دارد ، آیا همه آنها را می شناسید؟

۵ نوع ضایعات وجود دارد ، آیا همه آنها را می شناسید؟

انواع ضایعات

اگر خانواده شما چیزی شبیه خانواده من است ، مطمئن هستم که شما زباله های خانگی زیادی تولید می کنید.شما احتمالاً تمام زباله های خود را به سطل آشغال انداخته اید بدون اینکه حتی به این فکر کنید که آیا چیزی قابل بازیافت است.اشکالی ندارد ، همه ما حداقل یک بار این کار را انجام داده ایم.با این حال ، این روش خوبی نیست که از ضایعات خود خلاص شوید.این فقط به یک محل دفن زباله ختم می شود ، که برای محیط زیست بسیار بد است.

تمیز نگه داشتن محیط زیست برای داشتن زندگی سالم و راحت ضروری است.مردم ، کارخانه ها ، فرآیندها و حیوانات هر روز زباله تولید می کنند ، بنابراین زباله بخشی اجتناب ناپذیر در جامعه است.

آیا می دانید ضایعات و زباله ها را می توان در واقع به چند نوع مختلف طبقه بندی کرد؟علاوه بر این ، برخی از انواع زباله ها قابل بازیافت هستند در حالی که برخی دیگر غیر قابل بازیافت هستند.بازیافت می تواند گیج کننده باشد ، بنابراین من تعجب نمی کنم که بسیاری از افراد قادر به درک این مفهوم نیستند.

با دانستن انواع مختلف ضایعات و زباله ، می توانید آنچه را که می توانید و نمی توانید بازیافت کنید ، درک کنید.

انواع ضایعات

زباله های مایع

زباله های مایع به تمام چربی ها ، روغن ، لجن ها ، آب شستشو ، مواد شوینده و آب کثیف گفته می شود که دور ریخته شده است.آنها برای محیط زیست ما خطرناک و سمی هستند و در صنایع و همچنین خانوارها یافت می شوند.هر زباله ای است که به صورت مایع وجود داشته باشد ، اغلب فاضلاب نامیده میشود.

ضایعات جامد

ضایعات جامد هر نوع زباله ای است که در مکان های صنعتی و تجاری یافت می شود.چند نوع عمده زباله جامد عبارتند از:

  • شیشه و سرامیک:شرکت های زیادی ، سرامیک و شیشه را به راحتی تولید می کنند.نکته قابل توجه در اینجا این است که شما باید آنها را به درستی دفع کنید.
  • زباله های پلاستیکی:زباله های پلاستیکی هر ظرف ، بطری و کیسه ای است که در شرکت ها و خانه ها یافت می شود.پلاستیک ها زیست تخریب پذیر نیستند و بیشتر آنها قابل بازیافت هستند.ضایعات پلاستیکی را با زباله های معمولی مخلوط نکنید.در عوض ، قبل از دور انداختن آنها را مرتب کنید.
  • ضایعات کاغذی:این به کلیه روزنامه ها ، مواد بسته بندی ، مقوا و سایر محصولات کاغذی اطلاق می شود.کاغذ قابل بازیافت است.
  • ضایعات فلزات :قلع و فلزات را به راحتی در خانه ها پیدا می کنید ، زیرا ظروف غذا و وسایل خانگی از آنها ساخته شده است.بیشتر فلزات قابل بازیافت هستند ، بنابراین پس از استفاده آنها را به مرکز خرید ضایعات اراک ببرید.

ضایعات آلی

زباله های آلی به ضایعات گوشت فاسد و مواد غذایی گفته می شود.این نوع زباله ها معمولاً در خانه ها یافت می شوند.با گذشت زمان ، آنها با عمل میکروارگانیسم ها تجزیه شده و به کود تبدیل می شوند.

ضایعات قابل بازیافت

تمام اقلام دور انداخته شده مانند فلزات ، کاغذ ، مبلمان ، ضایعات پلاستیکی در این گروه قرار می گیرند.همه موارد قابل بازیافت نیستند ، بنابراین باید هنگام قرار دادن وسایل در سطل آشغال مراقب باشید.اگر مطمئن نیستید که کالایی قابل بازیافت است یا خیر ، بسته بندی آن را بررسی کنید.بازیافت زباله ، سود زیادی به محیط زیست میرساند ، بنابراین چرا زباله های قابل بازیافت خود را به مراکز بازیافت تحویل نمیدهید!

ضایعات قابل بازیافت

ضایعات خطرناک

زباله های خطرناک مواد قابل اشتعال ، خورنده ، سمی و واکنش پذیر هستند.به طور خلاصه آنها زباله هایی هستند که تهدیدی قابل توجه یا بالقوه برای محیط زیست ما محسوب می شوند.

در نتیجه

شناختن انواع ضایعات و زباله های اطراف خود بسیار مهم است تا بدانید چگونه با آنها کنار بیایید.برای کاهش آلودگی محیط زیست ، باید اقدامات درست را در زمینه دفع انواع ضایعاتی که در این مقاله به آنها پرداختیم ، انجام دهید.اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید حتما آنها را با ما در میان بگذارید.از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

نظر خود را بنویسید

avatar