تاثیر آلوئه ورا بر سرماخوردگی

تاثیر آلوئه ورا بر سرماخوردگی

در فصل زمستان ، سرماخوردگی و آنفولانزا تقریباً اجتناب ناپذیر است ، هر چقدر هم که گرم بپیچید و سعی کنید از میکروب ها دوری کنید.رفتن به پزشک عمومی شما نیز همیشه راه حل ایده آل نیست.اگر به دنبال گزینه ای ایمن و مؤثر برای درمان سرماخوردگی خود هستید ، برخی از گیاهان می توانند پاسخ شما باشند.مانند آلوئه ورا

آلوئه ورا اصفهان علاوه بر تأثیر جوان کننده و تسکین دهنده بر روی پوست ، دارای طیف گسترده ای از فواید سلامتی است.اگرچه این گیاه آبدار به عنوان یک داروی سنتی و به عنوان یک ماده آرایشی طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است ، اما استفاده از آن به عنوان یک داروی طبیعی موثر برای شرایط مختلف بالینی فقط در چند وقت اخیر افزایش یافته است.

بسیاری از افراد از خاصیت ضد التهابی آلوئه ورا که به تسکین سرماخوردگی و سرفه کمک می کند ، بی اطلاع هستند.این داروی طبیعی برای استفاده در کودکان و افراد مسن که بیشتر در معرض سرفه و سرماخوردگی هستند ، کاملاً مؤثر و بی خطر است.این ماده به عنوان یک ماده ضد ویروسی و ضد باکتریایی قوی عمل می کند که از رشد میکروارگانیسم های ایجاد کننده بیماری جلوگیری می کند.مواد موثره مسئول ضد التهاب گوگرد ، اسید سینامیک ، لوپول ، اسید سالیسیلیک و فنل هستند. این ترکیبات میکروارگانیسم ها را از بدن پاک می کند و همچنین این عفونت ها را از بین می برد و در نتیجه باعث تسکین سریع سرفه و سرماخوردگی می شود.

با آلوئه ورا به جنگ سرماخوردگی بروید

نکته: برگ آلوئه ورا را باز کرده و مواد ژله مانند را با کمک چاقو یا قاشق بیرون بیاورید. این ژل را روی ظرف نگه دارید و آن را روی شعله آهسته به مدت ۲ تا ۳ دقیقه گرم کنید و مصرف کنید.از نظر طعم کمی تلخ است اما درمان طبیعی بسیار موثری برای از بین بردن سرفه و سرماخوردگی است.

آلوئه ورا همچنین یک گیاه خانگی محبوب است ، زیرا در نور شدید رشد می کند و به آبیاری زیادی احتیاج ندارد. به علاوه ، مزیت اضافی نگهداری یک گیاه آلوئه در باغچه داخلی شما به این معنی است که به ژل آلوئه ورا دسترسی آسان دارید ، که در صورت آفتاب سوختگی یا بیماری پوستی دیگر و درمان سراخردگی ، مفید خواهد بود!

تاثیر آلوئه ورا بر سرماخوردگی

آلوئه ورا یک داروی طبیعی برای تسکین آنفولانزا و سرماخوردگی زمستان است:

– استنشاق بخار آب با آلوئه ورا علائم سرماخوردگی را که ممکن است در سیستم تنفسی داشته باشید تسکین می دهد.

– وقتی در اثر نیاز مداوم به تمیز کردن سوراخ های بینی ، قسمت خارجی بینی تحریک شده باشد ، استفاده از آلوئه باعث تسکین پوست تحریک خورده و ترک خورده می شود.

به عنوان درمانی برای آنفلوانزا ، ما همچنین می توانیم شربت خود را با ژل خالص آلوئه ورا درست کنیم ، فقط باید همزمان آبلیمو (به مزه) ، عسل (۲ قاشق غذاخوری) و ژل آلوئه (تقریباً ۲۰۰ میلی لیتر) را ترکیب کنیم و آن را سه بار در روز مصرف کنیم.

آب آلوئه ورا برای گلودرد

آلوئه ورا خالص و طبیعی همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که به ما کمک می کند تا از ناراحتی گلو خلاص شویم.برای این کار ، ما باید فقط آب گرم ، عسل و ژل خالص آلوئه ورا را ترکیب و مخلوط کنیم و مصرف کنیم.

ژل آلوئه ورا برای پوست خشک در زمستان

در زمستان پوست ما خیلی بیشتر خشک می شود ، ما بیشتر آن را سفت ، تحریک شده و آزار دهنده می بینیم. در برخی موارد شدید حتی پوست ما ممکن است خونریزی کند.

ژل خالص آلوئه ورا برای مرطوب سازی و تغذیه پوست بدون چربی بسیار مفید است! بنابراین می توانیم پوستی سالم ، زیبا و راحت داشته باشیم.

لب ها ، صورت و دست ها نیز بخشی از پوست ما هستند و وقتی مستقیماً در زمستان در معرض سرما قرار می گیرند ، دچار تغییرات جدی می شوند ، ژل آلوئه ورا نیز به مرطوب سازی این قسمت های خشک و آسیب پذیر کمک می کند.

آلوئه ورا اصفهان

آلوئه ورا برای مبارزه با بیماری های سیستم استخوان

سرماخوردگی باعث درد استخوان می شود.آرتروز ، آرتروز یا روماتیسم بیماری هایی هستند که می توانند در اثر سرماخوردگی بدتر شوند.آلوئه ورا خاصیت ضد درد و ضد التهابی دارد که آن را برای افرادی که بیماری های مربوط به سیستم استخوان دارند ، ایده آل می کند.

چگونه از گیاهان آلوئه ورا در زمستان مراقبت کنیم؟

گیاه آلوئه ورا بسیار مقاوم است ، اما یکی از دشمنان آن سرما است ، بنابراین در زمستان باید از گیاه خود مراقبت کنیم ، برای این منظور آن را در گرمترین مکانهای ممکن نگهداری کنید.مواظب باش! به طور مرتب رنگ گیاه آلوئه خود را بررسی کنید ، اگر آلوئه رنگ قهوه ای پیدا کرد به این معنی است که بیش از حد آفتاب می گیرد و می تواند بیمار شود ، بنابراین باید آن را در مکانی با آفتاب کم قرار دهید.

هنگامی که خطر بارش باران یا برف وجود دارد ، محافظت از گلدان مهم است تا آسیب نبیند.حتی اگر هوا بسیار سرد شده و می بینید که گیاه در حال بیمار شدن است (برگهای افتاده و نرم) ، آن را داخل خانه ببرید و در مکانی قرار دهید که تا حد ممکن نور خورشید دریافت کند.

نظر خود را بنویسید

avatar