راهنمای خرید ویلچر

راهنمای خرید ویلچر

انتخاب ویلچر برای خود و یا دیگران  ، بسته به شرایط شخصی استفاده کننده ، می تواند یک چشم انداز دلهره آور باشد.این راهنما برای رفع نگرانی های شما تهیه شده است و به شما کمک می کند تا بهترین ویلچر را برای خود ، سالمندان و بیماران انتخاب کنید.

عواملی که باید در نظر گرفت

اگر به دنبال چیزی هستید که در طولانی مدت دوام بیاورد ، موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام خرید در نظر بگیرید.در زیر چند سؤال توسط فروشگاه تجهیزات پزشکی اصفهان آورده شده است که می تواند به شما کمک کند تا در مورد مناسب ترین ویلچر اصفهان ، تصمیم بگیرید.

  • آیا نیاز به حمل آن دارید؟
  • آیا به صورت تمام وقت به ویلچر احتیاج دارید یا فقط در بعضی مواقع؟
  • ظاهر ویلچر چقدر مهم است؟
  • بودجه شما چقدر است؟
  • آیا به کوسن احتیاج دارید؟
  • آیا این ویلچر برای استفاده در محیط داخلی است یا در فضای باز؟اگر در فضای باز باشید ، آیا به پوشش باران نیاز دارید؟

توصیه ما در کنار این سوالات این است که قبل از خرید آن را امتحان کنید.ممکن است سفارش آنلاین ویلچر ایده خوبی به نظر برسد و اغلب هم چنین است ، اما اگر شما چیزی را بصورت آنلاین سفارش داده اید ، واقعاً دیگر نیازی به تلاش برای پس دادن آن ندارید.اما اگر از فروشگاه محلی خرید می کنید هنگام آزمایش ، حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • صندلی راحت است؟
  • بازوها در وضعیت دلخواه قرار دارند؟
  • آیا در ماشین شما جای می گیرد؟
  • آیا می توانید آن را خوب پیش ببرید / آیا سرپرست شما می تواند صندلی را با خیالی راحت هل دهد؟

راهنمای خرید ویلچر برای سالمندان و بیماران

چه ویژگی هایی می خواهید

این ممکن است یک سوال احمقانه به نظر برسد ، اما ویلچرها در واقع دارای لوازم جانبی مختلفی هستند که می توانید آنها را شخصی سازی کرده و متناسب با نیاز خود تغییر دهید.به عنوان مثال ، اندازه چرخ می تواند تغییر کند.در مورد پایه های پا نیز می توان همین را گفت.اگر به دنبال زیرپایی دائمی هستید ، مطمئن شوید که صندلی چرخدار مورد علاقه شما این را نصب کرده است.اگر به دنبال زیرپایی جداشونده هستید ، به دنبال صندلی های چرخدار باشید که این ویژگی را ارائه دهند.در مورد بازوها نیز همین طور است.

نیازهای شخصی را هنگام خرید ارزیابی کنید.اینها شامل سبک زندگی در محیط داخلی یا خارجی ، با کمک کننده یا بدون کمک کننده است.خرید شما همیشه بر اساس خواسته های جسمی مانند مشکلات حرکتی یا پیری است.

انواع ویلچر و هدف آنها

  • ویلچر مسافرتی – اگر به دنبال چیزی برای استفاده های گاه به گاه هستید ، مانند ویلچر مناسب برای مسافرت ، ویلچر مسافرتی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.این صندلی ها را می توان تا کرد و در وسایل نقلیه قرار داد.
  • ویلچر برقی – ویلچرهای برقی سنگین تر از موارد دیگر هستند و مخصوص کسانی است که نمی توانند خودشان ویلچر را حرکت دهند.این صندلی های چرخدار با استفاده از موتور و باتری به کاربر آزادی سفر می دهند و معمولاً برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز بسیار مناسب هستند.صندلی های چرخدار برقی از دستی گران تر هستند.
  • ویلچر دستی – همانطور که از نام این دستگاه پیداست ، این دستگاه ها دستی هستند و برای کار کردن به هیچ باتری احتیاج ندارند.کاربر معمولاً آن را با استفاده از اندام فوقانی یا با کمک دیگران حرکت می دهد.

آیا ویلچر مناسب شماست؟

آیا ویلچر مناسب شماست؟

ویلچر آزادی بیشتری را برای افرادی که به دلیل ناتوانی یا مشکل سلامتی – کوتاه مدت یا دائمی – دچار محدودیت تحرک می شوند ، فراهم می کند.اگرچه استفاده از ویلچر فواید واضحی دارد ، اما اینکه کدام یک برای شما مناسب است ، در نهایت به تصمیم شخصی یا خانوادگی شما بازمی گردد.

هنگام بهبودی از آسیب یا جراحی ، ویلچر می تواند به شما کمک موقت کند.با این کار می توانید استقلال خود را حفظ کنید.

بیشتر ویلچرها برای مانور در فضاهای کوچک و تنگ طراحی شده اند و آنها را برای استفاده در خانه مناسب می کند.صندلی های چرخدار مقاوم تری طراحی شده اند که باید به بیرون برده شوند و حتی می توانند در زمین های دشوار مانند پیاده روها و دامنه ها نیز مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از ویلچر

هنگامی که برای اولین بار ویلچر خود را به خانه می رسانید ، کمی وقت بگذارید تا تنظیمات لازم را برای راحتی و تناسب انجام دهید.این ممکن است شامل بالا و پایین بردن ارتفاع صندلی ، تنظیم زاویه چرخ ها و حرکت صفحه پاها باشد.بررسی کنید تا بدانید ترمزها کجاست و چگونه می توانید آنها را اعمال کنید.سوار و خارج شدن از ویلچر را با کمک یا بدون کمک تمرین کنید.

ویلچر شما باید به طور منظم سرویس شود.ویلچرهای برقی باید سالانه سرویس شوند ، در حالی که ویلچرهای دستی باید متناسب با استفاده سرویس شوند.

نظر خود را بنویسید

avatar